Publicerat September 17, 201213 yr Nej, tyvärr var det inte det! Vi hade igång dom igår men det var väl bara någon som fick en skymt av kalvarna. Vi ägnade både fm. o em åt att jaga dom genom 2 olika såter på östra sidan men det sket sig. Vi fick även skjuta annat som var lovligt. Du hittar foton i min dagbok. http://www.jaktsidan...630#entry646585 Kan tyvärr inte kolla eftersom jag inte postat 50 inlägg
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Kan tyvärr inte kolla eftersom jag inte postat 50 inlägg Du får skriva många inlägg lite här o där så kommer du upp till 50.
Publicerat September 17, 201213 yr Grattis alla skyttar! Riktigt trevligt för en "oktoberjägare" att få läsa lite och längta! Saknar lite bilder dock! Bara ca 3 veckor kvar nu för mig innan jag får gå ut i skogarna!
Publicerat September 17, 201213 yr Story om min älgjakt kommer i min dagbok men här har du en bild på den
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Story om min älgjakt kommer i min dagbok men här har du en bild på den Grattis Ante! Bra jobbat!
Publicerat September 17, 201213 yr Fick också panga mig en kalv i förra veckan. Hade ja varit lite mer vaken så hade jag nästan kunnat göra ett nacksving på den:)
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Fick också panga mig en kalv i förra veckan. Hade ja varit lite mer vaken så hade jag nästan kunnat göra ett nacksving på den:) Grattis på dig! Du måste ha varit norr ut då om du inte har varit ute och hämtat någon på skogen hemmavid men det tror jag inte att du har gjort.
Publicerat September 17, 201213 yr Grattis på dig! Du måste ha varit norr ut då om du inte har varit ute och hämtat någon på skogen hemmavid men det tror jag inte att du har gjort. Ja då jag jagar i Sandträsk.
Publicerat September 17, 201213 yr Mycket trevlig jakt i år. Dock inget skjutet. (Av mig) Såg dock största oxen jag någonsin sett. Vet inte exakt hur stor men vid ett tilfälle såg jag den bredvid en liten tjur som vi lyckades knuffa omkull lite senare. Den hade 16pinnar och hade nog varit storoxe alla andra dagar i veckan... Har även provat på att posta när det jagas med Plot. En mycket trevlig upplevelse. Om det beror på individen eller rasen eller på att vi hade enormt mycket älg är en annan fråga. Några björnkontakter gjorde det inte sämre. Nästa år skall vi ta någon av dem! Ny hundägare i laget. Verkar bli riktigt bra. Frugan var med ut några dagar. Tyvärr var hon inte riktigt beredd på promenaden det blev den dagen vi gästjagade på fjället. Till nästa år blir det nya kängor. Samt att hon kanske förstår varför jag stod och huttrade med "för lite" kläder på mig vid samlingen... Men hon verkar vilja fortsätta i alla fall! Jo , en sak till. Vi var lite oeniga innan jakten om ifall vi verkligen skulle skjuta kalvar i Sept. De är ju så små. Vi sköt en (av tre) 87kg slaktvikt... Jag tror att vi har fått upp storleken på kor och tjurar och därför ser kalvarna mindre ut trotts att de egentligen ökat i storlek. (Däremot är det länge sedan vi såg någon ko med 2 eller tre kalvar)
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Japp. Ok! Det är flera sörlänningar som är här uppe i trakterna på jakt från JS och grannforumet robsoft.
Publicerat September 17, 201213 yr Ok! Det är flera sörlänningar som är här uppe i trakterna på jakt från JS och grannforumet robsoft. Jag är från Boden så jag åker "hem" å jagar å så jag åker hem till Sthlm svårt det där med vart hem är:-)
Publicerat September 18, 201213 yr Författare Jag är från Boden så jag åker "hem" å jagar å så jag åker hem till Sthlm svårt det där med vart hem är:-) Ok! Visst är det skönt att få komma hem och jaga på hemmaplan? Borta bra men hemma bäst heter det visst och sedan är det ju en tolkningsfråga vars hem är någonstans.
Publicerat September 19, 201213 yr Fick meddelande från Marcus "Turbo Hunter" som tydligen sköt en 19-taggare igår. Hoppas på bilder och berättelse när han kommer hem igen. Riktigt kul!!!
Publicerat September 19, 201213 yr Författare Fick meddelande från Marcus "Turbo Hunter" som tydligen sköt en 19-taggare igår. Hoppas på bilder och berättelse när han kommer hem igen. Riktigt kul!!! Se där ja! Kul för han!
Publicerat September 19, 201213 yr Då har man begärt om ledigt för den 8 och 9/10. En av arbetsgivarna har godkänt, väntar på svar från nr 2. Sedan blir det jakt mån, tis, lör och sön sedan får älgarna springa om de vill, ifall vi inte lyckas skjuta fullt på dessa dagar. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat September 19, 201213 yr Fick en ko för hunden på lördagen. Stånd i upptaget och fint att smyga. Det roliga var att jag hade med en jaktkompis som jagat älg ett tag men som aldrig gått på ståndskall. Han tyckte minst sagt det var skoj. Han fick skjuta första skottet så han var nöjd. Jag sköt ett till för säkerhetsskull då den inte markerade. Men jäkligt kul iaf
Publicerat September 19, 201213 yr Författare Fick en ko för hunden på lördagen. Stånd i upptaget och fint att smyga. Det roliga var att jag hade med en jaktkompis som jagat älg ett tag men som aldrig gått på ståndskall. Han tyckte minst sagt det var skoj. Han fick skjuta första skottet så han var nöjd. Jag sköt ett till för säkerhetsskull då den inte markerade. Men jäkligt kul iaf Grattis på er!
Publicerat September 19, 201213 yr Vid 10-tiden igår tänkte den här besten passera mitt vägpass utan större framgång (för honom). Utförligare historia kommer i dagboken.
Publicerat September 19, 201213 yr Författare Vid 10-tiden igår tänkte den här besten passera mitt vägpass utan större framgång (för honom). Utförligare historia kommer i dagboken. Se där ja, det var en grann oxe! Grattis på dig! Vars hittade du den oxen?
Publicerat September 19, 201213 yr Se där ja, det var en grann oxe! Grattis på dig! Vars hittade du den oxen? Tack tack! I Jämtland gömmer det tydligen sig såna här