Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

När ryssen kommer...är ni redo?

Featured Replies

Publicerat
17 hours ago, fubar said:

Äntligen klart med NATO så vi kan se oss i spegeln utan att skämmas. Stå stolta tillsammans med andra och försvara västvärldens, vår demokrati samt vår livsstil! 

Jag vet inte om klubben NATO är mitt favoritval.
USA, med risk att få Trump i spetsen..
Turkiet, är inte heller en favorit kompis..
Med flera...
Kvinnans rätt, mm... många i NATO tycker vi är för långt fram i vårat humanistiska  tänk.

Vad Putin tycker om det här... Troligen har han kalkylerat med det.
Blir mer sprickor i fasaden hos Nato... för vi drar inte jämt med många i den klubben..

Säger inte att Putin är bättre.
Tycker att det är det "mindre dåliga" av två dåliga alternativ.

Nato och EU, och många fler måste lyckas hålla ihop om inte Putins pojkar ska fortsätta med plan återställa Rysslands stor makt...

• Svar 1k
  • Visningar 69,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• När ryssen kommer skall jag välkomna dom med öppna armar, för med tanke på det styre vi har i dag så kan knappast Putin vara värre...

• För egen del är jag inte så orolig, gott om konserver, frysen full, hyfsat med diesel, en jaktbil som är utrustad för överlevnad en kortare tid i busken, eget spannmål, egna kritter, egen ved, gott om

• Jag sticker ut till min ö i skärgårn när jag ätit upp alla Veganer  som springer i stockholm och yrar i panik att dom inte kan köpa en latte på nätet längre..   / P 

Posted Images

Publicerat

Nu är det bara bort med MP och helst kverulanten kak....

Väljer alla dar i veckan demokratiska länders vänskap om än några med en skvalpande definition av demokrati inom Nato än att stå bredvid på klassiskt svenskt maner med knuten näve i busens skugga och muttra.

Publicerat
1 hour ago fubar sa:

Nu är det bara bort med MP och helst kverulanten kak....

Väljer alla dar i veckan demokratiska länders vänskap om än några med en skvalpande definition av demokrati inom Nato än att stå bredvid på klassiskt svenskt maner med knuten näve i busens skugga och muttra.

Kakabaveh o mp funderar på missstroende mot Linde. Dåligt stöd för en sådan process i så fall.

Publicerat
16 minutes ago Hipshot sa:

För mej får hon gärna stanna, skiter i vilket, men hon ska ge fan i att leka exilpolitiker för sitt hemland när hon sitter i vår riksdag! Undrar hur mycket av resterna av detta land hon kan tänkas sälja ut för "sitt" lands skull?? 

Instämmer!

Publicerat
44 minutes ago Dansken sa:

Skicka Kakabajsaren ned till Erdogan..

Som en försoningspresent 😉

Ska vi skicka med mp-politiker ner till Turkarna också eller var du tänkt att skicka dom?:lol:

Publicerat

Är personligen inte alls glad över att vi nu ska vara med i Nato. Tror det är ett misstag. Och jag är det längsta från att vara sosse eller V, som jag antar annars mina åsikter i frågan kunde förknippas med.

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Kakabaveh o mp funderar på missstroende mot Linde. Dåligt stöd för en sådan process i så fall.

Ja, hon borde vetat redan när omröstningen gällande Johansson var att går hon sossarnas väg så kommer hon aldrig få igenom sina krav. Här är facit, nu är hon maktlös. Inte lite naivt, extremt naivt.

Publicerat
5 hours ago lindgren sa:

Jag vet inte om klubben NATO är mitt favoritval.
USA, med risk att få Trump i spetsen..
Turkiet, är inte heller en favorit kompis..
Med flera...
Kvinnans rätt, mm... många i NATO tycker vi är för långt fram i vårat humanistiska  tänk.

Vad Putin tycker om det här... Troligen har han kalkylerat med det.
Blir mer sprickor i fasaden hos Nato... för vi drar inte jämt med många i den klubben..

Säger inte att Putin är bättre.
Tycker att det är det "mindre dåliga" av två dåliga alternativ.

Nato och EU, och många fler måste lyckas hålla ihop om inte Putins pojkar ska fortsätta med plan återställa Rysslands stor makt...

Jag du skulle ju vara hemma med barnen om ryssen kom …. 

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

För mej får hon gärna stanna, skiter i vilket, men hon ska ge fan i att leka exilpolitiker för sitt hemland när hon sitter i vår riksdag! Undrar hur mycket av resterna av detta land hon kan tänkas sälja ut för "sitt" lands skull?? 

Har hon krasst sett något hemland , hon är väl Kurd ? 

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Ja, inte är det Sveriges bästa som hon har för ögonen....det är tydligt.

Publicerat
  • Författare

Vi blir snart varse på hur det är att jävlas med pkk. Det är fanatiker som fått verka från Sverige med sossarnas goda minne, som alibi har de ISkampen. Tror inte Hultqvist och Lindes kurdsvek kommer passera obemärkt i samhället.

Sen gör de förstås rätt rent demokratiskt, en liten minoritet offras för den större majoriteten svenskar.

Mer sånt välkomnas, men det vi gjort är att peta med en pinne i en myrstack.

Publicerat
2 hours ago culot sa:

Är hon inte Iranier?

Publicerat
5 hours ago culot sa:

Klumpiga försök till härskartekniker florerar märker jag.

Hon är svensk medborgare och bör ges i alla fall en viss respekt för att hon står upp för sina åsikter offentligt istället för att gömma sig  på ett forum.

/Markus

Publicerat

Sverige ska inte vara ett terrorist kramande land, alla oavsett härkomst som idkar terror oavsett sändebud av densamma ska straffas på adekvat sätt OCH aldrig någonsin skyddas av sitt medborgarskap, finns det bevis ska dom utlämnas.

Precis som vi försökt med svinen i toppen på ett av dom besvärligare gängen som befinner sig i Turkiet undan rättvisa.

Ger inget för nämnda politiker annat än att hon är en kverulant och charlatan som vi i en demokrati inte ska dansa efter, lika illa som att vår politik tills fram till nyligen styrdes av ett av dom minsta partierna, med samma metodik och modus operandi.

Publicerat

Försvaret laddar för framtiden. Om det beror på medlemsansökan till NATO vet jag inte.

"Saab har tecknat kontrakt om leverans av två spanings- och ledningsflygplan av modellen Global Eye till Sverige. Orderbeloppet ligger på omkring 7,3 miljarder kronor och leverans är planerad till 2027, skriver Saab i ett pressmeddelande.

Tillverkningen kommer att ske i bland annat Göteborg, Linköping, Järfälla, Arboga och Luleå."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=915812

Publicerat
23 hours ago Dansken sa:

Är hon inte Iranier?

Då fattar jag ännu mindre varför hon bryr sig då de olika mellanöstern folket är hyfsat oförtjusta i andra folkslag från just Mellanöstern.. 

Publicerat

Den här lilla farkosten far runt min kobbe både igår och idag 😎 

tror ena motorn var lika stor som min stuga … zooma in får ni se aset 

88902674-092E-4B2B-A2BD-90A860A75CEA.jpeg

Publicerat
13 hours ago culot sa:

tror ena motorn var lika stor som min stuga … zooma in får ni se aset 

Vad är det för "klump"?

Vet du vad dom gör där?