Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

Övning ger färdighet !

Oh yes!:thumbsup:

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat

General nr 7 dödad.

"Ytterligare en rysk general har dött i Ukraina, uppger det ukrainska försvaret enligt BBC.

Generallöjtnanten Yakov Rezantsev ska ha dött i en ukrainsk bombattack i närheten av staden Cherson.

Detta uppges vara den sjunde ryska generalen som dött sedan invasionen inleddes. Han är den andra generallöjtnanten som dödats, vilket är den högsta rangen bland de ryska generaler som hittills dött i kriget.

Det är ovanligt att så pass högt rankade militärledare befinner sig nära frontlinjerna. Men på grund av de problem som de ryska styrkorna har haft kan det vara så att flera seniora militärer försökt att få kontroll på situationen genom att leda operationerna nära fronten, skriver BBC.

Enligt ukrainska medier ska Yakov Rezantsev ha dödats i en attack mot flygbasen Chornobaivka som kontrolleras av Ryssland.

Uppgifterna har inte bekräftats av det ryska försvaret."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Publicerat

Eu's försvar är en pappersprodukt, fram tills den är bevisad.

Men sanktionerna har dom gjort bra!

Publicerat
11 minutes ago lindgren sa:

Eu's försvar är en pappersprodukt, fram tills den är bevisad.

Men sanktionerna har dom gjort bra!

EU har j uturen att dom aldrig ha behövt bevisa deras militära styrka, om det nu finns någon.

Ja! Spä på med mer sanktioner om dom kan.

Publicerat

EU behöver sluta köpa rysk olja och gas!

Publicerat
4 minutes ago Dahla sa:

EU behöver sluta köpa rysk olja och gas!

Ja, men EU har väl gjort upp med USA bl. a för att köpa gas därifrån. Jag tror Norge är inblandade också. Jag inte helt hundra men vi får se vad som händer i framtiden.

Publicerat

Ukrainas militära underrättelsetjänst har lagt ut en lista med 620 personer som påstås jobba för den ryska säkerhetstjänsten FSB.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ukraina-publicerar-lang-lista-pa-anstallda-vid-ryska-sakerhetstjansten

https://gur.gov.ua/content/sotrudnyky-fsb-rossyy-uchastvuiushchye-v-prestupnoi-deiatelnosty-stranyahressora-na-terrytoryy-evropy.html

Ukrainas underrättelsetjänst verkar ha stenkoll på vilka som är ryska FSB-agenter.

Publicerat
1 hour ago, lsjonsson said:

Ukrainas militära underrättelsetjänst har lagt ut en lista med 620 personer som påstås jobba för den ryska säkerhetstjänsten FSB.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ukraina-publicerar-lang-lista-pa-anstallda-vid-ryska-sakerhetstjansten

https://gur.gov.ua/content/sotrudnyky-fsb-rossyy-uchastvuiushchye-v-prestupnoi-deiatelnosty-stranyahressora-na-terrytoryy-evropy.html

Ukrainas underrättelsetjänst verkar ha stenkoll på vilka som är ryska FSB-agenter.

Finns säkert ett propaganda krig... kan jag misstänka. 

275280984_501308111470346_832123916818438201_n.jpg

Publicerat
1 hour ago lindgren sa:

Finns säkert ett propaganda krig... kan jag misstänka. 

275280984_501308111470346_832123916818438201_n.jpg

Det kan nog vara så Lindgren!:lol:

Publicerat

Så sant!:thumbsup:

Publicerat
  • Författare
På 2022-03-29 at 13:36 lsjonsson sa:

Langley har säkert inget med den listan att göra...

Publicerat
33 minutes ago MKJ sa:

Langley har säkert inget med den listan att göra...

Det vet jag inte!

Publicerat
  • Författare

Nä inte jag heller men har svårt att tro att inte CIA har bistått Uktainarna.

Publicerat

Israelerna är ju ganska duktiga i ämnet informationsteknik... om jag inte missminner mig så startade det israeliska företaget chekpoint första raderna kod till en av världens mest använda brandväggar, Firewall-1 redan 1993. Ett av få företag som stannat i israel. 

Men man kanske ska se dom som den 51:a staten i usa... 😁

Publicerat

IMG_20220403_085057668.thumb.jpg.bf4f59069cdab9dcaa7d2a0c1e5f4188.jpg

Publicerat

Jag hoppas jag lever når gnomen döms av krigsförbrytarterminalen i Haag.

Och jag hoppas hans avrättning kommer att visas direktsänd på TV, med ett par repriser i slow motion efteråt om han kommer att skjutas.

Om han ska hängas kan dom hänga honom på Röda Torget i designerjackan han hade på sportsarenan, och som tydligen ska kosta som 2 vanliga ryska årslöner. Hoppas dom zoomar in i detalj: Jag har hört att dom skiter ner sig när dom slappnar av efter nack kotan sträcks.

Det vore bara rätt åt fanstyget

Publicerat

USA:s elitsoldater hyllar svenska kursen.:thumbsup:

IMG_20220403_210015571_HDR.thumb.jpg.8c82a64c2be7f4b548fa24a01af34073.jpg

Skönt med ett vinterbad!:thumbsup:

Publicerat
14 hours ago Dansken sa:

Jag hoppas jag lever når gnomen döms av krigsförbrytarterminalen i Haag.

Och jag hoppas hans avrättning kommer att visas direktsänd på TV, med ett par repriser i slow motion efteråt om han kommer att skjutas.

Om han ska hängas kan dom hänga honom på Röda Torget i designerjackan han hade på sportsarenan, och som tydligen ska kosta som 2 vanliga ryska årslöner. Hoppas dom zoomar in i detalj: Jag har hört att dom skiter ner sig när dom slappnar av efter nack kotan sträcks.

Det vore bara rätt åt fanstyget

Den jackan borde zelenskyj få ta på sig i intervjuerna.

Publicerat

Puttin kommer aldrig någonsin att hamna ens i närheten av Haag.. 😪