Publicerat November 19, 201510 yr Detta är en populär post. Ja då var väl jakten med hund i princip över för mig, finner ingen glädje att jaga i snö och taskit före. Hösten har varit rätt ok även om fågeltillgången inte vill vända tillbaka ordentligt sedan nödåret 12 men tycker det blir sakta lite mera så snart smäller det nog till med ett kronår igen Har en 2åring som gått från unghund till rejäl jakthund. Det är fantastiskt skoj när hundar utvecklas bra denna har jag dessutom fött upp själv så blir ännu lite roligare när det blev som man tänkte Buskuddens Kirro heter min 2åring han hann med att bli klubbmästare på 86P i oktober och därmed klar för skallkungen nästa höst. Sedan var vi på första utställningen förra helgen där fick han CK känns lite skrytsamt nu så slutar och slänger in lite bilder från hösten istället Säsongens första för Nalli Första för Kirro Första stor tuppen för Nalli Första stora för Kirro Troligen höstens största lika lång som bössan Kirro bevisar att han är rejäl jakthund med att skälla husse i sank
Publicerat December 9, 201510 yr Alltså jakttid på tjäder tupp är det till 15 november eller 31 januari? Kollat på jägar förbundet och där står det 15 november. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Publicerat December 9, 201510 yr Nu när jag tittar på datorn står det 16 november till 31 januari? Men genom mobilen helt annat! Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Publicerat December 9, 201510 yr Detta är en populär post. Nu när jag tittar på datorn står det 16 november till 31 januari? Men genom mobilen helt annat! Skickat från min SM-G900F via Tapatalk 25 Aug till 15 Nov är samtliga tjädrar och orrar tillåtna.16 Nov till den 31 Jan är det bara tjäder- och orrtupp. Sent from my D5803 using Tapatalk
Publicerat December 9, 201510 yr 25 Aug till 15 Nov är samtliga tjädrar och orrar tillåtna. 16 Nov till den 31 Jan är det bara tjäder- och orrtupp. Sent from my D5803 using Tapatalk Helt rätt.
Publicerat December 12, 201510 yr Var ute med skotern o såg 1 tjäder tupp sen 3 orrar som dök upp precis framför skotern... Man blir lika paff varje gång dom dyker upp från snön. Det blir toppfågel jakt imorrn
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Premiären närmar sig med sakteligen... Får man besvära er som är ute i skogarna i norr om er uppfattning kring årets fågeltillgång? Är särskild intresserad av Västerbottens inland och de norra delarna av Västernorrland. Men kul att höra var "rapporten" än kommer ifrån Tack på förhand! /Farfar
Publicerat Augusti 10, 20169 yr ...om någon har koll på hur det ser ut i centrala Hälsingland (Järvsö) får gärna dela med sig också. Hoppas på att åka upp en sväng i början på september.