Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Som för detta facklig engagerad har jag en viss förståelse för Transports inställning till SD-nissen. Många av SDs lokala företrädare har ju uppvisat tendenser som man trodde försvann ca 1942 och det finns väl inget parti som har uteslutit fler medlemmar på grund av diverse rasistiska klavertramp än SD. Varför skulle man vilja ha med någon som inte delar föreningens värderingar? Är det en mänsklig rättighet att vara med i ett fackförbund? Knappast troligt, då skulle inte möjligheten till uteslutning finnas. Skulle jag vara medlem i en Fordklubb där det finns en snubbe som äger och endast pratar om Chevrolet? Knappast troligt det heller.

Nu var det ju, om jag minns rätt dom outbildade knegarna med skygglappar som valde honom som representant vilket naturligtvis sticker lokalavdelningen i ögonen då det antyder att någon annan än en sosse kan göra ett bra jobb för dom anställda.

20210914_145159.thumb.jpg.652d64dc4f29a9a9257e0c9ecec80fe4.jpg

Publicerat
3 hours ago lindgren sa:

Äntligen någon som talar sanning!

FB_IMG_1695289230917.thumb.jpg.5e132be41c1c723c859d8f79ae61bd91.jpg

Man kan få en jäkla motvind där också.:lol:

Ett steg framåt och två steg bakåt.:thumbsup:

Fråga en som har bott där nere i krokarna.:lol:

Publicerat

Det går bra för regeringen…

5293F6AD-0DD0-48FF-98D1-C4EE0CDA5F5C.jpeg

Publicerat

Till lunchen kollat denna:

Ser fram på nästa del. /P

Publicerat
På 2023-09-22 at 20:17 MagnusN sa:

Det går bra för regeringen…

5293F6AD-0DD0-48FF-98D1-C4EE0CDA5F5C.jpeg

Mest förvånad är man ändå över att fortfarande finns det ca 4% som kan tänka sig rösta på MP. 🤔

Publicerat

Jag är mer förvånad över 18,2 😮‍💨

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Mest förvånad är man ändå över att fortfarande finns det ca 4% som kan tänka sig rösta på MP. 🤔

Folket har inte lärt sig att använda kådis ännu.:sad:

Publicerat

Efter att ha sett talet känner jag mig mycket säkrare! Ärligt talat, det jag känner är att "storebror ser dig" närmar sig med stormsteg,  mina rättigheter och integritet offras för att politiker och rättsvårdande myndigheter inte gör sitt jobb och har låtit det gå så här långt.

Publicerat

Tyvärr, så börjar jag luta mot storebror som ser mig, än gangstrar som härjar fritt.

Det stora problemet är inte att få fast ligisterna, utan att plocka bort dom.  Felaktiga brottsrubriker, daltande med ungdomsrabatt, krav på mirakulöst bra bevis, domstolar som tror på vilken rappakalja som helst.

Dessa som härjar runt, ska dömas för inhemsk terrorism.  Om det inte blir livstid, så ska dom bli av med sitt svenska medborgarskap och kastas ut ur landet efter vistelsen in finkan.  Oavsett ålder och anknytning.  Även om personen ifråga är andra eller tredje generationen invandrare.

Obegränsat utredningsförvar, innan åtal, om personen ifråga är misstänkt på sannolika skäl, oavsett ålder.

Ingen straffrabatt.  Blir man dömd till x antal månader, så sitter man inne x antal månader.  Inte x-25 eller 33%

"3 strikes and you are out"  Har personen blivit dömd för gängrelaterad brottslighet, så ska tredje domen automatiskt innebära livstid.

Dealers och personer som bevisas ha använt knark (Djursholmare, rockstjärnor, skådisar och andra partyknarkare) ska dömas för finansiering av organiserad brottslighet.  Minimistraff 1 år, oavsett om man är ostraffad eller inte.  (Och man sitter inne hela tiden)

Inga fina "lägenhetshotell" fängelser för gängmedlemmar.  Bygg en betongbunker a la Alcatraz mitt ute i skogen, där det varken finns internet eller mobiltäckning.

Publicerat
3 hours ago Järven sa:

Vi Svenskar måste börja inse att det inte handlar så mycket om att "rädda" dessa brottsliga individer, det handlar mera om att rädda samhället från dessa individers förehavanden.

Det var väldigt länge jag insåg det kan jag lova. Tyvärr verkar det finnas ett rejält gäng med godhetsknarkande individer som anser att de mänskliga rättigheterna för främst utrikesfödda av någon anledning ska hållas högre än allt annat.

Publicerat
På 2023-09-28 at 21:54 Islänningen sa:

Dealers och personer som bevisas ha använt knark (Djursholmare, rockstjärnor, skådisar och andra partyknarkare) ska dömas för finansiering av organiserad brottslighet.  Minimistraff 1 år, oavsett om man är ostraffad eller inte.  (Och man sitter inne hela tiden)

Inte är det bara de grupper du pekar ut som finansierar gängen, största bidraget lämnar några hundra tusen "vanliga Svenssons".
Det finns säkert några i både min och din bekantskapskrets och säkert några här på forumet som röker på ibland.
Se bara på Swishlistorna i Sundsvall.
Det är samma dubbelmoral som när det gäller miljön, stoppa utsläppen men bara om jag inte drabbas....

Publicerat
1 hour ago Gubbepåstubbe sa:

Inte är det bara de grupper du pekar ut som finansierar gängen, största bidraget lämnar några hundra tusen "vanliga Svenssons".
Det finns säkert några i både min och din bekantskapskrets och säkert några här på forumet som röker på ibland.
Se bara på Swishlistorna i Sundsvall.
Det är samma dubbelmoral som när det gäller miljön, stoppa utsläppen men bara om jag inte drabbas....

Jag röker inte på.:thumbsup:

Publicerat
1 hour ago Gubbepåstubbe sa:

Dubbelmoralen när det gäller utsläpp är väl snarare att vi tar på oss tagelskjortan fast vi ligger bra till jämfört med andra länder.

Så sensmoralen måste ju snarare bli, stoppa Miljöpartiet för det är jag som drabbas. 👍

Publicerat

Uppriktigt så är det geundläggande problemet att gängen tjänar pengar på knark. Svennebanan måste sluta nöjesknarka på helgerna. Det är där volymen finns. Punkt. Där finns två vägar: legalisera eller som Islänningen skriver - innehav är medhjälp=finken. En vistelse i finken är synnerligen hårt för en Svensson eftersom det innebär förlorat jobb, antagligen familjeproblem, konsekvenser för en lång tid framöver. Har inte folk förstånd och moral att låta bli så finns bara radikala åtgärder.

Just nu behöver vi bura in många för att skydda oss i det omedelbara. Tunga, hårda maktmedel som återtar respekten för samhället.

MEN jag är övertygad om att neddragningen i skolans och kommuners engagemang för ungdomen är en starkt bidragande orsak till gängbildning, kriminalitet, dåliga val. För är du rotlös söker du mening och familj. Folk som kommer hit från jordens alla hörn med krigsskador, avvikande kulturell likhet med övriga samhället, analfabetism osv ger barnen rotlöshet för att deras föräldrar passar inte in eller inte funkar. Det är något som extra skolpersonal, fältare, fritidsgårdar, kollon och annat stöd motverkar. Om jag ser tillbaka på min uppväxt så gick det bra för alla som stökade som hade vettiga familjer i bakgrunden. De som saknade den bakgrunden föll snabbare i avgrunden och försvann i andra kretsar. Glasklart.

Så i avseendet stödinsatser för ungar är jag sosse, av pragmatiska skäl, för det funkar. Annars inte.

Publicerat
På 2023-09-28 at 19:19 Luger6 sa:

Efter att ha sett talet känner jag mig mycket säkrare! Ärligt talat, det jag känner är att "storebror ser dig" närmar sig med stormsteg,  mina rättigheter och integritet offras för att politiker och rättsvårdande myndigheter inte gör sitt jobb och har låtit det gå så här långt.

Mmm räkna med att Noa kommer jaga verkliga eller påhittade vargjägare som FAN nu med hjälp av nya liberala lagar.. Den stora massan tycker att detta är helt ok med avlyssning osv och så tycker även jag. Men jag ser problem med det även.. undrar hur förarbetena till den här lagen ser ut? Om stödet för avlyssning finns i misstänkt "gängkriminalitet" så fine men nu lär de väl surra om ev påföljder som grund och då åker det med en hel radda jaktbrott.

På 2023-09-28 at 21:54 Islänningen sa:

Tyvärr, så börjar jag luta mot storebror som ser mig, än gangstrar som härjar fritt.

Det stora problemet är inte att få fast ligisterna, utan att plocka bort dom.  Felaktiga brottsrubriker, daltande med ungdomsrabatt, krav på mirakulöst bra bevis, domstolar som tror på vilken rappakalja som helst.

Dessa som härjar runt, ska dömas för inhemsk terrorism.  Om det inte blir livstid, så ska dom bli av med sitt svenska medborgarskap och kastas ut ur landet efter vistelsen in finkan.  Oavsett ålder och anknytning.  Även om personen ifråga är andra eller tredje generationen invandrare.

Obegränsat utredningsförvar, innan åtal, om personen ifråga är misstänkt på sannolika skäl, oavsett ålder.

Ingen straffrabatt.  Blir man dömd till x antal månader, så sitter man inne x antal månader.  Inte x-25 eller 33%

"3 strikes and you are out"  Har personen blivit dömd för gängrelaterad brottslighet, så ska tredje domen automatiskt innebära livstid.

Inga fina "lägenhetshotell" fängelser för gängmedlemmar.  Bygg en betongbunker a la Alcatraz mitt ute i skogen, där det varken finns internet eller mobiltäckning.

Mm alltså jag hajjar vad du menar men betänk att på denna båt lär ett gäng andra än gängkriminella åka med. Men visst, narkbrott eget bruk måste smälla högre.. partyknarkarna måste inse att riskerna med det är avsevärda. Det är normala välfungerande människor som definitivt lär avskräckas av högt straffvärde och högre upptäckts risk.

Publicerat
5 minutes ago Hipshot sa:

Mm alltså jag hajjar vad du menar men betänk att på denna båt lär ett gäng andra än gängkriminella åka med. Men visst, narkbrott eget bruk måste smälla högre.. partyknarkarna måste inse att riskerna med det är avsevärda. Det är normala välfungerande människor som definitivt lär avskräckas av högt straffvärde och högre upptäckts risk.

Visst kommer tyvärr en och annan oskyldig hamna i denna båt, men de har ju i alla fall möjlighet att rentvå sig i efterhand.  De dom faller för gänget går inte att återuppliva.

Låter krasst, men jag ser hellre 99 kriminella och en oskyldig i finkan, än 99 kriminella som går fria på grund av risken för att en oskyldig åker dit.

Publicerat

Tänker mest på att en busslast jägare kommer att lyssnas på förmodligen from idag redan.. de KAN ju surra om ngn stackars varg i någon buske.. Noa har obegränsade resurser avseende detta.

Publicerat

Om jag ger mitt bud på när, vart och hur problemet skulle varit stoppat kommer ni att kalla mig Nazist....

Så det avstår jag från.

Men nu är det för sent att lösa det.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Tänker mest på att en busslast jägare kommer att lyssnas på förmodligen from idag redan.. de KAN ju surra om ngn stackars varg i någon buske.. Noa har obegränsade resurser avseende detta.

Ja, NOA-Gruppen sitter nog och hoppar på stolarna av iver nu kan man anta.