Publicerat Maj 18, 20178 yr Författare 5 hours ago W.T. sa: Kröp till korset idag. Ska prova hur dessa funkar i 20:an. Förmodligen alldeles utmärkt är jag rädd.... Troligen så bra de kan bli
Publicerat Maj 18, 20178 yr Författare 5 hours ago W.T. sa: Jag får köpa dem av dig då. Ifall bocken ska åka. Kan du fixa lite A0 och AS? Jag ska förbi Stockholm med bil andra veckan i juni. Ska utbilda på I1 kungsängen.... Jag ska skaffa A0 & AS själv så det ska nog lösa sig , påminn mig
Publicerat Maj 18, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Tro på fan om inte säljaren till den senaste A5:an jag ropade in vaknade till liv idag, Äntligen !!! Som Fylking brukar säga , jag undvek att vara dryg trots att jag mailat 15gg bössan e så jävla fin att det är värt att svälja lite skit ... /P
Publicerat Maj 18, 20178 yr 4 minutes ago culot sa: Tro på fan om inte säljaren till den senaste A5:an jag ropade in vaknade till liv idag, Äntligen !!! Som Fylking brukar säga , jag undvek att vara dryg trots att jag mailat 15gg bössan e så jävla fin att det är värt att svälja lite skit ... /P Hoppas det rullar på nu så du får hem den
Publicerat Maj 20, 20178 yr Författare På 18 maj 2017 at 17:35 W.T. sa: Kröp till korset idag. Ska prova hur dessa funkar i 20:an. Förmodligen alldeles utmärkt är jag rädd.... Är det de riktiga Dimond shot så är dom sjukt fina , så sfäriska så fint polerade att man tror att det är kullagerkulor
Publicerat Maj 20, 20178 yr Författare På 18 maj 2017 at 23:30 Knipan sa: Hoppas det rullar på nu så du får hem den Ja den här säljare är det segaste jag vart med om, jag vann auktionen i Valborgshelgen och det var härom dagen han svarade och det trots att jag skickat säkert 15 mail och PM via auktions sajten, provade till och med att skicka fr annan mail adress och en polare skickade PM på andra objekt han hade ute , det senaste brukar vara ett knep att se om dom är på banan.. Men jag håller tummarna ! /P
Publicerat Maj 20, 20178 yr 1 hour ago culot sa: Är det de riktiga Dimond shot så är dom sjukt fina , så sfäriska så fint polerade att man tror att det är kullagerkulor Kolla träffbilderna i dagboken, nog är de bra allt!
Publicerat Maj 22, 20178 yr Författare Walter borg ringde och sa att det låg 1500 26g stål:7 i 16/67 och väntade som jag beställt , och mina brotchar är på väg fr usa , plus att en tysk handlare sa att 12:an jag var intresserad av var i hans ägo nu, så därfrån kommer det 2 st A5:or en 16 & en 12:a /P
Publicerat Maj 22, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Den här säljaren är det ordning på , dagen efter vi vann auktionen så mailar han att mer info kommer när dom fått hem den.
Publicerat Maj 23, 20178 yr Författare Jag vet inte om pipan är orginal, då den är chrome bore invector dvs med choker + att den är 76cm , lådan är iaf en Lightning twelve som jag förmodar har lite urfräsningar och borrhål här och där , hanen brukar bla vara 3-4 hål i och ev så kanske lådan har samma typ av urfräsningar som sweet sixteen har 4 av. 12:an är köpt för att vara en shooter och inget skådebröd, och är den riktigt kul kanske min italienska Fabarm ryker för att lämna plats för nåt A5 mässigt, jag har dock inget sug efter en kaliber 20 som dessutom e jävligt mycket dyrare är både 16 & 12
Publicerat Maj 23, 20178 yr Författare 27 minutes ago andershermansson7 sa: Vad fick du ge? Auktionen stannade på 255€ , vi hade satt 350€ som max sen kanske jag åker på lite frakt inom Tyskland för att den senare ska samfraktas med en 16/70 -62 lite ballt att ha en A5 : 16 som är jämngammal med en själv och en -64 sweet sixteen som e jämngammal m frugan , hennes kommentar till det var " den ser ju fin ut för att vara 35 år gammal " btw: det finns många fina 12 & 16 på egun just nu , en jävligt fin 12/76 med lite gravyr som jag nog hade bjudit på om inte vi börjat m den här , finns minst en superfin m Alulåda och IC choke
Publicerat Maj 25, 20178 yr Författare Det kom en låda skojsigt fr staterna idag , det som däremot inte var skojsigt var att tullen och the Blue Clowns roat sig med att beslå försändelsen med 500:- i avgifter trots att det är paket skickat mellan 2 privatpersoner , men i lådan fanns det förutom lite gott & blandade spare parts till A5 16&12 även 2st gilchrist ställbara choke brotchar för 16 & 12 ner till 1/2 choke , riktiga grejer som matas bakifrån med 2 styrningar i brons på brotchen , sen diamantbelagda poleringsverktyg i 16 & 12 . Tanken är att förutom mina egna pipor kunna hjälpa andra A5 själsfränder /P
Publicerat Maj 25, 20178 yr Författare Av en händelse så står det 16/20g på en av mina brotchar och 2 bussningar är med en snabb mätning 15,8 så jag tror nog minsann att jag även kan öppna en del 20 choker med den
Publicerat Maj 26, 20178 yr Författare På 18 maj 2017 at 23:30 Knipan sa: Hoppas det rullar på nu så du får hem den Jag ger fan upp snart Jag behöver nån som snackar tyska och kan ringa honom och fråga vad som sitter fast ... /P
Publicerat Maj 27, 20178 yr Författare När man minst anar och bara vill dunka huvudet i en vägg så får man ett livs tecken från säljaren ..... Han ska överlägga med vapensmeden om hur pluggningen ska utföras och ber mig vänta med överföringen av pengarna ...... IDIOT ! Vem fan skickar pengar till nån som inte skickar nåt betalningsunderlag, fan vilken skillnad det är på tyskar och tyskar ...... Skulle inte förvåna mig om jag får hem de två A5:or jag köpte efter jag vann auktionen fr den här snubben, den andra handlaren är super proffsig och återkopplat direkt så fort han haft några nyheter. Jag håller tummarna nu så dom fan svartnar och trillar av. /P
Publicerat Maj 27, 20178 yr 1 hour ago sidelock sa: Trevligt, den hade jag inte sett. Samma generation som min -68. Fränt med öppna riktmedel.
Publicerat Maj 27, 20178 yr Författare Tycker gubben är ganska klåpig, och han kan fan inte hantera mag-cutoff funktionen rätt, man kopplar in den m patron i läget och o magget och då stannar slutstycket uppe, vill man sedan blixtsnabbt få en polett i kammaren så för man tillbaka spärren och vips slänger systemet upp en polett i kammaren. Sedan sen smartaste funktionen är ju speed load, med tom bössa och öppet slutstycke trycker man in en humla i magget och släpper och systemet slänger upp poletten i kammaren , den funktionen kom redan på 30 talets A5:or i 12 , kal 16 fick vänta till sent -53 . Det gick förresten en fin Buck special på WB:s auktion härom året . /P
Publicerat Maj 31, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Frågan är om ens vapensmederna har såna här snajdiga brotchar kan man fixa A5: or med
Publicerat Juni 6, 20178 yr Författare Efter över en månad har min säljare i Tyskland fått tummen ur röven och låtit plugga den bössa jag ropade in i Valborgs helgen samt scanna ett kvitto på totalkostnaden PLUS att snikgubjävelshelvetet " uppgraderade " priset för plugga plus intyga ytterligare 10 € till nu 130€ ifrån de 100€ han sa från början, så nu är det bara den sSvenska processen kvar..
Publicerat Juni 7, 20178 yr Författare Lite plus vart det när IBAN betalningen rasslade på galant , det är inte alltid det gör det . speciellt inte Italien , men nu var det Tyskland . jag mailade Tysken ett svar att nu var det pröjsat, men eftersom dröjsmålet så lär vi kliva in i PM:s semester period så han får förbereda sig på att vänta, vilket jag försökt tala om för benhuvet utan framgång ....Jag kommer när allt är klart och bössan är hemma i det skick jag förväntar mig höra av mig till säljaren innan jag lämnar ev omdömen på auktions sajten, och fråga VAD i helvete ( kanske jag inte säger ) var det som gjorde att det tog sån jävla tid. jag kommer troligen få hem 2 andra A5: or före , och som köptes senare än denna gjorde . /P
Publicerat Juni 11, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Jaha ! Nu har man invigt brotscharna, och jäklar vad fint den skar i min fulltrånga sweet 16 pipa som nu har 5/10 choke. Provskjutning med jaguar 26:7 stål resulterade i trevliga bilder, likaså 28,5g (1Oz) 7,5 . Det är lätt att bli lite nojjig och tycka det är glest i bilden, men 35m är inget dåligt håll och den gamla -53:an var aningen tajt (0,63) även på 35m /P
Publicerat Juni 11, 20178 yr Jag ska se till att provskjuta lite papp för att jämföra med när brotschningen är klar, ska jag köra direkt på 35 meter tycker du? Det känns som väldigt långt med hagel för mig
Publicerat Juni 11, 20178 yr jag står i begrepp att ta upp min a5 från fulltrång, men funderar lite på vad som är en lämplig borrning för att kunna skjuta övningsstål utan att offra träffbilderna med blyjaktskott. ska man börja med halv och sen eventuellt ta mer om det inte är till belåtenhet? gäller kaliber 12/70.