Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Förvirringen är konstant..

Rätt pipa ska vara beställd. Beskedet om att den var klar är däremot gravt överdrivet, tolkas detta rätt av WT så gissar jag på att det förhåller sig som så att pipan är klar men S/L vill inte släppa den innan de provskjutit och sett att pilarna funkar i magasinet. Tydligen säljs inte 204 Ruger i butik i Danmark.. Så där ligger problemet nu. 

Vidare så verkar det, även om detta är lite luddigt, som man backar på priset på 204 pipan. Under hela resan så har det varit + 2K för 204an.. nu har jag inte något pris men det låter som det dubbla typ. Där ska man dock vara lite försiktig, inget är spikat så vi får se.

Lite förvirrat är det dock.. Hunters House har 204 Ruger pipor till S/l för leverans enl mail i fel profil. Enl S/L har de INTE öht levererat ngr 204 Ruger pipor pga ovan dvs ej provskjutna.. så jag vet inte.. Hyggligt förvirrat.

Verkar som fästet löser sig iaf.. Den biten är viktigast nu för jag vill ha igång bössan, kulor och verktyg har jag hemma nu.

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat

Jadu hippen vilken röra du ställt till med. Allt för att du bara behövde köpa en specialbössa med specialpipa å specialräffelstigning med specialkikarringar å specialkikarfäste. Fel att du köpte en Winchester 70 eller en husqvarna ist? :wub:

Redigerad med Stefa7n

Publicerat
  • Författare

He he.. vafan snordyr bössa klart man ska ställa krav! Fick dock inte den räffelstigning som jag ville ha utan det vart standard sub-optimal..  Kikarringarna är standard, ovanliga men standard :D

Sålde ju en Tikka innan.. kort patronläge på den så hade jag nog suttit nöjd med rätt kaliber alltså. Men hade jag vetat detta så hade jag haft en Howa Miniaction 204 Ruger hemma för ganska länge sedan.

Publicerat
  • Författare

Howa? vore coolt.. Tror den är asmysig speciellt lightversionen.. Den med dämp och 10-tioskottsmagasin.. wow liksom!

Publicerat

B)

Publicerat
  • Författare

Sett den, sköt inte så jätteimponernade men det blåste som fan med iofs..

Publicerat
18 hours ago Hipshot sa:

Howa? vore coolt.. Tror den är asmysig speciellt lightversionen.. Den med dämp och 10-tioskottsmagasin.. wow liksom!

10 skotts mag är ju självklart ett måste. :)

Får själv bara in 9st i mitt mag utan att vålda, dock gjord för .223... så man känner sig nästan lite under beväpnad när man sitter och väntar på rävarna...

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Baner sa:

10 skotts mag är ju självklart ett måste. :)

Får själv bara in 9st i mitt mag utan att vålda, dock gjord för .223... så man känner sig nästan lite under beväpnad när man sitter och väntar på rävarna...

Visst är det puckat? Men jag tycker 10 mag vore guld.. då slipper jag antingen patronetui i ficka eller lösa extrapilar i fickan.. Ett 10-skotts räcker även en skottintensiv sittning :ph34r:

Publicerat

...av egen erfarenhet rekommenderar jag AICS före MDT alla gånger när det gäller maggen! Klart du ska ha 10 pilar! :-)

Publicerat
  • Författare

Nu är det inte aktuellt längre, Legacyn har ett radmagasin som inte sväljer mer än 4..

Publicerat
På 2017-04-10 at 18:13 Hipshot sa:

Visst är det puckat? Men jag tycker 10 mag vore guld.. då slipper jag antingen patronetui i ficka eller lösa extrapilar i fickan.. Ett 10-skotts räcker även en skottintensiv sittning :ph34r:

På det sättet är det fint, slipper komma ihåg att ta med sig några extra smäll, iaf så länge man får med sig magasinet. :)

Publicerat

Cz 527 är oxå en sjukt smutt bössa om de är formatet man är ute efter. Snelltrycket är oxå riktigt trevligt att ha.

På bilden min 527a och min 455a som referens.

527an ska väl finnas både i 224 och 204 och för den delen även 17&22hornet

20170401_201559.jpg

Publicerat
  • Författare

Kort uppdatering, egentligen inget hänt. 

Dansken ska skicka fäste och avfyrningsmekanism.. så får vi se vad det är. Han har varit extremt tydlig med att siktet ska smetas fast med något riktigt elakt i skenan och skruvarna ska också limmas med något. Hajjar inte riktigt men det kan man väl göra..

Gått ett tag nu så det verkar ta tid att få grejerna skickade.. 

Inget nytt om 204 pipan.

Publicerat

Harts eller lite epoxi, typisk europeisk beteende vid montage av optik. C

Publicerat
På 2017-04-19 at 19:07 Hipshot sa:

Kort uppdatering, egentligen inget hänt. 

Dansken ska skicka fäste och avfyrningsmekanism.. så får vi se vad det är. Han har varit extremt tydlig med att siktet ska smetas fast med något riktigt elakt i skenan och skruvarna ska också limmas med något. Hajjar inte riktigt men det kan man väl göra..

Gått ett tag nu så det verkar ta tid att få grejerna skickade.. 

Inget nytt om 204 pipan.

Skulle testa utan lim och sånt skit först, är ju inte så lätt att få loss sen om du kommer i tankar på byte senare.

och .204 har mindre rekyl dämpad än min 10/22'a...

/Baner

Publicerat
  • Författare

Är nog inne på samma tanke där.. det är ju inga som helst krafter inblandade här. Enda grejen är att jag får tänka på att inte greppa och lyfta vapnet i siktet utan greppa kolv/pipa. Sen får vi se om det finns tendenser till att röra sig då får man nog ompröva. Kan ju även vara så att danskarnas fästen är rätt usla så de vet av erfarenhet att det inte funkar så bra i skena.. men jag vet inte. Det lär reda sig när jag får skenan..

Publicerat
11 hours ago Hipshot sa:

Enda grejen är att jag får tänka på att inte greppa och lyfta vapnet i siktet utan greppa kolv/pipa.

Det finns en speciell plats i helvetet för folk som använder siktet som nån form av bärhandtag för vapnet...

Publicerat
7 minutes ago exabit sa:

Det finns en speciell plats i helvetet för folk som använder siktet som nån form av bärhandtag för vapnet...

:lol::lol:

Publicerat
  • Författare

Alltså siktet är inget bärhandtag.. men ibland händer det. Dock inte med denna bössa.. 

Publicerat

Jag som trodde det var de siktet var till för? Vad ska man annars ha de till? :blink:

Publicerat
  • Författare

Jaha trasslar vidare i ämnet kikarfäste..

Fick faktura från S/L på 900 Dkr.. Det var för Picatinny skena till zeissen.. Jag fattade inte vad de menade, inbillade mej att där finns ett orginalfäste för skena till Legacyn och det finns det.

Fick detta som svar..

"

Nej så står vi med lidt sprog forvirring….

Der er 2 mulighedr for at monteret din zeiss kikkert på en lacacy riffel.

1. Picatinny skinne pris 900,00, så anvender du en montasje som passer til picatinny rails.
  2. Slide & Lock, dette er montasjen som er ned fræst i låsekassen på Legacy riflen. Denne er 2 prismer som passer op i zeiss skinnen. Pris 2000kr.

Med venlig hilsen /Best regards,"

Jag har inte haft Picatinny på någon bössa innan. Priset känns avgjort mer trevligt än S/L orginalfäste.. Även om det skulle bli mindre komplicerat.

För även om man monterar Picatinny så måste det i alla fall till något som man fäster i skenan mellan pic och zeiss?? 

Vad ska jag köpa till?? 

Publicerat
  • Författare

Recknagel | Tip-Off Mount for Zeiss Rail

Dessa som ska till sen?

Publicerat
21 minutes ago Hipshot sa:

Recknagel | Tip-Off Mount for Zeiss Rail

Dessa som ska till sen?

så länge det passar både railen på kikaren och på picatinnyen så ja  iofs verkar vara rätt* men en kostnad på runt 1500-2000:- plus 900:- frågan är om det inte blir billigare att köpa orginal slide&lock faaaasssttt har du tankar att byta optik som vissa andra här så är picatinny bättre i långa loppet

*ställer mej lite frågande då det påstås att picatinnyfästen passar i både den egna och weaver railen men inte tvärtom

Publicerat
  • Författare

Jag har ringar för annan optik om det, mot förmodan,  skulle bli aktuellt. Lite granna känns det som deras original fäste för skena är enklast även om det svider lite.