Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat
17 hours ago, sexfemåtta said:

Ja det är vad krig är. Massmord, våldtäkt, lemlästning. Döda barn, män, kvinnor, gamla, unga.. Demolerade hem, jobb, områden, liv. Ja: krig.

Jag håller förstås med dig...

Ur mitt perspektiv som förälder, så ser jag det som fördjävligt.  Man kunde ju ha hoppas på att mänskligheten skulle ha lärt sig av historien, istället för att vurma för den och vilja upprepa den.

Jag hoppas att Ukraina omringar förbandet, och leverar det till Haag.

Publicerat
3 hours ago, Hipshot said:

Kan inte bli kvitt känslan att ryssarna offrar en helvetes massa folk och utrustning för att framstå som lite mer kass än vad de egentligen är.. 

Titta här på vänsterhanden, och strunta i vad jag gör med den högra.....

Publicerat

Uttalande från Ukrainas försvarsminister:

Nu har vi ytterligare att skepp att dyka till.

:whistling::lol:

Publicerat
2 hours ago lindgren sa:

Titta här på vänsterhanden, och strunta i vad jag gör med den högra.....

Är det inte vänsterhanden på Putler som hänger slakt ned när han går?

Publicerat

Ännu en rysk general död i kriget.

Ytterligare en rysk general ska ha dött i striderna i Ukraina, enligt ryska statsäga nyhetsbyrån Tass.

Ställföreträdande befälhavaren för den åttonde armen, Vladimir Petrovich Frolov, har bekräftats död av Sankt Petersburgs guvernör.

Flera ryska generaler har dött under kriget i Ukraina. Det är ovanligt att högt uppsatta militära tjänstemän befinner sig så nära slagfältet.

Enligt experter tros detta bero på att de vill ha större kontroll över de områden där striderna har stannat av.

Källa: AB

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Var det nr 5 eller 6?

Publicerat

Rejäl brasa i den där.

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Rejäl brasa i den där.

1 hour ago Dansken sa:

Jag tror den är släckt nu😉

Diktator Putin har sorg nu!:thumbsup:

Publicerat
10 hours ago Dansken sa:

Jag tror den är släckt nu😉

Skulle tro det.  

Publicerat

Kriget i Ukraina tär på de ryska befälen som generaler och överstar.

"Den ryske presidenten Vladimir Putin har nu förlorat minst 35 överstar och åtta generaler sedan invasionen av Ukraina inleddes. Några exakta siffror från oberoende källor om antalet dödade ryska soldater finns inte.

Ukrainas försvarsministerium hävdar att åtminstone 20 000 soldater från fiendelandet har dödats."

https://www.expressen.se/nyheter/rysslands-35e-overste-dodad-under-invasionen/

Publicerat

Med tanke på trådens namn...
När tror ni tittar åt vårat håll.. och svänger förbi på en kopp kaffe?

Snart har Ukraina kriget dränerat alla resurser ur andra länder, så...  det kanske går lättare denna gången...

Publicerat
På 2022-04-20 at 13:00 lindgren sa:

Med tanke på trådens namn...
När tror ni tittar åt vårat håll.. och svänger förbi på en kopp kaffe?

Snart har Ukraina kriget dränerat alla resurser ur andra länder, så...  det kanske går lättare denna gången...

Nu när inte kriget går riktigt som Diktator Putin & hans medarbetare i Kreml så sparkar han admiralen för Svarta Havsflottan o flera befälhavre för armen och dess markstyrkor, så jag tror att det kommer att ta ett bra tag till innan han ev. tittar hitåt. Putin kokar av ilsk över alla vapenleveranser från USA och övriga världen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rERwkw/putin-sparkar-generaler-i-ukraina-har-orimliga-mal

Publicerat

Nu är det ingen "spezialopreration" längre i Ryska nyheter.

Nu är gnomen i KRIG

Med NATO.....

Publicerat
På 2022-03-06 at 10:09 Dansken sa:

Det var ena klockrener träff det du Börje- vad var det för en?

Ja det var Torsten Bengtsson!

Publicerat

Nya uppgifter i Expressen idag om hur många generaler som har stupat i Ukraina. Om detta stämmer så måste det vara ett hårt slag för Diktator Putin. Med tanke på hur stort Ryssland är så finns det kvar många genraler ännu.

https://www.expressen.se/nyheter/usas-hjalp-for-att-doda-ryska-generaler/

Publicerat

Det finns säkert flera generaler men frågan är hur många som har personlig erfarenhet av att delta i krig?

/M

Publicerat
4 hours ago nuke sa:

Det finns säkert flera generaler men frågan är hur många som har personlig erfarenhet av att delta i krig?

/M

Det finns säkert en hel drös med generaler och som du skriver som har erfarenhet av det här kriget.

Publicerat

Diktator Putin är desperat nu. Söker mer soldater på jobbsajt.

IMG_20220507_190149453.thumb.jpg.3453cb180c3d4a8694992729ef9c9e9f.jpg