Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2012-13

Featured Replies

Publicerat

Vi fick en 12 taggare i dag och jag fick lägga omkull 2 kalvar

• Svar 450
  • Visningar 45k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag fick jag skjuta min första älg, en pinntjur. Förbaskat fin känsla!!

• Första tjuren för mig, och sista för jaktlaget. En grann 12-taggare som tog några steg efter ett skott av 308an. Längtar redan tills nästa år

• Tackar det var grymt spännande 19 pinnar hade den

Posted Images

Publicerat

Dagens vilt

post-6209-0-76730100-1347208840_thumb.jp

post-6209-0-11994100-1347208928_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Grattis på er! :smile:

Vi har nollat idag. :yucky: :yucky: :yucky:

Mer i dagboken.

Publicerat

finns knappt nå älg här iaf,,och väldigt små kalvar,så dom sparas till oktober hoppas jag

Publicerat
  • Författare

finns knappt nå älg här iaf,,och väldigt små kalvar,så dom sparas till oktober hoppas jag

Det är som hos oss då. :sad:

Publicerat

ja vart är vi på väg,,om några år kommer det fan inte finnas nå älg,,f-n ta skogsbolagen

Publicerat
  • Författare

ja vart är vi på väg,,om några år kommer det fan inte finnas nå älg,,f-n ta skogsbolagen

Instämmer! :sad: Som det ser ut nu så kommer inte vi att skjuta 17+17 som vi har blivit tilldelade. Vi hade begärt 14+14.

Publicerat
<br />Ja, men här där jag jagar är det tyvärr inte bara skogsbolagen som man kan skylla på, dom flesta jägarna och jaktlagen följer inte rekommendationen från äfo utan skjuter rakt av >_><br /><br />Skickat från min ST17i via Tapatalk 2<br />
Publicerat

Fick lägga omkull en liten tjur i söndags. :)

post-316-1347295536655_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Fick lägga omkull en liten tjur i söndags. :)

post-316-1347295536655_thumb.jpg

Grattis på dig! :smile:

Publicerat

Sköt en kalv i lördags!

/Cris

Publicerat

Grattis!

Och tack för grattandet, lsjonsson.

Publicerat
  • Författare

Grattis!

Och tack för grattandet, lsjonsson.

Varsågod! :smile:

Grattis övriga skyttar! :smile:

Jonsson ska på älgjakt på en stund. :thumbsup:

Publicerat

En film på mina kalvar :smile:

Publicerat

En film på mina kalvar :smile:

Frän fillm :) men snubblade du på den första kalven du sköt? :P

Publicerat
  • Författare

Efter en blöt fm. så är Jonsson hemma igen. Gammelgubbarna kastade in handduken vid lunchtid. Blåbär! :down:

Vi har haft igång flera älgar men ingen skjuten men däremot en mårdhund.

Mer i dagboken om den tragiska händelsen som hände idag. :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

Publicerat
  • Författare

Nog är det konstigt att dom inte kan konstruera något ordentligt när dom anklagar en del av BD:s jägare för tjuvjägare.

Nu har det kommit fram att plomberingen kan gå upp.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=5266116

Publicerat

Imorgon drar jag uppåt i landet för älgjaktspremiär med en polare, första jakten utan farsan.... hur ska detta gå?: :sweat::thumbsup:

Publicerat

Sköt min första älg idag, en liten tjur, Gick med hundförarn på eftersök och fick smyga mig på den. Riktigt skönt då det troligtvis blir sista jaktdagen på högvilt i år:-)

Publicerat
  • Författare

Sköt min första älg idag, en liten tjur, Gick med hundförarn på eftersök och fick smyga mig på den. Riktigt skönt då det troligtvis blir sista jaktdagen på högvilt i år:-)

Grattis!

Här blev det en tjur och en kalv under fm. och på em. noll. :smile:

Jag sköt inget av dom. :sad:

Publicerat

Vi jagar under helger och har under förra helgen och denna helgen inte skjutit eller sett en enda älg. Vi har dock idag sett en del färska älgspår men ingen älg. Jaktlagen bredvid skjuter för fullt 2-3 älgar/dag.

Börjar bli skeptisk till vad som händer, hur funkar älgarna? Har hört talas om stationära älgar m.m som håller sig inom ett område där tjurar har större revir etc. Men funkar alla älgar så här?

Om jaktlagen bredvid snart skjutit fullt, finns det då älgar kvar? Hur fylls dom på :D?

Känns lite drygt att sitta och vänta för att inte se en älg medans det skjuts hejvilt runtomkring!

Publicerat

Mitt livs första älg, och även mitt livs första vilt är skjutet idag. En 2årsko. Dra åt h-vete vad adrenalinet pumpade. :D

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Älgjakt planer: måndag & tisdag tävelsås, torsdag fredag moheda, lördag tävelsås och onsdag söndag får vi se blir kanske tävelsås på söndag! Onsdag blir nog vilodag :( om jag inte hittar nån snäll jägare :) sedsn blir det älgjakt varje lördag fram tills det ä fullt i kvoten vi har 2+1 och efter 30 dar fri kalv.

Publicerat
  • Författare

Mitt livs första älg, och även mitt livs första vilt är skjutet idag. En 2årsko. Dra åt h-vete vad adrenalinet pumpade. :D

Grattis! Det är alltid något speciellt med första viltet fällt. :thumbsup:

En kviga blev det på fm. noll på em. då vi ägnade en del av tiden åt att försöka få två av de tre ensamma kalvarna som irrar runt på vår mark just nu.