Publicerat September 3, 201213 yr Dags att sova så man pallar med Älgjakten i morgon. Skitjakt på alla som ska ut o jaga i morn.
Publicerat September 4, 201213 yr Vårat jaktlag sköt en ko idag men de går inge vidare för oss me våran hund eller jo de är han som har tage fram älgarna men han får de inte att stå men de va ju bara andra dagen så till helgen kanske han är lite varmare i kläderna Mvh
Publicerat September 4, 201213 yr Fick skjuta en ko på eftermiddagspasset! efter ett duktigt eftersök så fick passgrannen avsluta jakten med ett välriktat skott. Hade en klockren lungträff men den gick endå några hundra meter. 6,5x55......
Publicerat September 5, 201213 yr Fick skjuta en ko på eftermiddagspasset! efter ett duktigt eftersök så fick passgrannen avsluta jakten med ett välriktat skott. Hade en klockren lungträff men den gick endå några hundra meter. 6,5x55...... Då får man gratulera då
Publicerat September 5, 201213 yr Fick en kanonstart på årets jakt då jag på måndag morgon fick skjuta en kalv efter tiken. Sen fick jag som stf jaktledare känna på den rollens baksida i samband med en påskjutning och efterföljande eftersök. Lärorikt men inte speciellt roligt....
Publicerat September 6, 201213 yr Fick en kanonstart på årets jakt då jag på måndag morgon fick skjuta en kalv efter tiken. Sen fick jag som stf jaktledare känna på den rollens baksida i samband med en påskjutning och efterföljande eftersök. Lärorikt men inte speciellt roligt.... Grattis!
Publicerat September 6, 201213 yr sköt min första älg för denna säsong igår och de är min 6 totalt och det här är min andra säsong med uppsiktsjakt! vi gick med våran yngsta hund som är 1 år och han hade farit iväg ungefär 1,5 km och han har inga tankar på att komma tillbaka och när vi sitter där och väntar så kommer det en ensam älgkalv och äter i riset så de var bara dunka ner den på 40 m
Publicerat September 6, 201213 yr jaha på söndag är det dags att börja jaga älg, man tog ut "lite" semester så sista vek i dec ska man fara tillbaka så man har ett par vek på sig att jaga.
Publicerat September 6, 201213 yr Fick samtla från jaktledaren ikväll och fick vtea vad som gäller på lördag sa på jobbet vill int jobba vil ba jaga
Publicerat September 7, 201213 yr Fick skjuta en ensam kalv igår på ståndskall. Sköt den vid en strandkant, sprang ut i vattnet och tippade där 20 meter ut Fick bli lite blöt, men vad gör det 2 älgen för i veckan och den 5e totalt!
Publicerat September 7, 201213 yr Blev en tjur för laikan idag men tyvär var hon inte med när den föll. Hon fick spåra upp den hadde gått undan 200m
Publicerat September 8, 201213 yr Var nära på ko och kalv idag men de är så förbannat högt gräs på hyggena så man ser bara örona på kalvarna Men de va riktigt bra dag idag då jag fick se älg och Zeke jobba på bra nya tag imorrn
Publicerat September 8, 201213 yr Författare En kviga skjuten idag av en av passkyttarna. I övrigt har det varit trögt för oss fast vi har haft igång flera djur på både fm. o em. Älgen o slakthuset samt några av skyttarna och någon hundförare.
Publicerat September 8, 201213 yr Författare Hur många har ni skjute nu? 1 kviga. Det var våran första jaktdag.
Publicerat September 8, 201213 yr Idag blev det 3 st kalv och en Ko. tror vi har fällt samanlagt 14 djur på 3 dagar. Ny jaktdag imorgon.
Publicerat September 8, 201213 yr Hemkommen från älgjakt i Västerbotten. Blev 5 älgar och en björn. Superbra vecka !! Sköt själv en kviga
Publicerat September 9, 201213 yr Författare Grattis skyttar! En ny dag med nya friska insatser. Skitjakt på er!