Publicerat Juni 29, 20223 yr 17 hours ago, fubar said: Äntligen klart med NATO så vi kan se oss i spegeln utan att skämmas. Stå stolta tillsammans med andra och försvara västvärldens, vår demokrati samt vår livsstil! Jag vet inte om klubben NATO är mitt favoritval. USA, med risk att få Trump i spetsen.. Turkiet, är inte heller en favorit kompis.. Med flera... Kvinnans rätt, mm... många i NATO tycker vi är för långt fram i vårat humanistiska tänk. Vad Putin tycker om det här... Troligen har han kalkylerat med det. Blir mer sprickor i fasaden hos Nato... för vi drar inte jämt med många i den klubben.. Säger inte att Putin är bättre. Tycker att det är det "mindre dåliga" av två dåliga alternativ. Nato och EU, och många fler måste lyckas hålla ihop om inte Putins pojkar ska fortsätta med plan återställa Rysslands stor makt...
Publicerat Juni 29, 20223 yr Nu är det bara bort med MP och helst kverulanten kak.... Väljer alla dar i veckan demokratiska länders vänskap om än några med en skvalpande definition av demokrati inom Nato än att stå bredvid på klassiskt svenskt maner med knuten näve i busens skugga och muttra.
Publicerat Juni 29, 20223 yr 1 hour ago fubar sa: Nu är det bara bort med MP och helst kverulanten kak.... Väljer alla dar i veckan demokratiska länders vänskap om än några med en skvalpande definition av demokrati inom Nato än att stå bredvid på klassiskt svenskt maner med knuten näve i busens skugga och muttra. Kakabaveh o mp funderar på missstroende mot Linde. Dåligt stöd för en sådan process i så fall.
Publicerat Juni 29, 20223 yr Detta är en populär post. Uppvuxen på en liten ö tillhörande ett land som var ockuperat av Tyskarna. Efter freden i övriga landet bombades våra 2 största städer av Ryssen (med samma präcision som dom använder mot civila än i dag) då Tyska kommandanten ville ge sig till västsidan och inte till Ryssen (kanske med tanke på represalier för vad han själv hade gjort på östfronten ridigare- vad vet jag?) Vi har alltid levt med hotet från öst: flyktingar i gummibåtar, stulna fiskeredskap, "konfiskerade" fiskbåtan som var på Rysk territorialvatten, och där dom krävde lösensumma för att släppa kvarhållna besättningen dom hade som gisslan (officiellt betalade Danska staten aldrig ut någon lösensumma) Stora landstigningsövningar med konvojer på väg mott oss, alla med nervtrådarna utanpå skjortan. Hemvärnet ute med skarpt i bössorna- sen vinklade dom av och landsteg på Rügen Vi andades ut och gick hem igen. På Bornholm hade vi då under kalla kriget NATO's östligaste radaranläggning. Mycket hot, djävelskap, stölder (när dom fick komma i land) Da, da säger Ryssen i alla förhandlingar och fortsätter som vanligt när han har vänt ryggen till. Jag anser inte att man kan lita på en Ryssjävel för 5 öre och är tacksam att vi kan komma med i NATO. Det känns naturligt för mig.
Publicerat Juni 29, 20223 yr Detta är en populär post. 6 minutes ago lsjonsson sa: Kakabaveh o mp funderar på missstroende mot Linde. Dåligt stöd för en sådan process i så fall. Skicka Kakabajsaren ned till Erdogan.. Som en försoningspresent 😉
Publicerat Juni 29, 20223 yr Detta är en populär post. För mej får hon gärna stanna, skiter i vilket, men hon ska ge fan i att leka exilpolitiker för sitt hemland när hon sitter i vår riksdag! Undrar hur mycket av resterna av detta land hon kan tänkas sälja ut för "sitt" lands skull??
Publicerat Juni 29, 20223 yr 16 minutes ago Hipshot sa: För mej får hon gärna stanna, skiter i vilket, men hon ska ge fan i att leka exilpolitiker för sitt hemland när hon sitter i vår riksdag! Undrar hur mycket av resterna av detta land hon kan tänkas sälja ut för "sitt" lands skull?? Instämmer!
Publicerat Juni 29, 20223 yr 44 minutes ago Dansken sa: Skicka Kakabajsaren ned till Erdogan.. Som en försoningspresent 😉 Ska vi skicka med mp-politiker ner till Turkarna också eller var du tänkt att skicka dom?
Publicerat Juni 29, 20223 yr Är personligen inte alls glad över att vi nu ska vara med i Nato. Tror det är ett misstag. Och jag är det längsta från att vara sosse eller V, som jag antar annars mina åsikter i frågan kunde förknippas med.
Publicerat Juni 29, 20223 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Kakabaveh o mp funderar på missstroende mot Linde. Dåligt stöd för en sådan process i så fall. Ja, hon borde vetat redan när omröstningen gällande Johansson var att går hon sossarnas väg så kommer hon aldrig få igenom sina krav. Här är facit, nu är hon maktlös. Inte lite naivt, extremt naivt.
Publicerat Juni 29, 20223 yr Detta är en populär post. 44 minutes ago lsjonsson sa: Ska vi skicka med mp-politiker ner till Turkarna också eller var du tänkt att skicka dom? Skicka mp politiker? det är väl en krigsförklaring om något....🤨
Publicerat Juni 29, 20223 yr 5 hours ago lindgren sa: Jag vet inte om klubben NATO är mitt favoritval. USA, med risk att få Trump i spetsen.. Turkiet, är inte heller en favorit kompis.. Med flera... Kvinnans rätt, mm... många i NATO tycker vi är för långt fram i vårat humanistiska tänk. Vad Putin tycker om det här... Troligen har han kalkylerat med det. Blir mer sprickor i fasaden hos Nato... för vi drar inte jämt med många i den klubben.. Säger inte att Putin är bättre. Tycker att det är det "mindre dåliga" av två dåliga alternativ. Nato och EU, och många fler måste lyckas hålla ihop om inte Putins pojkar ska fortsätta med plan återställa Rysslands stor makt... Jag du skulle ju vara hemma med barnen om ryssen kom ….
Publicerat Juni 29, 20223 yr 1 hour ago Hipshot sa: För mej får hon gärna stanna, skiter i vilket, men hon ska ge fan i att leka exilpolitiker för sitt hemland när hon sitter i vår riksdag! Undrar hur mycket av resterna av detta land hon kan tänkas sälja ut för "sitt" lands skull?? Har hon krasst sett något hemland , hon är väl Kurd ?
Publicerat Juni 29, 20223 yr 1 hour ago culot sa: Har hon krasst sett något hemland , hon är väl Kurd ? Hon kan väl kanske fly till Norge nu när S säger att deras deal är över, det verkar ju vara en poppis försvarsmekanism i politikerkretsar. 😁 Nyamko Sabuni efter Norge-uttalandet: Redo att försvara Sverige (aftonbladet.se)
Publicerat Juni 29, 20223 yr 2 hours ago Hipshot sa: För mej får hon gärna stanna, skiter i vilket, men hon ska ge fan i att leka exilpolitiker för sitt hemland när hon sitter i vår riksdag! Undrar hur mycket av resterna av detta land hon kan tänkas sälja ut för "sitt" lands skull?? Ja, inte är det Sveriges bästa som hon har för ögonen....det är tydligt.
Publicerat Juni 29, 20223 yr Författare Vi blir snart varse på hur det är att jävlas med pkk. Det är fanatiker som fått verka från Sverige med sossarnas goda minne, som alibi har de ISkampen. Tror inte Hultqvist och Lindes kurdsvek kommer passera obemärkt i samhället. Sen gör de förstås rätt rent demokratiskt, en liten minoritet offras för den större majoriteten svenskar. Mer sånt välkomnas, men det vi gjort är att peta med en pinne i en myrstack.
Publicerat Juni 29, 20223 yr 2 hours ago culot sa: Har hon krasst sett något hemland , hon är väl Kurd ? Är hon inte Iranier?
Publicerat Juni 29, 20223 yr 5 hours ago culot sa: Har hon krasst sett något hemland , hon är väl Kurd ? Klumpiga försök till härskartekniker florerar märker jag. Hon är svensk medborgare och bör ges i alla fall en viss respekt för att hon står upp för sina åsikter offentligt istället för att gömma sig på ett forum. /Markus
Publicerat Juni 30, 20223 yr Sverige ska inte vara ett terrorist kramande land, alla oavsett härkomst som idkar terror oavsett sändebud av densamma ska straffas på adekvat sätt OCH aldrig någonsin skyddas av sitt medborgarskap, finns det bevis ska dom utlämnas. Precis som vi försökt med svinen i toppen på ett av dom besvärligare gängen som befinner sig i Turkiet undan rättvisa. Ger inget för nämnda politiker annat än att hon är en kverulant och charlatan som vi i en demokrati inte ska dansa efter, lika illa som att vår politik tills fram till nyligen styrdes av ett av dom minsta partierna, med samma metodik och modus operandi.
Publicerat Juni 30, 20223 yr Försvaret laddar för framtiden. Om det beror på medlemsansökan till NATO vet jag inte. "Saab har tecknat kontrakt om leverans av två spanings- och ledningsflygplan av modellen Global Eye till Sverige. Orderbeloppet ligger på omkring 7,3 miljarder kronor och leverans är planerad till 2027, skriver Saab i ett pressmeddelande. Tillverkningen kommer att ske i bland annat Göteborg, Linköping, Järfälla, Arboga och Luleå." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=915812
Publicerat Juni 30, 20223 yr 23 hours ago Dansken sa: Är hon inte Iranier? Då fattar jag ännu mindre varför hon bryr sig då de olika mellanöstern folket är hyfsat oförtjusta i andra folkslag från just Mellanöstern..
Publicerat Juni 30, 20223 yr Den här lilla farkosten far runt min kobbe både igår och idag 😎 tror ena motorn var lika stor som min stuga … zooma in får ni se aset
Publicerat Juli 1, 20223 yr Detta är en populär post. Om jag får ge mig på en liten analys så är det denna: Putin och Erdogan är antagligen på ganska god fot. Putin vill inte att Sverige och Finland blir medlemmar i Nato. Men nu har flera hinder för svenskt Natomedlemskap undanröjts i och med att Sverige gav vika för Erdogans krav. Detta var dock i första instans. Min gissning är att Erdogan kommer lyckas med lite fler såna här finter och kamma hem fler segrar, men att Sverige till slut kommer falla vid målsnöret. Kan tänka mig att det hela faller på någon teknikalitet eller "liten detalj" som "tyvärr" kommer omöjliggöra för Sverige att gå med. Då kommer Erdogan fortfarande framstå i god dager hos Putin samtidigt som han fått ut vad han velat av Sverige. Min förra analys var att Putin skulle vänta med att gå in i Ukraina tills efter vinter-OS för att inte ta fokus från de ryska olympierna men framförallt för att låta sin vän Xi Jinping glänsa på den internationella arenan.
Publicerat Juli 1, 20223 yr 13 hours ago culot sa: tror ena motorn var lika stor som min stuga … zooma in får ni se aset Vad är det för "klump"? Vet du vad dom gör där?
Publicerat Juli 1, 20223 yr Detta är en populär post. Jag tror Putler är ett sjukt litet Ryss- äckel som medicinerar kraftigt, och sitter i sin bunker djupt under markytan och pillar navelludd och skickar in raketer hitan och ditan- han är helt utan mänsklig empati, men är själv rädd för matförgiftning, lönnmördare (bland hans "egna") och spindlar. Tyvärr blir "situationen" inte bättre om svinet dör, för dom har ljugit så mycket för egna folket att en ny svinpäls är tvungen att löpa linjen ut. Tänk att en impotent liten gnom kan rövknulla hela världen 😳