Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Sant. Men det är tydligen gamla chartrade västplan som inte är servade, och därför är belagd med flygförbud, och med kinesiska reservdelar blir det ännu med "aja-baja"

Ok!

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat

Ja tänk vad smidigt att få det hemkört. Då slipper entrepenörerna kostnaden det medför att hämta kontaktledningar och kyrkotak i Sverige 🤣

Publicerat
32 minutes ago kkjon sa:

Finns filmer på tiktok där man ser bönderna släpar iväg på övergivna stridsvagnar.

Jag hörde en siffra på 20kr/kg för metallskrot i Polen,  rätt bra förtjänst på att skrota ner en vagn.

Ja, det är bra betlat för gammalt krigsskrot. En stridsvagn väger ju ett antal kg.:thumbsup:

Publicerat
2 minutes ago Dansken sa:

Ja tänk vad smidigt att få det hemkört. Då slipper dom kostnaden det medför att hämta kontaktledningar och kyrkotak i Sverige 🤣

Så kan man se på det också!:thumbsup:

Publicerat
12 hours ago Dansken sa:

Jag har alltid gillat Arnold, en intelligent man.  👍

Publicerat
På 2022-03-17 at 13:14 lsjonsson sa:

Ryssland uppger fortfarande 498 döda medans Ukraina uppger ca 14 000 döda ryssar varav 4 döda generaler. Det är en jäkla skillnad.

Man kan nog se det som sannolikt att sanningen ligger någon stans mitt i mellan.

Publicerat
På 2022-03-17 at 13:36 detstorabla sa:

Ok. Vi raljerar lite men har man varit med att sätta fast en terränglastbil på en lerig åker så kan man förstå motviljan mot att fastna i  den legendariska ukrainska leran på våren.

Pest eller kolera helt enkelt. Fastna i leran och bli ett lätt mål eller köra på vägarna och bli ett lätt mål...

Pansarvagnar brukar ha möjligheten till att montera schaktblad så dom kan bana väg för sig själva och andra fordon, Ukrainas terräng borde vara görbar kan man tycka.

Publicerat
13 minutes ago Järven sa:

Pansarvagnar brukar ha möjligheten till att montera schaktblad så dom kan bana väg för sig själva och andra fordon, Ukrainas terräng borde vara görbar kan man tycka.

Nu är det ju inte bara stridsvagnar som ska ta sig fram. Bränsle ammunition och förnödenheter. Lite osäker men misstänker att är det tillräckligt löst så fastnar även en stridsvagn i lera

Publicerat

Ännu en Rysk general har trillat av pinnen.

1726256663457_678_673_copyImage.jpg

Publicerat

Det var nummer 5 på 3 veckor.

8 överster har gått åt

Överste löjtnanter går visst inte längre att hålla reda på antalet

Publicerat
35 minutes ago Dansken sa:

Ännu en Rysk general har trillat av pinnen.

Krypskytt ?

Publicerat
33 minutes ago Dansken sa:

Det var nummer 5 på 3 veckor.

8 överster har gått åt

Överste löjtnanter går visst inte längre att hålla reda på antalet

Vem ska leda dom ryska trupperna då? Soldaterna måste bli förvirrade när dom inte har några höga befäl kvar som kan leda dom.

Publicerat
På 2022-03-18 at 07:29 lsjonsson sa:

935121338_Viharingen....thumb.jpg.694356dfcb7d235739e3d4874c63419d.jpg

Kan våran landsmoder Magda gjuta mod i oss vid en eventuell invasion???

Föreställde mig om det finns någon inom politiken som skulle kunna träda in som landsfader och ena landet i strid.

Det är helt blankt.

Publicerat
3 hours ago MagnusN sa:

Föreställde mig om det finns någon inom politiken som skulle kunna träda in som landsfader och ena landet i strid.

Det är kanske mera stake i Magdalena än det är i någon av dom andra kvartsfigurer.

Moderaternas Pinocchio? Nej

Centerns "Pippi Långstrump på steroider" Nej fy fan

KD's Porslinsdocka. Skojar du (dom åker ut ändå)

Åkesson och hans "stürmtruppen" var på gång att bli rumsrena- det har dom sumpat nu när det gäller

Dom sista pajasar nämner inte ens vid namn.

Just nu tror jag faktisk bara gott om Magda. Dom andra gnäller bara....

Tomma fat.....

Publicerat
9 hours ago MagnusN sa:

Det är helt blankt.

I ett sådant läge så går nog mina förhoppningar till Viktoria, Silvia och Carl-Philip. (I sagd ordning) 

Om inte Ingemar Stenmark lägger sig i! 

Publicerat
6 hours ago Dansken sa:

Det är kanske mera stake i Magdalena än det är i någon av dom andra kvartsfigurer.

Moderaternas Pinocchio? Nej

Centerns "Pippi Långstrump på steroider" Nej fy fan

KD's Porslinsdocka. Skojar du (dom åker ut ändå)

Åkesson och hans "stürmtruppen" var på gång att bli rumsrena- det har dom sumpat nu när det gäller

Dom sista pajasar nämner inte ens vid namn.

Just nu tror jag faktisk bara gott om Magda. Dom andra gnäller bara....

Tomma fat.....

Magda är i mina ögon den minst olämpliga. Men hon har ingen landsfaderspondus som gjuter mod i folk. Angående resten, håller jag helt med. 

Är övertygad om att att stora ledare i krig har en enorm betydelse. Churchill var idealtypen. Zelensky är skicklig.

Publicerat
3 hours ago MKJ sa:

Omöjligt att ta socialdemokrati på allvar 2022, och det är primärt inte Magdalenas fel.

Kanske är det så att Magdalena är bättre än det parti hon företräder, men sveken mot vanligt arbetande  folk och fosterlandet de senaste 15åren från det partiet är icke glömda.

Publicerat

Det är väl bara att handplocka nån komiker från parlamentet...

Publicerat
På 2022-03-03 at 19:48 Järven sa:

Det som är positivt är att ansökningarna till Hemvärnet har börjat öka och folks intresse för hur man ska agera i kris ökat

Jag har varit lite engagerad som bilkårist och inom sjövärnet sen cirka tio år tillbaka. I mitten av februari, innan den lede fi utökade den 8 åriga belägringen lämnade jag in ansökan till hemvärnet... då för att slippa bli krigsplacering på jobbet. Dom som hanterar alla ansökningar gör ju det på sin fritid och det går inte fort men det går framåt.

Ansöker gör ni här. https://mitt.forsvarsmakten.se/homeguard-info

Publicerat
På 2022-03-19 at 20:24 MagnusN sa:

Magda är i mina ögon den minst olämpliga. Men hon har ingen landsfaderspondus som gjuter mod i folk. Angående resten, håller jag helt med. 

Är övertygad om att att stora ledare i krig har en enorm betydelse. Churchill var idealtypen. Zelensky är skicklig.

Pondus! Kalle Moreus kanske? 

Publicerat
On 3/19/2022 at 9:15 AM, lsjonsson said:

Vem ska leda dom ryska trupperna då? Soldaterna måste bli förvirrade när dom inte har några höga befäl kvar som kan leda dom.

Precis som socialdemokraterna, eller pollen i vinden... dom chillar och försöker undvika att stöta sig med facket...