Publicerat September 9, 201213 yr Författare Grattis på er! Vi har nollat idag. :yucky: Mer i dagboken.
Publicerat September 10, 201213 yr finns knappt nå älg här iaf,,och väldigt små kalvar,så dom sparas till oktober hoppas jag
Publicerat September 10, 201213 yr Författare finns knappt nå älg här iaf,,och väldigt små kalvar,så dom sparas till oktober hoppas jag Det är som hos oss då.
Publicerat September 10, 201213 yr ja vart är vi på väg,,om några år kommer det fan inte finnas nå älg,,f-n ta skogsbolagen
Publicerat September 10, 201213 yr Författare ja vart är vi på väg,,om några år kommer det fan inte finnas nå älg,,f-n ta skogsbolagen Instämmer! Som det ser ut nu så kommer inte vi att skjuta 17+17 som vi har blivit tilldelade. Vi hade begärt 14+14.
Publicerat September 10, 201213 yr ja vart är vi på väg,,om några år kommer det fan inte finnas nå älg,,f-n ta skogsbolagen<br />Ja, men här där jag jagar är det tyvärr inte bara skogsbolagen som man kan skylla på, dom flesta jägarna och jaktlagen följer inte rekommendationen från äfo utan skjuter rakt av >_><br /><br />Skickat från min ST17i via Tapatalk 2<br />
Publicerat September 10, 201213 yr Författare Fick lägga omkull en liten tjur i söndags. Grattis på dig!
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Grattis! Och tack för grattandet, lsjonsson. Varsågod! Grattis övriga skyttar! Jonsson ska på älgjakt på en stund.
Publicerat September 11, 201213 yr En film på mina kalvar Frän fillm men snubblade du på den första kalven du sköt?
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Efter en blöt fm. så är Jonsson hemma igen. Gammelgubbarna kastade in handduken vid lunchtid. Blåbär! Vi har haft igång flera älgar men ingen skjuten men däremot en mårdhund. Mer i dagboken om den tragiska händelsen som hände idag. :sad: :sad:
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Nog är det konstigt att dom inte kan konstruera något ordentligt när dom anklagar en del av BD:s jägare för tjuvjägare. Nu har det kommit fram att plomberingen kan gå upp. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=5266116
Publicerat September 11, 201213 yr Imorgon drar jag uppåt i landet för älgjaktspremiär med en polare, första jakten utan farsan.... hur ska detta gå?:
Publicerat September 13, 201213 yr Sköt min första älg idag, en liten tjur, Gick med hundförarn på eftersök och fick smyga mig på den. Riktigt skönt då det troligtvis blir sista jaktdagen på högvilt i år:-)
Publicerat September 13, 201213 yr Författare Sköt min första älg idag, en liten tjur, Gick med hundförarn på eftersök och fick smyga mig på den. Riktigt skönt då det troligtvis blir sista jaktdagen på högvilt i år:-) Grattis! Här blev det en tjur och en kalv under fm. och på em. noll. Jag sköt inget av dom.
Publicerat September 15, 201213 yr Vi jagar under helger och har under förra helgen och denna helgen inte skjutit eller sett en enda älg. Vi har dock idag sett en del färska älgspår men ingen älg. Jaktlagen bredvid skjuter för fullt 2-3 älgar/dag. Börjar bli skeptisk till vad som händer, hur funkar älgarna? Har hört talas om stationära älgar m.m som håller sig inom ett område där tjurar har större revir etc. Men funkar alla älgar så här? Om jaktlagen bredvid snart skjutit fullt, finns det då älgar kvar? Hur fylls dom på ? Känns lite drygt att sitta och vänta för att inte se en älg medans det skjuts hejvilt runtomkring!
Publicerat September 15, 201213 yr Mitt livs första älg, och även mitt livs första vilt är skjutet idag. En 2årsko. Dra åt h-vete vad adrenalinet pumpade.
Publicerat September 15, 201213 yr Älgjakt planer: måndag & tisdag tävelsås, torsdag fredag moheda, lördag tävelsås och onsdag söndag får vi se blir kanske tävelsås på söndag! Onsdag blir nog vilodag om jag inte hittar nån snäll jägare sedsn blir det älgjakt varje lördag fram tills det ä fullt i kvoten vi har 2+1 och efter 30 dar fri kalv.
Publicerat September 15, 201213 yr Författare Mitt livs första älg, och även mitt livs första vilt är skjutet idag. En 2årsko. Dra åt h-vete vad adrenalinet pumpade. Grattis! Det är alltid något speciellt med första viltet fällt. En kviga blev det på fm. noll på em. då vi ägnade en del av tiden åt att försöka få två av de tre ensamma kalvarna som irrar runt på vår mark just nu.