Publicerat September 16, 201213 yr Författare Jonsson har nyss skjutit en kalv. Sent from my Nokia N8.
Publicerat September 16, 201213 yr Grattis till alla skyttar. Har legat i skogen en vecka nu och är ganska mör, fick skjuta en ko i måndags, la den snyggt och prydligt tvärs över en skogsbilväg, inget krångel med att få fram den inte
Publicerat September 16, 201213 yr Författare Grattis till alla skyttar. Har legat i skogen en vecka nu och är ganska mör, fick skjuta en ko i måndags, la den snyggt och prydligt tvärs över en skogsbilväg, inget krångel med att få fram den inte Tack! Grattis på dig själv!
Publicerat September 16, 201213 yr Författare Fick fälla min första älg idag en kalv För zeke! Mvh Grattis på dig!
Publicerat September 16, 201213 yr Grattis alla skyttar! >>Jonsson<< : var det en av dom ensamma du fick skjuta ?
Publicerat September 16, 201213 yr Grattis alla skyttar !! Själv har det gått dåligt i år ha inte sett en enda älg å jag som vill se hur nybössan fungerar
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Grattis alla skyttar! >>Jonsson<< : var det en av dom ensamma du fick skjuta ? Nej, tyvärr var det inte det! Vi hade igång dom igår men det var väl bara någon som fick en skymt av kalvarna. Vi ägnade både fm. o em åt att jaga dom genom 2 olika såter på östra sidan men det sket sig. Vi fick även skjuta annat som var lovligt. Du hittar foton i min dagbok. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/7483-jonssons-jaktstrapetser-viltvaard-viltspaningar/page__st__630#entry646585
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Grattis alla skyttar !! Själv har det gått dåligt i år ha inte sett en enda älg å jag som vill se hur nybössan fungerar Tack! Jag förstår hur du känner dig. Du vill ju givetvis veta om 585:an slår omkull en älg. Kalven stöp efter 5-10 m med fullt genomslag från 416 rem mag och A-frame 350 gr.
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Grattis på dig Jonsson , ruggigt effektiv caliber. Tack Waxin! Ja, den är verkligen effektiv!
Publicerat September 17, 201213 yr har glömt skriva om kalven jag sköt i lördags jag och pappa släppte våran ena hund och han stack nästan direkt 2 km och började skälla. de tog lite tid innan vi tog oss dit och ansmygningen var inte den lättaste eftersom att det var contorta. men vi hade tur för dom stod riktigt i kanten på contortan och där var det inte lika trångt. vi satt länge och väntade innan vi fick se att de var ko och kalv. och efter bara en liten stund så for dom ut på ett hygge och då var det bara att damma ner kalven! det var min andra för i år och min sjätte totalt
Publicerat September 17, 201213 yr Författare har glömt skriva om kalven jag sköt i lördags jag och pappa släppte våran ena hund och han stack nästan direkt 2 km och började skälla. de tog lite tid innan vi tog oss dit och ansmygningen var inte den lättaste eftersom att det var contorta. men vi hade tur för dom stod riktigt i kanten på contortan och där var det inte lika trångt. vi satt länge och väntade innan vi fick se att de var ko och kalv. och efter bara en liten stund så for dom ut på ett hygge och då var det bara att damma ner kalven! det var min andra för i år och min sjätte totalt Grattis på dig!
Publicerat September 17, 201213 yr Författare Grattis nilsson! Nilsson??? Tack om det är mig du menar!