Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat

Fantastiskt... typ.
Tycker att dom kan gå hem nu ryssarna... Vaffan ska detta vara nödvändigt för...

Publicerat
3 minutes ago lindgren sa:

Fantastiskt... typ.
Tycker att dom kan gå hem nu ryssarna... Vaffan ska detta vara nödvändigt för...

Japp - Putin kan gott knapra en cyanidkapsel och så går vi vidare i livet...

Publicerat
35 minutes ago lindgren sa:

Fantastiskt... typ.

Nej, det var verkligen inte nödvändigt det här kriget.

Nu är det bara att alla länder som står på Ukrainas sida tar ryska pengar och skickar till Ukraina för återuuppbyggnad av landet inkl. Diktator Putins pengar som finns utomlands. Några länder har väl beslagtagit några Yachter för Oligarkerna värda x miljarder kronor. Att inte oligarkerna som är kompis med diktatorn kan få stopp på detta vansinniga krig.

Publicerat
4 minutes ago lsjonsson sa:

Nej, det var verkligen inte nödvändigt det här kriget.

Nu är det bara att alla länder som står på Ukrainas sida tar ryska pengar och skickar till Ukraina för återuuppbyggnad av landet inkl. Diktator Putins pengar som finns utomlands. Några länder har väl beslagtagit några Yachter för Oligarkerna värda x miljarder kronor. Att inte oligarkerna som är kompis med diktatorn kan få stopp på detta vansinniga krig.

oligarkerna fick väl 50%  av sina tillgångar "konfiskerad" av Putte  som numera anses som en av värdens rikaste män. 

Publicerat

Jag fick ett mail från en av mina 3-männingar i B.C., Kanada och vi har diskuterat detta krig bl. a.

Hon visste inte om att Putin hade cancer för det hade tydligen inte kommit ut i Kanada, om nu detta stämmer, så skrev hon följande:

"Jag hoppas att Putins cancer är långt framskriden, smärtsam och dödlig. Han förtjänar att lida en lång och smärtsam död."

Publicerat
3 minutes ago culot sa:

oligarkerna fick väl 50%  av sina tillgångar "konfiskerad" av Putte  som numera anses som en av värdens rikaste män. 

Ok! Jag har inte hört dom exakta siffrorna men USA, EU, m. fl. länder har ju också konfiskerat mycket av oligarkernas tillgångar.

Publicerat
7 minutes ago, lsjonsson said:

Ok! Jag har inte hört dom exakta siffrorna men USA, EU, m. fl. länder har ju också konfiskerat mycket av oligarkernas tillgångar.

nja... dom har fryst dom, inte samma sak... men dom har svårare att omsätta pengarna ...

https://www.businessinsider.com/london-eaton-square-where-russian-billionaires-live-red-square-2022-3?r=US&IR=T
Så bulvaner ...är typ lösningen.
Och har man den magnituden av pengar.. så kanske bara åker dit där det inte finns restriktioner, och jobbar vidare.
Mänskligheten ..... i ett nötskal.

Publicerat
5 hours ago lindgren sa:

nja... dom har fryst dom, inte samma sak... men dom har svårare att omsätta pengarna ...

https://www.businessinsider.com/london-eaton-square-where-russian-billionaires-live-red-square-2022-3?r=US&IR=T
Så bulvaner ...är typ lösningen.
Och har man den magnituden av pengar.. så kanske bara åker dit där det inte finns restriktioner, och jobbar vidare.
Mänskligheten ..... i ett nötskal.

Tack! Så var det ja!:thumbsup:

Publicerat

Yes!

Publicerat

Vad tror ni om Turkiets utspel om att Sverige inte bör komma med i Nato för att vi bla påstås hålla hemvist åt Terrorister (iofs en tolkningsfråga).

Bara ett sätt för Erdogan att bädda för att få i genom några motkrav i andra frågor, eller tror ni han vill han blockera Sveriges Natointräde på allvar ?

Det skulle bli en speciell situation om Finland gick med men vi blev utanför, då lär Gotland bli hårdvaluta strategiskt.

Publicerat

Undrar vad Ryssen kommer att hitta på för fanstyg medan vi väntar på Natoansökan, typ kränkning av luftrum och havsgränser.

Kanske dyker upp något periskop eller Drönare i Svenska militära skyddsområden osv.

Hade jag varit ÖB så hade jag nog beordrat hög på flygets Incidentberedskap och laddat upp på Gotland redan nu.

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Vad tror ni om Turkiets utspel om att Sverige inte bör komma med i Nato för att vi bla påstås hålla hemvist åt Terrorister (iofs en tolkningsfråga).

Bara ett sätt för Erdogan att bädda för att få i genom några motkrav i andra frågor, eller tror ni han vill han blockera Sveriges Natointräde på allvar ?

Det skulle bli en speciell situation om Finland gick med men vi blev utanför, då lär Gotland bli hårdvaluta strategiskt.

Den där spelevinkeln vill ju att Sverige ska släppa på exportreglerna för vapen till Turkiet bl. a.

Publicerat
4 minutes ago lsjonsson sa:

Den där spelevinkeln vill ju att Sverige ska släppa på exportreglerna för vapen till Turkiet bl. a.

Jo, det är väl lite så han fungerar, tassar fram i gråzonerna som ligget snubblande nära mut och utpressningsgränserna.

Publicerat

Turkarna är ett gäng lömska mördarjävlar som egentligen bara är med i NATO för att dom sitter på Bosporus Strait- inseglingen till Svarta Havet.

Och då ska dom jävlarna ha veto rätt

Publicerat
7 minutes ago Järven sa:

Jo, det är väl lite så han fungerar, tassar fram i gråzonerna som ligget snubblande nära mut och utpressningsgränserna.

Ja, tyvärr är det så!

Publicerat
5 minutes ago Dansken sa:

Turkarna är ett gäng lömska mördarjävlar som egentligen bara är med i NATO för att dom sitter på Bosporus Strait- inseglingen till Svarta Havet.

Och då ska dom jävlarna ha veto rätt

Absolut! Människor som är kritiska försvinner spårlöst ibland.

Publicerat
4 hours ago Järven sa:

Problemet är inte pkk, som klassas av EU och USA som terrorister. Erdogan är ute efter att terrorklassa YPG som terrorister. YPG var dom som vann kriget mot isis. Samma isis som Erdogan beväpnade. Och den skurken har mage att terrorklassa andra. Så jag tror att han vill utpressa Sverige med fler att terrorklassa dom. Vore inte första gången han utpressar EU. Sist var det flyktingkrisen. 

Publicerat

Men hur var det nu "Håll dina vänner nära, men dina fiender närmare"

Trycket från 29 medlemmars ratificeringar och dom största ländernas godkännande och välkomnande lär ge oss en plats. (Tror och hoppas jag.)

Publicerat

Zelensky ska vara djupt tacksam över dom soldater som ger sina liv i Mariupol...
Iofs har dom inte mkt val, eftersom att ryssland inte låter dom komma ut levande..
Fatta hur mkt resurser som dom binder och kostar ryssland... 

Publicerat
4 minutes ago lindgren sa:

Zelensky ska vara djupt tacksam över dom soldater som ger sina liv i Mariupol...
Iofs har dom inte mkt val, eftersom att ryssland inte låter dom komma ut levande..
Fatta hur mkt resurser som dom binder och kostar ryssland... 

Ryssarna kan väl inte ha kvar så mycket mer nu än kärnvapen efter alla kryssningsrobortar och missiler som dom har skjutit över Ukraina.

Publicerat
16 minutes ago, lsjonsson said:

Ryssarna kan väl inte ha kvar så mycket mer nu än kärnvapen efter alla kryssningsrobortar och missiler som dom har skjutit över Ukraina.

Tänk på att ryssland, har drivit sitt land framåt via att ständigt vara i krig. (post, sovjets fall)
Afghansk
Tjetjenien
Georgien
Syrien
Transnistrien
ossov....

Egentligen kan man räkna med att ALLA krig där usa varit inblandad, så har ryssland bedrivit proxy krig, och vise veras... ( då blev det några till...)

Dom har haft en anledning att producera vapen ...för att dom alltid är i krig. Sen att det kanske är gamla modeller , som är billiga och enkla att producera.. Spelar inte så stor roll, om man räknar med att jämna städer vid marken, och sen kalla det hela för vinst...
Mkt pengar går åt för att hålla ryska krigsmakten vid liv, och även ge jobb till befolkningen... istället för att bygga traktorer..

Publicerat
1 hour ago lindgren sa:

Tänk på att ryssland, har drivit sitt land framåt via att ständigt vara i krig. (post, sovjets fall)
Afghansk
Tjetjenien
Georgien
Syrien
Transnistrien
ossov....

Egentligen kan man räkna med att ALLA krig där usa varit inblandad, så har ryssland bedrivit proxy krig, och vise veras... ( då blev det några till...)

Dom har haft en anledning att producera vapen ...för att dom alltid är i krig. Sen att det kanske är gamla modeller , som är billiga och enkla att producera.. Spelar inte så stor roll, om man räknar med att jämna städer vid marken, och sen kalla det hela för vinst...
Mkt pengar går åt för att hålla ryska krigsmakten vid liv, och även ge jobb till befolkningen... istället för att bygga traktorer..

Sant! :thumbsup: