Publicerat November 1, 201411 yr Fåglarna satt i trädet när hundarna stod så då fick vi plocka ned dom till marknivå.första viltet med blasern iaf perfekt på årsdagen för min första tupp för 15 tal år sedan
Publicerat November 1, 201411 yr Detta är en populär post. Bytte till nobbsen några dagar... De gick ju bra de också!
Publicerat November 5, 201411 yr Detta är en populär post. Första snön=första toppjakten! JAG HAR FLYT JUST NU!
Publicerat November 8, 201411 yr Detta är en populär post. Vart en varsin tupp på 4kg idag, eller ja.. tjejens var väl lite större en min
Publicerat November 15, 201411 yr Det var som på den gamla goda tiden i Norrbottens kustland. Den fågelmängden har jag inte sett på flera år här uppe. Fin film Ragnarsson!
Publicerat November 15, 201411 yr Det var som på den gamla goda tiden i Norrbottens kustland. Den fågelmängden har jag inte sett på fela år här uppe. Fin film Ragnarsson! Tack! En längre version ska jag försöka fixa sen när fågeljakten är slut
Publicerat November 17, 201411 yr Ja nu blir man lite nostalgisk! Usch, jag saknar tjäderjakten.. Men det blir nog litegrann av den varan på gamla hemmarker runt jul.
Publicerat November 17, 201411 yr Ja nu blir man lite nostalgisk! Usch, jag saknar tjäderjakten.. Men det blir nog litegrann av den varan på gamla hemmarker runt jul. Du är välkommen när som till mina tassemarker också, har en del nya smultronställen
Publicerat November 17, 201411 yr Du är välkommen när som till mina tassemarker också, har en del nya smultronställen Vi tänkte åka upp 19 december och hem efter nyår. Ska försöka klämma in så mycket jakt det bara går! Är du i jaktstugan nåt den tiden?
Publicerat November 17, 201411 yr Trevligt Jag är garanterat i någon jaktstuga under den perioden, vi får höras så kanske vi kan kampa några dagar i vildmarken så jag får se om du är lika vass ännu
Publicerat November 17, 201411 yr Trevligt Jag är garanterat i någon jaktstuga under den perioden, vi får höras så kanske vi kan kampa några dagar i vildmarken så jag får se om du är lika vass ännu Du får antagligen skida och bogsera mig i en lina bakom, alternativt gå bakom och knuffa på om jag ska ta mig framåt. 4 år i det veka södra Sverige sätter sina spår. Pm:a telefonnummer, har inte kvar det.
Publicerat November 17, 201411 yr Hehe men lite julmat måste du ut å bränna då Jo jag får ju försöka! I brist på jakt och skidor härnere har jag börjat förbränna maten med styrkelyftande istället. Det är ju lite macho men det lär märkas negativt när jag drar på toppjaktsgrejerna i jul!
Publicerat November 26, 201411 yr Detta är en populär post. Degens tur.... Närmaste tuppen följde med hem blev bra på film!
Publicerat November 27, 201411 yr Var hittas den filmen?! För övrigt en mkt vacker bild :-) Tack så mycket! Filmen kommer senare, men jag har lagt ut en "trailer" tidigare i detta forum Jakt på skogsfågel 2014/15 på Youtube
Publicerat December 7, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Skit före i skogen just nu. Mirva skäller fast en fågel. jag börjar smyga mot där hon är Hör hur det låter försöker vara så tyst det går men vad händer jo en Gammtupp sticker iväg. Men nu vet jag var han finns så nästa helg så ska vi tillbaka dit. Men oj så arg jag blev på mig själv. Som ni ser på bilderna är det inte mycket snö i skogen just nu. Det var en härlig dag i skogen lagomt kallt dvs några minusgrader och vindstilla. Bilderna är tagen men mobilen så ni får ha översende med det.
Publicerat December 7, 201411 yr Fy fan vad kul det verkar med trädskällarjakt!Ingen i Skellefteåtrakten som jagar med trädskällare och har lust att ta med en nybörjare ut?Skulle uppskattas grymt mycket!
Publicerat December 7, 201411 yr Författare Härligt att du kommer ut Foffe! Jo det var härligt men det går inte fort för mig. Men hunden får springa av sig och jag får känna lugnet i skogen. Men det gör ont i knäet men det är värt det.
Publicerat December 26, 201411 yr Nu kommer en längre film om Toppjakt! https://www.youtube.com/watch?v=rnSHocxpD9U