Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat

Låter inte direkt som en "service minded" person som sköter det.

Du har inte hittat nån annan som kan fixa en 204 pipa då? iom att du redan har ett inköpstillstånd.

Själv åker jag till stugan imorgon, tänkte skjuta in nya siktet och sen testa klart laddstegen.

Fått pipan gängad nu också, så blir förhoppningsvist lite tystare. :)

Sen rävlock uppe på högfjället, tror det finns mer räv än ripor där uppe i år, har iaf sett fler rävspår än ripspår...

/Baner

• Svar 1,4k
  • Visningar 114,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jag jobbar på att lösa detta via andra kanaler. Fått napp på vissa delar.

Publicerat
17 minutes ago Hipshot sa:

Jag jobbar på att lösa detta via andra kanaler. Fått napp på vissa delar.

Kommer nog kännas skönt den dagen du kan be honom att böjja pipfan runt halsen istället och du sitter med en egen och annan .204 pipa B)

Publicerat
  • Författare

Hej Rickard,

Jeg er meget ked af den situation du er havnet i.

Jeg har skrevet til Tore betingelserne for at handle hos os, men han har nok ikke kunne ligge en samlet order der var stor nok, uden for sæsonnen.

Jeg vil helst ikke blive uvenner med Tore, da det ikke er i nogen ond mening han ikke har kunne ligge samle orderen.

Har du modtaget serie nummeret, så du kan søge tilstand.?

Med venlig hilsen /Best regards,

Morten Krogh

Direktør

För din kännedom så har jag fått veta via Tore att skälet till att detta tagit så lång tid är att DU inte svarar på mail. Tore gör gällande att det är ditt fel att pipan inte är hos mej redan. Så fungerar Tore.

"Haha...jo så att..dessa Danskar, var på inköpsmässa i Växjö i Onsdag och alla leverantörer skrattade gott...och önskade lycka till finns ingen leverantör i Sverige som vill ha med Shultz att göra och det känns jävligt tråkigt men hur det än är så skall jag göra allt vad jag kan för att du skall få pipan

Så vårda du din vänskap med Tore!

/ Rikard

Sååå jävla arg nu.. Jobbar hårt för att inte bara be dem dra åt helvete båda två! 
Publicerat

Lider med dig...

Som det är nu verkar du, eller rättare sagt pipan, hamnat i Limbo!

...nästan så man förstår att folk nöjer sig med att köpa Husqvarnan i 6,5x55 som står i beg-stället hos handlaren, ty den finns i vart fall!

Hade du bott i staterna hade du kunna pallra dig ned till närmsta lokala månglare och köpa valfri bössa i 204 Ruger och plocka med dig hem 10 minuter senare - visa leg och du hade fått den i en rolig semi-auto...

Publicerat

Trist att det blev sådär.

Fick själv avslag å dämpare till klass 4 så funderar igen på en .221 fireball till ripjakten.

Är bara S&L som har en bössa i den kalibern nu verkar det som, om dom nu har börjat kamra pipor i den kalibern än. CZ har också en men är enbart för USA marknaden.

Dock känns det jäkligt osäkert om man vågar beställa en S&L efter att ha läst om dina problem...

Vad gick en bössa lös på ink pipa?

/Baner

Publicerat
  • Författare

Det gjordes en 221 Fireball samtidigt som min pipa.. men vart den hamnat och om den öht kommit iväg vet jag inte..förmodligen så har det gått en smula bättre. Nu finns ju rivaren hemma så jag vet inte, min uppgörelse var 2K extra för 204 ruger annars kostar bössan i vanliga kalibrar 17K. Men som sagt rivaren finns hemma så nu kan du nog förhandla dej till ett vettigare pris.

Jag tror du kan handla S&L men INTE från idioten i Halmstad.

Publicerat
5 minutes ago Hipshot sa:

Det gjordes en 221 Fireball samtidigt som min pipa.. men vart den hamnat och om den öht kommit iväg vet jag inte..förmodligen så har det gått en smula bättre. Nu finns ju rivaren hemma så jag vet inte, min uppgörelse var 2K extra för 204 ruger annars kostar bössan i vanliga kalibrar 17K. Men som sagt rivaren finns hemma så nu kan du nog förhandla dej till ett vettigare pris.

Jag tror du kan handla S&L men INTE från idioten i Halmstad.

Är nog säkrare att handla direkt från dom, även om man skulle vara tvungen att åka ner och hämta bössan...

Fast för 17 papp kan man köpa en lämplig bössa och sen på med en krieger eller shilen pipa dock.

/Baner

Publicerat
  • Författare

Mmm nu vet jag inte men jag anar att de vill köra allt via detaljister men det är väl bara att testa isf. 

Men visst är det läskiga pengar för dessa tingestar men samtidigt är nog Legacyn det mest snutta och mysiga jag hanterat i kulvapenväg i klenare kaliber. Men tungt sikte och dämp samt benstöd så känns den ffa smidig och mysig!

Publicerat
50 minutes ago Baner sa:

Är bara S&L som har en bössa i den kalibern nu verkar det som, om dom nu har börjat kamra pipor i den kalibern än. CZ har också en men är enbart för USA marknaden.

Dock känns det jäkligt osäkert om man vågar beställa en S&L efter att ha läst om dina problem...

Vad gick en bössa lös på ink pipa?

/Baner

thompson center har en dimension fast du får leva med ful stock då

Publicerat
16 minutes ago killer_mouse sa:

thompson center har en dimension fast du får leva med ful stock då

Jo tänkte på en sako 75 small låda och pipbyte eller en vixen + pipbyte, hyffsade kolvar på dessa.

Sako A1 eller vixen brukar vara lätta att hitta för småpengar.

Dock ser ju Legacyn riktigt trevlig ut...

/Baner

Publicerat
34 minutes ago Hipshot sa:

Mmm nu vet jag inte men jag anar att de vill köra allt via detaljister men det är väl bara att testa isf. 

Men visst är det läskiga pengar för dessa tingestar men samtidigt är nog Legacyn det mest snutta och mysiga jag hanterat i kulvapenväg i klenare kaliber. Men tungt sikte och dämp samt benstöd så känns den ffa smidig och mysig!

Skjuter du den från benstöd i kojan?

Publicerat

Hmm vart en .221 FB iaf, gick betydligt fortare att hitta en än jag trodde.

bara övertyga handläggaren att man måste ha en till klass 3 sen, men bör inte vara nått problem, är ju ganska stora skillnader på 204 rugern och 221 FB när det gäller vad den kan användas till.

Kul att jämföra mot .204 rugern sen.

Sköt med .204 i veckan och testade hastigheten på laddningarna med 32 gr z-max, 1189 m/s i snitt med 27.5 grains benchmark.

Den skjuter tätt men ger antydan till krater i tändhatten, så blir nog att backa 0.2 grains eller nått sånt. Hade haft ammon i fickan innan för att simulera lite varmare väder.

Blir att testa 40 gr v-max sen, bör fungera då jag har 1:10" twist i min pipa.

Ska även testa den ut till 500m nästa vecka när jag har laddat upp mer ammo, så får man se hur väl tabellen stämmer och om man får nån precision alls på dom hållen, den bör gå ut till lite över 800m innan den passerar sub hastighet.

/Baner

Publicerat
  • Författare

Vad hittade du, pipa eller helt ny bössa? 

Jag hoppas på upp emot 1200 på ungefär samma mängd fast finnkrut i stället. Lite skeptisk för jag har rätt kort pipa men hoppas iaf..

Publicerat
13 minutes ago Hipshot sa:

Vad hittade du, pipa eller helt ny bössa? 

Jag hoppas på upp emot 1200 på ungefär samma mängd fast finnkrut i stället. Lite skeptisk för jag har rätt kort pipa men hoppas iaf..

Var ett halvfärdigt custombygge av Jon Persson.

Sako vixen(A1) låda med slutstycke och en Shilen match grade pipa(oskjuten). Dock inget underbeslag, magasin eller kolv. Dock var allt bluprintat, blånerat och färdigt annars.

Och följer med 300st nya hylsor och laddverktyg.

Så tänker ragga reda på underbeslag och magasin, sen ner med den i en GRS kolv då dom fixar urtag för den lådan. I värsta fall får man köpa en A1 för småpengar från en handlare så tar man bara allt som inte licensfritt och så får han skrota resten.

Hade räknat med runt 1200 med det krutet, var ju max laddning med 27.5 gr. men är nog nöjd med 1150 m/s eller något sådant. Laddningen hade säkert fungerat riktigt fint under vintern men kan vara bra att kunna skjuta med den på sommaren, eller varma vårdagar när solen ligger på.

Publicerat

Fick svar från Schultz & Larsen också, ang .221 FB.

Finns pipor på lager men dom har tydligen lite problem att få dom till Sverige.

Låter inte så förvånande med tanke på problemen du har haft med att få 204'an.

/Baner

Publicerat
5 minutes ago Baner sa:

Fick svar från Schultz & Larsen också, ang .221 FB.

Finns pipor på lager men dom har tydligen lite problem att få dom till Sverige.

Låter inte så förvånande med tanke på problemen du har haft med att få 204'an.

/Baner

Det är väll "bara" till att plocka ihop en bysse och köra ner till grannarna och hämta upp? 

Mvh Joacim 

Publicerat
6 hours ago Joacim sa:

Det är väll "bara" till att plocka ihop en bysse och köra ner till grannarna och hämta upp? 

Mvh Joacim 

Går säkert att köpa en via Hunters house utan problem, dock 188mil ner dit enkel väg om gpsen har rätt.

Nu hade jag ju tur och hittade en annan bössa till ett betydligt lägre pris, som jag kan bygga precis som jag vill, även om en Legacy hade passat riktigt fint i skåpet, börjar bli lite ont om träkolvar där inne...

Tycker dock dom borde kunna hitta lite fler Svenska handlare som tar in deras produkter, hade säkert sålt ganska bra. Finns ju inte direkt mycket pipbytare att välja mellan om man vill ha en bössa med vanlig repetering.

Publicerat
  • Författare

Update..

Får inget svar från Schultz& Larsen så de avser helt klart vänta ut Tores semester. Lite kul för jag har alltså gjort klart för dem att Tore pissat rätt hårt på dem då han skyller ifrån sig och hävdar att det är danskarnas fel allting.

Konstaterar att Schultz&Larsen är helt jävla kass att ha att göra med, ingen som helst ryggrad eller civilkurage. Och Halmstad Jakt&Fiske är några snäpp värre ta mej fan!

I den bästa av alla världar undviker folk dessa två firmor. Helt klart kan det gå bra men risken finns att det skiter sig och den här resan jag fått mej till livs önskar jag ingen annan. Fy fan!

Publicerat

:down:

Publicerat

Jäkligt trist!! Hoppas du får någon form av kompensation!

Publicerat
5 minutes ago dru sa:

Jäkligt trist!! Hoppas du får någon form av kompensation!

Det är nog, tyvärr till att hoppas på för mycket :down:

Publicerat
  • Författare

Blir ingen kompensation, jävla rövhål. Någon som är sugen på att köpa en komplett uppsättning för att ladda 204 Ruger? 

Ska vänta ett tag till men det känns som det ligger nära till hands. Fan vet om jag öht vill ha pipan via Tore längre.. 

Publicerat
  • Författare

Fick svar nu.. tydligen kan jag köpa den via dansk firma idag??? 

Vet att han kör ut sina grejer via Hunters House.. Troligen ligger pipan där. Någon med bra kontakt där? Fattar de svenska om man mailar dem?

Inte hunnit maila..