Publicerat December 21, 20169 yr 2 hours ago 6.5x55SM sa: Fin bysse också! Han håller sig till träkolv o inte någon syntetkolv som så många andra.
Publicerat December 21, 20169 yr 13 minutes ago lsjonsson sa: Han håller sig till träkolv o inte någon syntetkolv som så många andra. Jagat en del med min rem870 syntet och det känns inte bra i skogen. Plast hör inte hemma i skogen. Jagar hellre på drev med sidasidan.
Publicerat December 21, 20169 yr 3 hours ago 6.5x55SM sa: Jagat en del med min rem870 syntet och det känns inte bra i skogen. Plast hör inte hemma i skogen. Jagar hellre på drev med sidasidan. Syntetkolv=leksaksbössa Nej, det gör det verkligen inte!
Publicerat December 21, 20169 yr inga fördomar här inte!! Jag gillar mina träbysser för när ett pass blir lite långt med hundar i grannkommunen så kan jag sitta och titta på min bössa en stund utan att vantrivas
Publicerat December 21, 20169 yr 2 hours ago Tjörnbon sa: Jag gillar mina träbysser för när ett pass blir lite långt med hundar i grannkommunen så kan jag sitta och titta på min bössa en stund utan att vantrivas Finns en del signaturer på forumet som skulle kunna misstolka detta rätt hårt, hoppas de inte passerar här Tur att man är mer utvecklad än så
Publicerat December 21, 20169 yr 31 minutes ago Hipshot sa: Finns en del signaturer på forumet som skulle kunna misstolka detta rätt hårt, hoppas de inte passerar här Tur att man är mer utvecklad än så Hur ska man kunna misstolka att man tittar på ådringen på sin bössa Tror att en av dem precis passerade
Publicerat December 21, 20169 yr Rävarna hånar mig inte bara genom att de inte kommer när jag är i gluggen och snor allt på åteln och springer sicksack på varenda kvadratmeter i skogen, de har tagit sig in i vedboden o snott mitt bete jag gjort kötthack av också! Jävla listiga djur! Ska börja åtla i och kring vedboden och vaka från jordkällaren! Där släpper jag ingen lukt och har alltid motvind! Syns inte där heller. Sitter ljudisolerat. Varför i h-vete har jag inte tänkt på det tidigare? Nu kommer jag vara den listige av oss!
Publicerat December 21, 20169 yr 3 minutes ago 6.5x55SM sa: Rävarna hånar mig inte bara genom att de inte kommer när jag är i gluggen och snor allt på åteln och springer sicksack på varenda kvadratmeter i skogen, de har tagit sig in i vedboden o snott mitt bete jag gjort kötthack av också! Jävla listiga djur! Ska börja åtla i och kring vedboden och vaka från jordkällaren! Där släpper jag ingen lukt och har alltid motvind! Syns inte där heller. Sitter ljudisolerat. Varför i h-vete har jag inte tänkt på det tidigare? Nu kommer jag vara den listige av oss! Den var ju lite kul.. Skitjakt i källaren..
Publicerat December 21, 20169 yr Blir julafton. Dom ska gå äta gott fram till julaftons kväll eller natten mot julafton. Måste skjuta in 6,5an först. Sen blire 95 grains v-Max med 43 grain krut bakom som julklapp åt tjyvarna! Monterade kameran i boden nyss. Ska visa er hur de gör mot mig!
Publicerat December 21, 20169 yr Fick just en liten eventuell lucka i morgon kväll.. skeptisk men jag kanske kan köra ut då, vi får se..
Publicerat December 21, 20169 yr Kraftig rävvakar abstinens för tillfället.. Mörker och dimma.. ingen snö.. förkylning med rethosta.. Rävar på samtliga åtlar och ingen möjlighet att skjuta dem...
Publicerat December 22, 20169 yr 7 hours ago vildmark sa: Kraftig rävvakar abstinens för tillfället.. Mörker och dimma.. ingen snö.. förkylning med rethosta.. Rävar på samtliga åtlar och ingen möjlighet att skjuta dem... Jobbigt! Rethosta brukar ju inte vara ett framgångsrecept direkt..
Publicerat December 22, 20169 yr 12 hours ago Hipshot sa: Fick just en liten eventuell lucka i morgon kväll.. skeptisk men jag kanske kan köra ut då, vi får se.. Efter en schemakoll konstaterar jag att det är tokkört Nästa jakttillfälle blir en bit in i januari.. fan!
Publicerat December 24, 20169 yr Fick en räv i fällan inatt! Det blåste storm nästan och lustigt nog får jag ofta rävbesök i sånt väder... med andra ord så är det inga problem att vaka i blåst! En tik var det så med lite tur kommer hanar i släp..tiken luktade blä.
Publicerat December 24, 20169 yr 4 minutes ago vildmark sa: Fick en räv i fällan inatt! Det blåste storm nästan och lustigt nog får jag ofta rävbesök i sånt väder... med andra ord så är det inga problem att vaka i blåst! En tik var det så med lite tur kommer hanar i släp..tiken luktade blä. Åtlar du med tiken nu? Hänger ut puzzyn åt dem? Dra släpspår
Publicerat December 27, 20169 yr Rävarna har trampat upp hela åteln inatt som var. Jag fick smått panik och sköt in bössan med en tavla ute på åteln. Vv150 i lapuahylsor med v-Max skjutet sittande med benstöd gav lika tät träffbild som det gjorde i prvi-hylsor med mkt bättre stöd. Fick en dryg moa på 4 skott på 80 meter sådär. Det duger på räven här och nu. Får optimera det där framöver på banan. Har laddat upp några smäll v-Max enl det receptet ikväll. Ikväll åker räv nr 2!
Publicerat December 28, 20169 yr Nyinköp! för vädret verkar inte bli något bättre.. Jäkla ljus man fick igång.. Jag gjorde ett misstag medplaceringen dock. Just nu så skuggar skorstenen åteln och när det ryker ur den så fladdrar skuggorna på åteln! Inte ok!! Får flytta den till annan plats i morgon..
Publicerat December 28, 20169 yr Vakar ni ikväll? Jag köpte en "Oskars surströmming" och sköt den med hagelbössan några meter bakom åteln för nån timme sedan. När vinden flyttade doften till min snok kom en kväljning av sällan skådat slag. Det blåser alltid från sjön över åteln mot jordkällaren jag vakar från så jag lär väl få lukta på det där inatt. Kastat flera kilo kötthack av rådjur, julskinka, prinskorvar, köttbullar, vom och ett par dl hundmat. Nu har dem att plocka av inatt.
Publicerat December 28, 20169 yr 23 minutes ago 6.5x55SM sa: Vakar ni ikväll? Jag köpte en "Oskars surströmming" och sköt den med hagelbössan några meter bakom åteln för nån timme sedan. När vinden flyttade doften till min snok kom en kväljning av sällan skådat slag. Det blåser alltid från sjön över åteln mot jordkällaren jag vakar från så jag lär väl få lukta på det där inatt. Kastat flera kilo kötthack av rådjur, julskinka, prinskorvar, köttbullar, vom och ett par dl hundmat. Nu har dem att plocka av inatt. Härlig doft va? Att du inte tog dig en surströmming till kvällsmat samtidigt.
Publicerat December 28, 20169 yr Jag satt lite igår kväll men utan någon tur! Ikväll så har jag kottarna så det får bli en kväll hemma först. Ska bli kul om rävarna börjar besöka min belysning, det kan ju bli en liten gamechanger Surströmming smakar ingen vidare men jag är väl skum för på lite håll så tycker jag det luktar ``nästangott´´ insup denna Norrländska frestelse med behag hela natten och jag önskar skitjakt
Publicerat December 28, 20169 yr Gjorde ett test med den nyss införskaffade helsport extreme fjällsäck jag köpt för kalla nätter. Satt sex timmar i minus åtta grader utan att frysa någonting. Tyvärr så är den lite prasslig och det medförde två sumpade chanser.
Publicerat December 28, 20169 yr Nu är benstödet fixat. Lite mantel från en 16 kvadratmm gummikabel och två småbitar krympslang och en rejäl bit vulktejp. Inte vackert men det ska hålla och bössan kommer att hållas på rätt köl.