Publicerat Augusti 10, 201213 yr okej, om den funka bra så ska vi ta och börja filma jakter tillsammans Ja för helvete!
Publicerat Augusti 10, 201213 yr Vi hade 8+8 i tilldelning förra året, på ca 2300 heltar tror jag. För ca 10-15 år sedan hade vi 16+16 på samma mark tror jag. ( dock jagade inte jag då för jag hade fullt ös med att leka i sandlådan) Men det har blivit mycket mindre med älg se senaste åren :/. Men det är fortfarande mycket älg i västra värmland.
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Författare Nu har äntligen tilldelningen blivit klar för Norrbotten efter en stor blund på lst. http://algweb.lst.se/ax.asp?lst=25
Publicerat Augusti 19, 201213 yr Nu börjar det närma sig, fast det känns som flera år kvar. Första året med älgjakt för både mig och hunden. Blir kul att se hur jämthundstiken jagar iår. Den är drygt 17 månader gammal, men den har hittat älg och börjat komma till ståndskall, och gör rejäla sökrundor. Oftast är den över 2 km ifrån mig och jagar, så skogsvana verkar den ju ha. Vi fick iaf 12 vuxna + 12 kalvar i tilldelningen.
Publicerat Augusti 21, 201213 yr Dom här sista dagarna innan jakten känns alltid längre än resten av årets alla dagar
Publicerat Augusti 21, 201213 yr Dom här sista dagarna innan jakten känns alltid längre än resten av årets alla dagar :-p
Publicerat Augusti 21, 201213 yr Det närmar sig. Sägger som Uffe i Häge hösten är här det rycker i avtryckar fingret. Det börjar krypa i kroppen nu.
Publicerat Augusti 27, 201213 yr Bara en vecka kvar nu, ska ut o röja kring passet i veckan så det är klart innan allt börjar, Ska även kolla upp tornet igen, ev sätta dit en till bräda så det blir mer stadigt.
Publicerat Augusti 27, 201213 yr Blir ingen jakt första veckan för min del, hoppas det går bra för er andra!
Publicerat Augusti 27, 201213 yr Författare Blir ingen jakt första veckan för min del, hoppas det går bra för er andra! Jaha, är det studierna som tar tid.
Publicerat Augusti 27, 201213 yr Börjar inte.förrän runt den 15e... Så det.lugnar sig.lite.. Såg.för.övrigt en rejäl 10, taggare.här.hemma...
Publicerat Augusti 27, 201213 yr Jaha, är det studierna som tar tid. Nä trollet som kommer hem, lär ju inte droppa henne på dagis första dagen jag får se henne typ på 3 månader
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Författare Nä trollet som kommer hem, lär ju inte droppa henne på dagis första dagen jag får se henne typ på 3 månader Ok! Vad kul för dig att du får hem henne nu.
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Författare Det blev tydligen jakt på premiärdagen men sedan vette fasiken Ok!
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Så tänkte skjuta de tre vuxna vi har på tilldelningen då, jävla va glad alla skulle bli, helst storebror
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Författare Så tänkte skjuta de tre vuxna vi har på tilldelningen då, jävla va glad alla skulle bli, helst storebror Hm! Ska du ta ifrån gubbarna årets höjdpunkt genom att nedlägga allt själv??? Jag kan komma och hjälpa dig annars om du har någon riktigt fin storoxe på marken.
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Ptja egentligen skulle man ju gå runt och skrämma älgarna så man får dem för sig själv lite senare i höst då man kan välja bättre vad man skall skjuta Nåja nu skall jag inte vara missunnsam här bara för att jag vill ha dem själv hehe. Nåja vi får se om de lyckas dräpa någon under veckan, det är mycket älg så omöjligt är det absolut inte!
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Författare Ptja egentligen skulle man ju gå runt och skrämma älgarna så man får dem för sig själv lite senare i höst då man kan välja bättre vad man skall skjuta Nåja nu skall jag inte vara missunnsam här bara för att jag vill ha dem själv hehe. Nåja vi får se om de lyckas dräpa någon under veckan, det är mycket älg så omöjligt är det absolut inte! Haha! Jaja, det kan man göra så blir det mer kött till dom som är ihållande med älgjakten. Hos oss är det dåligt just nu. Vet ej varför men på s. sidan E4:an är det gott om dom. Hur ordf. för ÄFG och övriga markägare har tänkt sig att vi ska skjuta 17+17 vet jag inte???
Publicerat Augusti 28, 201213 yr 22/9 drar jag ut till älgmarken där vi ska upp med 5 nya torn samt röja vid samtliga pass. Ska bli kul att träffa hela laget också. Det var ju några månader sedan. Vi ska även förbereda en foderplats samt två åtelplatser för vildsvin som her etablerat sig på marken. Vi drar igång andra älgjaktsveckan i Oktober. Alltså inte andra måndagen. Mvh John
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Börjar inte.förrän runt den 15e... Så det.lugnar sig.lite.. Såg.för.övrigt en rejäl 10, taggare.här.hemma... Än så länge går han kvar hemma ja har sett honom ett åäpar ggr nu, verkar va rätt djup i bröstet å väldigt jämna å fina horn
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Än så länge går han kvar hemma ja har sett honom ett åäpar ggr nu, verkar va rätt djup i bröstet å väldigt jämna å fina horn Rätt granna.horn, men ingen.bjässe.. Synd om.RW.om han nu inte ska sitta där han.brukar..
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Rätt granna.horn, men ingen.bjässe.. Synd om.RW.om han nu inte ska sitta där han.brukar.. Apapap, dra inga förhastade slutsatser...
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Apapap, dra inga förhastade slutsatser... Du vet du är välkommen! Han går på.det.hygget där du satt.första morgonen förra året... Men drängafan sitter i andra änden.. Eller om det blir hans sambo..Hon skjuter ju lite bättre.iaf...