Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

Publicerat

Det var väl ett tag sen det kräksnöade? De torde vara igång igen..

• Svar 891
  • Visningar 57,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat
8 minutes ago Hipshot sa:

Det var väl ett tag sen det kräksnöade? De torde vara igång igen..

Du verkar ju ha bra flyt med snö på backen o rävjakten så då ska du väl inte gnälla hippen.:rolleyes::P

Publicerat

Nu har vi fått ca 25 cm snö,tror jag ska slänga ut lite snaror imorgon..

Publicerat
1 hour ago stefan sa:

Nu har vi fått ca 25 cm snö,tror jag ska slänga ut lite snaror imorgon..

Orättvist!:(

Publicerat
4 hours ago lsjonsson sa:

Du verkar ju ha bra flyt med snö på backen o rävjakten så då ska du väl inte gnälla hippen.:rolleyes::P

Snöfritt sen flera dagar... visst fick vi en hel del faktiskt men det är borta. Gillar INTE skiten..

Publicerat
6 hours ago Hipshot sa:

Snöfritt sen flera dagar... visst fick vi en hel del faktiskt men det är borta. Gillar INTE skiten..

Ok! Ja, ni fick ju det!

Publicerat

Jaha har lite granna ställt Smedjan på undantag, svårjagat som fan där utan snö.. Hoppas få hem dämpen till Danskan nu i början av veckan och då blir det troligen en sittning onsdag natt. Lite osäker.. inte så sugen nu, såg inte så många fler än dej jag sköt sist så passlimmet är inte vad det kanske borde vara. Men det kan ju hinna hända grejer tills dess! 

Publicerat

Det kommer lössnö hela tiden. Jobbar mina sista två tolvtimmarsnätter men nu måste det komma lite rejäl vind så det packar ihop det här innan det är lönt att ge sig ut igen.

Publicerat
På 4 september 2016 at 09:29 Tjörnbon sa:

Det ska du absolut hoppa på om du får chansen. 

Drevjakt på räv är kul men i ärlighetens namn så gillar jag mest lockjakten på vinternätterna i fullmåne det är en smula episkt :)

Lockar du på nätterna också :D? Fan va grymt! Trodde man gjorde det i gryningen och första ljusa timmarna. Det kanske man ska testa också.

Jag har så många projekt på G med rävjakten, locka på hyggen och sjön, vaka på åteln, spåra till gryten för fortsatt jakt till sensommar/höst osv. Jag har eventuellt funderat ut så jag kan skjuta från huset också snart. Då blir det fiska och kasta fisken på isen, sen vaka från köksfönstret.

Jag är nog beredd att hålla med om att rävjakten är bland den roligaste jaktformen redan innan jag kommit igång med den haha!

Publicerat
På 2016-09-24 at 05:56 hs_merkel sa:

Jag har testat några av dem men vet i ärlighetens namn inte om det gjorde någon nytta. 

Det gjorde nog ingen skada. 

Lockjakten vid snö och fullmåne är den som jag uppskattar mest. 

Det går även utan snö men då är underlaget desto viktigare. 

Publicerat
9 hours ago 6.5x55SM sa:

Nja.. kompis som jobbar med mårdhundsprojektet använder någon typ av doftlock för mårdhund. Han kör åtelkameror också och han sa att dessa doftlockmedel drar räv som fan. Jag har testat men inte riktigt fått ngt flyt på det, gav bort lockmedlet. Minns inte heller vilket det var.. Dock.. fångat en hel del katt tidigare och då använde jag Valieriana.. funkar hur bra som helst på katt så varför skulle detta inte funka på räv? Gäller bara att hitta rätt tror jag..

Publicerat

Fick som jag ville. Det har blåst som f-n men jag blev tvungen att göra en sväng till storstan så först i slutet av veckan blir det lock igen.

Publicerat

Det är fasiken hopplöst att ta sig ut. Ett pass på hela veckan. Snöstorm och pudersnö. Igår var det trettio grader kallt och idag snöar det igen. Rävarna får simma bröstsim för att ta sig fram. Frågan är om man ska stoppa undan allt vad jakt heter tills det blir dags på riktigt.

Publicerat

Låter segt.. Tror vi räknade till 8 skjutna denna vecka bara..

Publicerat

:o Snyggt jobbat grabbar!:D

Publicerat

Ingen konst att skita om arselet är fullt. Men just nu känns det jäkligt tröstlöst. Min kompis från Kiruna skördar räv med fotsnara på löpande band och har fått fem eller sex i veckan. Föret är perfekt då rävarna följer spår i lössnön.  Men jag har snöat in på lock och tycker det är en spännande jaktform. 

Publicerat

Sjuk panik. Studsarna är hos smeden och sjön kryllar av rävar.

Hur taskigt är det inte att visa hippens rävmassaker för mig då?!

Publicerat

Skulle jag ALDRIG göra.. det var Walleman :thumbsup:

Publicerat

Massa käk på åtlarna nu.. säkert massa räv också.. Men plusgrader...noll snö... mörker och dimma!! 

Publicerat
1 hour ago vildmark sa:

Massa käk på åtlarna nu.. säkert massa räv också.. Men plusgrader...noll snö... mörker och dimma!! 

Snö finns i norr!:thumbsup::P

Publicerat

Kan du köra ner några lass med snö så det täcker en åker? Vore fint..

Tidningarna lovade ju rekordkall vinter och mycket snö i höstas..och rönnbär fanns det gott om.... här är det varmt som en turistort.. 

Undrar om det funkar att strö några påsar vetemjöl på åteln?... räven lär väl inte bry sig om det?