Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat

Nu vet jag inte om detta tillför något men Halmstad Vapenservice har blivit Halmstad Jakt och fiske då Tore slagit sig ihop med tre andra grabbar. Men har inköpstillståndet kommit fram så kan det knappast ha med det att göra :rolleyes:

I övrigt så dror jag på din sista del av inlägget. Den ena skyller på den andra, som skyller på den 3:e - vafan kan man inte bara försöka få detta överstökat? :whistling:

Mvh Joacim 

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat

Sköt in 204'an idag och började med laddstegen, 26gr benchmark och 32gr z-max sköt hyffsat tätt. drog en smäll på 200m också, inskjuten på 100 så vart det 5cm lågt på 200.

26.5, 27 och 27.5 kvar att testa imorgon. :)

Publicerat
  • Författare

Mitt i på 100? Känns som - 5 på 200 är mycket?

Publicerat

Gravitationen är en riktig satkärring, med normal högt montage måste där bli en litet drop, om en smäll tar 5 cm lågt betyder inte att gruppen hamnar där, dvs drop kan vara 3 cm. Christian 

Publicerat

Sant, var bara en smäll på 200m.

Ska testa resten av stegen imorgon, får se bättre då.

Ev att jag testar nån smäll på 300m också ifall jag hinner ladda upp nytt.

/Baner

Publicerat
  • Författare

Hur gick det för dej Baner? Ska ju ev igång och ladda så småningom..

Update!

Köpt ett Zeiss Diarange 3-12X56 för 15 K i nyskick.. känns taget. Troligen är HT:t sålt, har en signatur här som bokat det. Nu ska han bli av med sitt sikte bara..

Och gällande Halmstad o 204 pipan så inte hört ett ljud.. 

Publicerat
  • Författare

Får hem Diarangen i morgon för påtittning men jag kan inte tänka mej annat än att det blir kvar. Fått kontakt med Halmstad!! Ingen pipa ännu men nu fick jag iaf sms kontakt med honom.. Påbörjat förhandling om zeiss fästet så får vi se hur det går.. 

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Påbörjat förhandling om zeiss fästet så får vi se hur det går.. 

Då önskar jag dig bättre lycka denna gången -_-

Mvh Joacim 

Publicerat
23 hours ago Hipshot sa:

Hur gick det för dej Baner? Ska ju ev igång och ladda så småningom..

Update!

Köpt ett Zeiss Diarange 3-12X56 för 15 K i nyskick.. känns taget. Troligen är HT:t sålt, har en signatur här som bokat det. Nu ska han bli av med sitt sikte bara..

Och gällande Halmstad o 204 pipan så inte hört ett ljud.. 

Inte hunnit skjuta än :(

Fick veta idag att dom hade godkänt min licensansökan på ljuddämparen iaf :)

Det var riktigt bra pris, hade också köpt en sådan direkt för den summan.

/Baner 

Publicerat
  • Författare

Jo jag tror det blev bra.. nu ska det till fästen och jag hoppas att det fästet som finns till S/L för Zeiss skena räcker rakt av höjdmässigt. Inte fått tag på det men hoppas att det ska lösa sig..

Publicerat
51 minutes ago Hipshot sa:

Sen har jag ev en ny kran in för att handla Schultz o Larsen.. kanske kan det gå lite fortare då?

Saktare kan det väll knappast gå - om man tänker på att bössan fortfarande inte är i den konfiguration som du beställde den i :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Nej du har rätt.. höll på att koka över idag, satt och kollade mail historiken.. inte bra för blodtrycket och nu börjar jag få svårt att vända andra kinden till.. 

Publicerat
6 hours ago Hipshot sa:

Siktet hemma! 

Skum känsla, sicken pjäs! 

Initialt ville inte punkten tändas när jag tryckte men så kom det igång och nu funkar det utmärkt, vet inte om jag tryckte fel/för länge när jag testade först. Mätningarna är reptilsnabba och allt verkar funka!

Det enda som direkt kändes som ett litet nedköp och det är nog svårt att komma undan.. känns som att synfältet är avgjort trängre på denna jämfört med HTn.. Nu ska det väl inte spela ngn roll använder iaf handkikaren för att lokalisera rävarna men jag hoppas att detta inte påverkar ljuset allt för mycket. Det är ju en Victory i grunden och de är inte dåliga på någotvis. 

Blir nog fan bra detta!

På min fick man trycka in + och - knappen samtidigt för att slå på den om jag inte mins helt galet.

Bara säga till om du ångrar dig :)

Letar efter sikte till .204'an, dock osäker på vad jag vill ha. Ska sälja bort lite mer grejer som ligger och skräpar så jag kan köra impulsköp på precis det jag måste ha när jag kommer på vad...

/Baner

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

En tanke som dykt upp.. snackade med Mike om det i natt med.. 

Lutar åt att 223 pipan får bo kvar hemma faktiskt. Kalibern är svinmysig och potent.

Told you.... ;-)

Publicerat

Såg att XXL har hyfsat billig Fiocchi .223 med 179:- för 50 bulor FMJ. Sedan har de också Black Hills FMJ och V-max - dock till avsevärt högre pris!

Publicerat
  • Författare

Mmm vi får se vart det tar vägen detta.. har som sagt lite medel påväg in så jag kanske rentav slår till på 223 pipan, jävligt sugen för jag gillar verkligen kalibern! Sen kommer jag knappast att slita ut den.. Äsch fan va svårt.

Hur som, blir det 223 så blir det laddverktyg med.

Publicerat

Håll kvar i pipan, det ÄR en skön kaliber! Billig att mängdskjuta, många kulor, hyfsat tyst dämpad och tämligen potent!

Publicerat
  • Författare

Nu ska vi se.. i över tre veckor har Halmstad Jakt & Fiske haft mitt inköpstillstånd på min FÄRDIGA pipa från Schultz&Larsen. Har de fått hem pipan?

Nej.

Säljaren som skulle ha tagit hem pipan meddelade följande på Facebook..

Hej alla inderbara kunder  blev inte riktigt klar med alla jobb inan semestern men jag har er i tankarna Axel, KG, och Henning får nu jobba lite extra mens jag tar en liten drink på Bahamas kommer tillbaka med friska krafter om 14 dagar.

Jag lär alltså inte få någon pipa på ytterligare två veckor. Det gör 5 veckor allt är klart, inköpstillstånd och hela midevitten. 

Det där företaget..eller åtminstone den där säljaren har jag inte så jättehöga tankar om just nu.. 

Publicerat
  • Författare

Dumt att göra det på deras sida, de döljer bara kommentaren. Ska man göra något liknande så skriver jag i min egen feed och taggar dem då kommer de inte undan.

Men nu lägger jag energi på att lösa detta på annat sätt i stället, vill inte lägga en spänn till på den där snubben.

Publicerat

Uttrycket "Att gå till historien" har precis nått nya höjder :rolleyes: 

Bäst att låta bli att skriva sina innersta tankar på ett öppet jaktforum -_- Kan bara lugnt och stilla tycka väldigt synd om dig Hippen och även om jag inte ska så måste jag ursäkta att jag drog in dig i det här ännu en gång - nu vet jag bättre angående **** ******** :wallbash:

Mvh Joacim