Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2012-13

Featured Replies

Publicerat

Du vet du är välkommen! Han går på.det.hygget där du satt.första morgonen förra året... Men drängafan sitter i andra änden.. Eller om det blir hans sambo..Hon skjuter ju lite bättre.iaf... ;)

Ja kanske kjedjar fast honom på hemlig plats ;) så länge inte ulf skjuter så e ja nöjd :D;)

• Svar 450
  • Visningar 45k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag fick jag skjuta min första älg, en pinntjur. Förbaskat fin känsla!!

• Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år

• Tackar det var grymt spännande 19 pinnar hade den

Posted Images

Publicerat

Flyger hkp upp till fjälls för 5dgr jakt efter älg,och kanske nalle om den visar sig.

Sen jakt på annan mark resten av september runt kiruna.

Publicerat
  • Författare

Flyger hkp upp till fjälls för 5dgr jakt efter älg,och kanske nalle om den visar sig.

Sen jakt på annan mark resten av september runt kiruna.

Det där låter som en spännande och annorlunda form av älgjakt.

Skulle vara kul att få prova på sådan fjälljakt någon gång.

Var är du då någonstans i fjällvärlden och jagar?

Publicerat

Det där låter som en spännande och annorlunda form av älgjakt.

Skulle vara kul att få prova på sådan fjälljakt någon gång.

Var är du då någonstans i fjällvärlden och jagar?

Några mil nord öst om stan.

Publicerat

Har tagit ledigt måndag och tisdag och är hur taggad som helst äntligen ska de börja :)

Publicerat
  • Författare

Några mil nord öst om stan.

Ok!

Har du långa skotthåll då när det blir fjälljakt?

Publicerat

Ok!

Har du långa skotthåll då när det blir fjälljakt?

Beror på vad du menar med långa håll?

Publicerat
  • Författare

Beror på vad du menar med långa håll?

+250 m och längre.

Publicerat

Har fått första paset nu. Blir ett hett o bra pass. Lite Björnjakt blir det oxå

Publicerat

Har fått första paset nu. Blir ett hett o bra pass. Lite Björnjakt blir det oxå

Härligt ser att du bor i kusmark min pappas kusin bor där och vi har stugan i storkågeträsk :) Vars jagar du ? :D

Mvh

Publicerat

Kan bli såna håll också.

Publicerat
  • Författare

Kan bli såna håll också.

Ok! Jag kunde ana det.

Har ni någon storlek på hornen på tjurarna som ni skjuter uppe i fjällvärlden?

Lägg in något foto om du har fotat el. skjutit någon med fint horn. :smile:

Alltid kul med något foto. :thumbsup::smile:

Publicerat

Härligt ser att du bor i kusmark min pappas kusin bor där och vi har stugan i storkågeträsk :) Vars jagar du ? :D

Mvh

I kusmark jagar jag. småvillt hela jaktmarken i Kusmark, första veckorna av Älgjakten så jagar jag på södra sidan av Kågeälven sen så jagar vi på båda sidor då det är mindre älgjägare..

Publicerat

nu vet vi vars vi ska gå måndag morgon! det blir att släppa ena hunden 05.00. är ledig måndag, tisdag och onsdag och är verkligen hur taggad som helst! Men snart bara en dag kvar! :D

Publicerat

I kusmark jagar jag. småvillt hela jaktmarken i Kusmark, första veckorna av Älgjakten så jagar jag på södra sidan av Kågeälven sen så jagar vi på båda sidor då det är mindre älgjägare..

Okej :)
Publicerat

Ja imorgon bitti är de dags jag önskar alla älgjägare som ska ut skitjakt och hoppas ni får fälla en älg :) Jag är riktigt taggad jag har laddat filmkameran och gjort i ordning grejerna så imorgon släpper vi Zeke :D

Mvh

Publicerat

Dags att söka upp bingen o försöka sova så man orkar upp imorgon bitti för en härlig dag med Älgjakt. Skitjakt på er som ska ut i morgon.

Publicerat

Skit jakt på er lyckliga september jägare! :thumbsup:

Publicerat

Här intar inte rödmössorna marken förrän på lördag så jag har några dagar på mig att packa :smile:

Publicerat

Väckaren ringer om 50 minuter och jag har inte sovit en blund, är så jävla förväntansfull :D skitjakt på er som ska ut!!

Publicerat
  • Författare

Här intar inte rödmössorna marken förrän på lördag så jag har några dagar på mig att packa :smile:

...och det gör dom i vårat jaktlag också. :smile:

Skitjakt på er! :thumbsup::smile:

Publicerat

vi hade igång ett hondjur nu på morgonen men hundföraren tyckte han hörde en kalv locka så han avstod skott. Blev gångstånd och senare fick en passkytt se kon och kalven! bra av hundföraren att han inte sköt!

Publicerat

Paus en stund, såg en mindre tjur i morse, men den stog med huvudet mot mig i tittade så det var inte läge. Sen försvan den och kom tillbaka efter en stund , men då var han lite fel till så det gick inte. Men då stog han perfekt med bredsidan mot mig. Detta är ju jakt. Men det har fällts 4 älger på morgonen. Snart ska man iväg igen. laddar radion och ska gör mer kaffe :)

Publicerat

Vårat lag sköt två kalvar idag :)

Publicerat

ko och kalv föll idag :D men för jag och pappa gick de inge vidare, först på morgon for en av våra hundar efter en älg men det blev då inga skall :( sen på eftermiddagen gick vi med en av unghundarna fast de blev då inget. men nya tag imorgon! :)

och nu ikväll har jag varit och hjälp grannlaget med att flå en 16 taggare! en som vi känner sköt :D