Publicerat Januari 3, 201610 yr Vad fint hipshot! Och du som skulle stannat hemma..haha du måtte ju ha hur mycket räv som helst(fast inte nu längre☺)..
Publicerat Januari 3, 201610 yr Vad fint hipshot! Och du som skulle stannat hemma..haha du måtte ju ha hur mycket räv som helst(fast inte nu längre☺).. Ja.. rätt märkligt.. allmänt sur igår, vinden rätt in i gluggen.. tog inte uppgiften på allar = inte klädd nog.. samt faktiskt dåligt med räv och ändå ligger tre! Makalös jävla tur!
Publicerat Januari 3, 201610 yr Nej.. tre-fyra gånger max tidigare. Och när det sker växer hornen ut, vill ha en till o en till.. bättre klädd och mindre vind igår så hade jag fan bitit mej fast Hade vi haft mer spår där så hade nog kanske motivationen varit bättre men det är ganska lugnt ännu.
Publicerat Januari 3, 201610 yr Har en rejäl gårdsbelysning och ljuset spiller över hårt på mina rävar ..typ
Publicerat Januari 3, 201610 yr Nej.. tre-fyra gånger max tidigare. Och när det sker växer hornen ut, vill ha en till o en till.. bättre klädd och mindre vind igår så hade jag fan bitit mej fast Hade vi haft mer spår där så hade nog kanske motivationen varit bättre men det är ganska lugnt ännu. Jag har inte ens lyckats med en dubbel ännu även om det varit väldigt nära ett par ggr Just nu så har jag två åtlar som har kojor med kamin i och 2 utan något som hest skydd, gissa vilken som är ensam om att ha räv på sig
Publicerat Januari 3, 201610 yr Coolt Hipshot! Grattis till rävarna! Hade tänkt åka ut ikväll när jag kom hem men ett försenat plan verkar sätta stopp för det!
Publicerat Januari 4, 201610 yr Skjuta fler per kväll är väl inte helt unikt men dubbléer är det utan tvekan.. missförstod nog detta ovan. De gånger jag lyckats så har det alltid varit så att en hane jagat en tik och jag börjar alltid med tiken oavsett om det är lite sämre läge. Blir tiken på plats så blir ofta hanen kvar..
Publicerat Januari 4, 201610 yr Nädå du missförstod inte! Dubbel på en kväll menade jag. Men det är ju ett bra tips att skjuta på tiken först förstås.
Publicerat Januari 4, 201610 yr Detta är en populär post. Lite mer gott på åteln. Slaktrester efter ett rådjur, en flådd räv och en full slaktbalja med lungor som har frusit till en klump :-) Var rävspår i närheten av åteln men inte direkt på. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 4, 201610 yr Den luktade rätt bra också. Lukten sitter kvar i näsan än. [emoji37] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 5, 201610 yr Detta är en populär post. Åtel luktar väl gott☺ Hustrun åker inte längre i min bil och barnen säger att det luktar blä.. Underbart med åtel som stått i tunnor och jäst sen i höstas.. såhär års slipper man fluglarverna iaf..
Publicerat Januari 5, 201610 yr Författare Åtel luktar väl gott☺ Hustrun åker inte längre i min bil och barnen säger att det luktar blä.. Underbart med åtel som stått i tunnor och jäst sen i höstas.. såhär års slipper man fluglarverna iaf.. Det är najs! Jag gjorde ju samma nu på vår nya matplats, älgslakt sedan nov, konstigt nog har det inte kommit någon räv dit ännu??? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Januari 5, 201610 yr Åtel luktar väl gott☺ Hustrun åker inte längre i min bil och barnen säger att det luktar blä.. Underbart med åtel som stått i tunnor och jäst sen i höstas.. såhär års slipper man fluglarverna iaf.. Nej du.. Glömt allsköns prylar i takbox osv.. glömt en säck fågel i garaget i ngn vecka.. det luktar jävligt illa utan tvekan men är hanterbart trots allt. Dock.. Förra säsongen sparade vi massa fasanskrottar dvs urbröstade fasaner i en blåtunna för åtelns skull. Tanken var att kompisen skulle kasta ut en tupp när han passerade åteln. Han är en slö jävel tidvis. Nu i november så skulle det sparas nya fasaner för samma ändamål och jag hämtade då den som jag trodde tomma blåtunnan som vi använde förra året. Visade sig att den var strax över halvfull med fasanskrottar. Locket var så pass tätt så något syre fanns inte längre kvar med påföljd att detta var fågelvärdens motsvarighet till surströmming. FY FÖR JÄVULEN vad äckligt det var!! Översta lagret såg ut som fasaner ffa resterande var en svart sörja bara och stanken..
Publicerat Januari 5, 201610 yr Det är kul när tunnan smäller i bagagen av trycket när bilen börjar bli varm efter en stunds körning..sen får man sitta i stanken..har varit nära att kräkas några gånger faktiskt. Vevar man ner rutan så luktar det ännu värre så det är bara att uthärda och hoppas att inte skiten välter i bagagen..hehe Tur man har wunderbaum..men ibland hjälper det inte ens att öppna en ny helt och hållet..
Publicerat Januari 5, 201610 yr Detta är en populär post. Har hämtat en trafikdödad älg ko idag,som ska ut som åtel..Lär ju räcka åt räven ett tag
Publicerat Januari 7, 201610 yr Detta är en populär post. Blev en fin tik igår kväll, jag hann bara sitta i kojan i två minuter innan det small! Gött när det går smidigt :-)
Publicerat Januari 7, 201610 yr Blev en fin tik igår kväll, jag hann bara sitta i kojan i två minuter innan det small! Gött när det går smidigt :-)Härligt, vad är det för kaliber du använder 22wmr?Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Publicerat Januari 7, 201610 yr Grattis Gustavsson! Snyggt jobbat! Det går ju inte att jaga räv med en ärtbössa. Man ska ju ta död på dom rackarna.