Publicerat Augusti 28, 201213 yr Du vet du är välkommen! Han går på.det.hygget där du satt.första morgonen förra året... Men drängafan sitter i andra änden.. Eller om det blir hans sambo..Hon skjuter ju lite bättre.iaf... Ja kanske kjedjar fast honom på hemlig plats så länge inte ulf skjuter så e ja nöjd
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Flyger hkp upp till fjälls för 5dgr jakt efter älg,och kanske nalle om den visar sig. Sen jakt på annan mark resten av september runt kiruna.
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Flyger hkp upp till fjälls för 5dgr jakt efter älg,och kanske nalle om den visar sig. Sen jakt på annan mark resten av september runt kiruna. Det där låter som en spännande och annorlunda form av älgjakt. Skulle vara kul att få prova på sådan fjälljakt någon gång. Var är du då någonstans i fjällvärlden och jagar?
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Det där låter som en spännande och annorlunda form av älgjakt. Skulle vara kul att få prova på sådan fjälljakt någon gång. Var är du då någonstans i fjällvärlden och jagar? Några mil nord öst om stan.
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Har tagit ledigt måndag och tisdag och är hur taggad som helst äntligen ska de börja
Publicerat Augusti 31, 201213 yr Författare Några mil nord öst om stan. Ok! Har du långa skotthåll då när det blir fjälljakt?
Publicerat September 1, 201213 yr Ok! Har du långa skotthåll då när det blir fjälljakt? Beror på vad du menar med långa håll?
Publicerat September 1, 201213 yr Författare Beror på vad du menar med långa håll? +250 m och längre.
Publicerat September 1, 201213 yr Har fått första paset nu. Blir ett hett o bra pass. Lite Björnjakt blir det oxå
Publicerat September 1, 201213 yr Har fått första paset nu. Blir ett hett o bra pass. Lite Björnjakt blir det oxå Härligt ser att du bor i kusmark min pappas kusin bor där och vi har stugan i storkågeträsk Vars jagar du ? Mvh
Publicerat September 1, 201213 yr Författare Kan bli såna håll också. Ok! Jag kunde ana det. Har ni någon storlek på hornen på tjurarna som ni skjuter uppe i fjällvärlden? Lägg in något foto om du har fotat el. skjutit någon med fint horn. Alltid kul med något foto.
Publicerat September 1, 201213 yr Härligt ser att du bor i kusmark min pappas kusin bor där och vi har stugan i storkågeträsk Vars jagar du ? Mvh I kusmark jagar jag. småvillt hela jaktmarken i Kusmark, första veckorna av Älgjakten så jagar jag på södra sidan av Kågeälven sen så jagar vi på båda sidor då det är mindre älgjägare..
Publicerat September 1, 201213 yr nu vet vi vars vi ska gå måndag morgon! det blir att släppa ena hunden 05.00. är ledig måndag, tisdag och onsdag och är verkligen hur taggad som helst! Men snart bara en dag kvar!
Publicerat September 1, 201213 yr I kusmark jagar jag. småvillt hela jaktmarken i Kusmark, första veckorna av Älgjakten så jagar jag på södra sidan av Kågeälven sen så jagar vi på båda sidor då det är mindre älgjägare.. Okej
Publicerat September 2, 201213 yr Ja imorgon bitti är de dags jag önskar alla älgjägare som ska ut skitjakt och hoppas ni får fälla en älg Jag är riktigt taggad jag har laddat filmkameran och gjort i ordning grejerna så imorgon släpper vi Zeke Mvh
Publicerat September 2, 201213 yr Dags att söka upp bingen o försöka sova så man orkar upp imorgon bitti för en härlig dag med Älgjakt. Skitjakt på er som ska ut i morgon.
Publicerat September 2, 201213 yr Här intar inte rödmössorna marken förrän på lördag så jag har några dagar på mig att packa
Publicerat September 3, 201213 yr Väckaren ringer om 50 minuter och jag har inte sovit en blund, är så jävla förväntansfull skitjakt på er som ska ut!!
Publicerat September 3, 201213 yr Författare Här intar inte rödmössorna marken förrän på lördag så jag har några dagar på mig att packa ...och det gör dom i vårat jaktlag också. Skitjakt på er!
Publicerat September 3, 201213 yr vi hade igång ett hondjur nu på morgonen men hundföraren tyckte han hörde en kalv locka så han avstod skott. Blev gångstånd och senare fick en passkytt se kon och kalven! bra av hundföraren att han inte sköt!
Publicerat September 3, 201213 yr Paus en stund, såg en mindre tjur i morse, men den stog med huvudet mot mig i tittade så det var inte läge. Sen försvan den och kom tillbaka efter en stund , men då var han lite fel till så det gick inte. Men då stog han perfekt med bredsidan mot mig. Detta är ju jakt. Men det har fällts 4 älger på morgonen. Snart ska man iväg igen. laddar radion och ska gör mer kaffe
Publicerat September 3, 201213 yr ko och kalv föll idag men för jag och pappa gick de inge vidare, först på morgon for en av våra hundar efter en älg men det blev då inga skall sen på eftermiddagen gick vi med en av unghundarna fast de blev då inget. men nya tag imorgon! och nu ikväll har jag varit och hjälp grannlaget med att flå en 16 taggare! en som vi känner sköt