Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

• Svar 1k
  • Visningar 72,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat
15 hours ago Järven sa:

Undrar vad Ryssen kommer att hitta på för fanstyg medan vi väntar på Natoansökan, typ kränkning av luftrum och havsgränser.

Kanske dyker upp något periskop eller Drönare i Svenska militära skyddsområden osv.

Hade jag varit ÖB så hade jag nog beordrat hög på flygets Incidentberedskap och laddat upp på Gotland redan nu.

Följt skeendet slarvigt men jag tror att Hemvärnet ute på Gotland är inne på ngn 30 dagars övning.. och visst har vi flygvapen ute på Gotland numera?

Publicerat

Och vi har fått ett par F16 på Bornholm 👍

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Och vi har fått ett par F16 på Bornholm 👍

Om den inte är förlängd så är det på fitthårett att den bana räcker till för start.

Publicerat
17 hours ago Järven sa:

Undrar vad Ryssen kommer att hitta på för fanstyg medan vi väntar på Natoansökan, typ kränkning av luftrum och havsgränser.

Kanske dyker upp något periskop eller Drönare i Svenska militära skyddsområden osv.

Hade jag varit ÖB så hade jag nog beordrat hög på flygets Incidentberedskap och laddat upp på Gotland redan nu.

Man kan väl ändå säga att Nato medlemskap funkar hyfsat , Turkiet sköt väl ner ett Ryskt plan utan att bli invaderat ? 

kom jag på bara sådär .... 

Publicerat
37 minutes ago tecno sa:

Om den inte är förlängd så är det på fitthårett att den bana räcker till för start.

Fitthår :huh: är inte de på utdöende ?? 

Publicerat

Ändå är det mest tragikomiska att det är vi i västvärlden (och några länder till) som matat miljard på miljard till asets krigskassa genom vår konsumtion av fossila bränslen i alla dess former, och matar även andra diktatorer och diktaturer med förtryckarpengar.

För att inte tala om allas vår Tellus som straffas med en ny pungspark varje dag.

Publicerat
52 minutes ago, culot said:

Fitthår  är inte de på utdöende ?? 

Vi håller på att avla bort det... 
Men dom som avlar , är inte alltid ärliga med hur mkt dom egentligen har... (inte för att svarade part, skulle ifrågasätta det iaf)

Publicerat
21 minutes ago, Dansken said:

Kan man komma in på små måttenheter: jag hade en gammal granne som menade att det minsta kända volym måttet i universum var att dela en kvarting på 3...

En kvarting går inte dela på tre, för det är två rom å cola...
Annars skulle det juh bli höger,vänster,höger.... å det skulle fan inte bli bra...

Publicerat
8 minutes ago lindgren sa:

En kvarting går inte dela på tre, för det är två rom å cola...

Det gör det visst! Det blir 12,5 cl/skalle förutsatt att kvartingen är 37,5 cl.:whistling::P:lol:

En rejäl grogg med andra ord!:lol:

Publicerat
16 minutes ago Dansken sa:

Och den där lilla Turkjäveln sitter och gnäller.

Kasta ut Türkiet ur NATO

Instämmer!:thumbsup:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Tror du att den där lilla turken våga trotsa USA, m. fl.

Man kan alltid hoppas...för Sveriges skull.

Publicerat
6 hours ago 4570 sa:

Man kan alltid hoppas...för Sveriges skull.

Ja, det får vi göra!:thumbsup:

Publicerat
12 hours ago lsjonsson sa:

...men å andra sidan Svend! Tror du att den där lilla turken våga trotsa USA, m. fl.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/a7MlE7/darfor-tors-inte-erdogan-stoppa-sveriges-natoansokan

Turkiet  kom ju undan med att skjuta ned ett rysk plan i vart fall, och sen att dom kom med måste nog vara för att  Jänkarna var kåta på att ha lite smällare där....    Erdogan låter som en turkisk trump ... 

Publicerat

Den lilla kvartsfiguren försöker dölja problemen inne i egna landet genom att spela stor utåt.
Terrorister?
Undrar vem Armenierna och Kurderna anser vara ett terroristland?

Publicerat

Jag delar inte de svenska syltryggars åsikt om att vi ska lägga ner allt försvar  och iskallt räkna med att få hjälp av Nato ändå  trots att vi inte gjort oss förtjänta av det .... Glädjande  ser jag att ett stort motiverade ungdomar  vill bli            yrkessoldater  numera , lite skillnad mot de 20-35 åriga conter strike spelande sillmjölkar som  skjuter fienden i blodiga slamsor på skärmarna,  men aldrig kan tänka sig tillgripa våld mot en angripare av sverige. 

Publicerat
15 minutes ago culot sa:

Turkiet  kom ju undan med att skjuta ned ett rysk plan i vart fall, och sen att dom kom med måste nog vara för att  Jänkarna var kåta på att ha lite smällare där....    Erdogan låter som en turkisk trump ... 

Turkiet gick emot USA genom att köpa ryska luftförsvarssystemet istället. Det var väl lite plåster på såren till Ryssland.

https://svenska.yle.fi/a/7-1400757

Publicerat

Sillmjölke är väl den nya mannen av Sverige, Caffelatte, Chablis eller varför inte rosa bubbel.

Det nya ljumna helröret renat och en klunk byxvarm Cola delat mellan kamrater UTAN att torka av flaskhalsen först.

Publicerat

Om inte Turkiet varit med i NATO, hade nog kriget sett helt annorlunda ut... Åt fel håll. Sen att Erdogan har en egen agenda är väll inte konstigare än att Löve'en hade sin.. 

Men helt klart har vi rätt att kritisera deras syn på demokrati...  

Publicerat
18 hours ago fubar sa:

Sillmjölke är väl den nya mannen av Sverige, Caffelatte, Chablis eller varför inte rosa bubbel.

Det nya ljumna helröret renat och en klunk byxvarm Cola delat mellan kamrater UTAN att torka av flaskhalsen först.

Jag har lite svårt för "vuxna "  "män"  som inte dricker öl utan cider.

Jodå jag har suttit med svärfars bröder i en bastuhet vedbod delandes en byxljummen bakiskvarter dagen efter allt enligt uppgift var utsupet..  grappo 33:an var fortfarend halvfull när kvartern var tom ... och  självklart var det i Norrland om någon undrade.