Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Tänk en gång i tiden hade vi ett flygvapen med över 1000 kärror.. en övning kunde bestå av 600-800 flygmaskiner! 

Det måste ändå vara bra för landet att investera i tex Saab och tillverka eget flyg, visserligen beroende av komponenter från Europa och Usa men i alla fall!

SAAB gör ju ammunition som är kompatibel med NATO:s flygplan.

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat

Jag tycker det är rätt att grundligt se över för och nackdelar med att gå med i Nato och uppbyggnad av vår beredskap nu när vårt en gång så fina Försvar till stor del är avvecklat och vi har valt att strö skattepengar på annat som anses viktigare, det borde naturligtvis skett så som i Finland långt innan Putin började härja runt.

Det jag djupt ogillar är att Sverige tycks mer eller mindre agera i panik (varför är jag inte förvånad med gänget vi har som styr ? 🙄) i Natofrågan, då sådana beslut ska tas efter noggranna analyser och kommer att gälla för lång framtid och kommande generationer.

Jag är ju inte direkt imponerad av vad EU medlemskapet innebar när det kommer till  möjligheterna till självstyre för vårt land, det utvecklades ju till något helt annat än vad folk då trodde dom röstade in sig i.

Nackdelen med Nato är att vi kommer att förbinda oss att följa fler regler och direktiv som andra någon annanstans beslutat, det ska vägas mot fördelarna.

Publicerat
24 minutes ago Hipshot sa:

Tänk en gång i tiden hade vi ett flygvapen med över 1000 kärror.. en övning kunde bestå av 600-800 flygmaskiner! 

Ja och vi hade runt tjugo flygflottiljer och Världens fjärde största Flygvapen, vad har vi i dag.....4st?

Publicerat
På 2022-04-09 at 20:51 Dahla sa:

Kan man mobilisera hälften av landets dryga 550 000 legala vapenägare vid ett anfall mot Sverige så kommer det svida även om vi har monterat ner stora delar av gamla försvarsmakten... 

Så illa som en del av dem skjuter så lär väl 100000 av oss dö i vådaskjutningar om det skulle realiseras ... 

Publicerat
1 hour ago lindgren sa:

man bli Russofo för mindre....
Även om jag är tveksam till Nato, så ser jag västvärlden som mkt trevligare granne än öst.
https://www.svd.se/a/rER883/ukrainska-kvinnor-vittnar-om-valdtakter-och-sexuella-overgrepp

Blir lite stridslysten när jag läser såntdära...

Jag har läst om de ryska soldaternas framfart och det är förjävligt.:angry:

Visst blir man stridslysten då.

Publicerat
3 hours ago lindgren sa:

man bli Russofo för mindre....
Även om jag är tveksam till Nato, så ser jag västvärlden som mkt trevligare granne än öst.
https://www.svd.se/a/rER883/ukrainska-kvinnor-vittnar-om-valdtakter-och-sexuella-overgrepp

Blir lite stridslysten när jag läser såntdära...

Onekligen. 
Krig är vansinnigt. Men när man också lemlästar och våldtar civilbefolkningen så är det riktigt jävla snett i grunden.

Publicerat
2 hours ago, MagnusN said:

Onekligen. 
Krig är vansinnigt. Men när man också lemlästar och våldtar civilbefolkningen så är det riktigt jävla snett i grunden.

Ja det är vad krig är. Massmord, våldtäkt, lemlästning. Döda barn, män, kvinnor, gamla, unga.. Demolerade hem, jobb, områden, liv. Ja: krig.

Publicerat

Kan inte bli kvitt känslan att ryssarna offrar en helvetes massa folk och utrustning för att framstå som lite mer kass än vad de egentligen är.. 

Publicerat
9 hours ago Dansken sa:

Ryssland bekräftar nu att robotkryssaren Moskva har sjunkit

En stor förlust för Diktator Putin och ryska försvaret och en seger för Ukraina om det nu stämmer med vad dom har sagt att den har träffats av missiler och inte genom en explosion och brand ombord som ryssarna hävdar.

Publicerat
51 minutes ago Hipshot sa:

Kan inte bli kvitt känslan att ryssarna offrar en helvetes massa folk och utrustning för att framstå som lite mer kass än vad de egentligen är.. 

Det här kriget börja likna kriget i Afghanistan som ryssarna trodde att det skulle bli en enkel match.

Publicerat
10 hours ago Dansken sa:

Ryssland bekräftar nu att robotkryssaren Moskva har sjunkit

Måste ses som en rejäl fjäder i hatten för Ukraina om det visar sig att det var deras robot som sköt den i sank.

Publicerat
54 minutes ago lsjonsson sa:

Det här kriget börja likna kriget i Afghanistan som ryssarna trodde att det skulle bli en enkel match.

...och Jänkarna lärde sig att "den lille" på pappret underlägsne kan bli en jobbig motståndare om motivationen är hög redan i Vietnam.

Jag tror att de flesta av oss i Väst har fallit lite offer för den Ryska propagandan om deras egen Militära förträfflighet, utan Kärnvapen var det den uppenbarligen inte riktigt vad man trodde.

Publicerat
31 minutes ago Dansken sa:

IMG_89051.jpg

Ska vi köpa sådana frimärken o skicka till Diktator Putin?:lol:

Publicerat
29 minutes ago Järven sa:

...och Jänkarna lärde sig att "den lille" på pappret underlägsne kan bli en jobbig motståndare om motivationen är hög redan i Vietnam.

Jag tror att de flesta av oss i Väst har fallit lite offer för den Ryska propagandan om deras egen Militära förträfflighet, utan Kärnvapen var det den uppenbarligen inte riktigt vad man trodde.

Även Jänkarna fick sig en läxa där. Precis som i Vietnamn. 

Ryssarna har alltid haft svårt att erkänna förluster direkt och det var ju så med Tjernobyl. 

Ubåten Kursk och där skyllde ryssarna på att amerikarna hade skjutit den.

https://sv.wikipedia.org/wiki/K-141_Kursk

Publicerat
9 minutes ago lsjonsson sa:

Ska vi köpa sådana frimärken o skicka till Diktator Putin?:lol:

Hellre den här på frimärke 🤣

Resized_1919174173021_120_17_copyImage.jpeg

Publicerat
1 minute ago Dansken sa:

Åldersbegränsning? Jag är mer än 15 år Svend!:lol:

Publicerat
Just now Dansken sa:

Hellre den här på frimärke 🤣