Publicerat Juni 26, 200718 yr Det har blivit 5 stycken från denna glugg.. 3 skabbrävar och 2 riktigt fina
Publicerat Juni 26, 200718 yr Är väldigt nöjd med vakkojan på denna plats. Ett stort plus är ju att det är ca 50 meter från huset där jag bor
Publicerat Juni 26, 200718 yr Är väldigt nöjd med vakkojan på denna plats. Ett stort plus är ju att det är ca 50 meter från huset där jag bor Det förstår jag mycket väl. ;D Det är ju ett klar fördel.
Publicerat Juni 26, 200718 yr Japp .. Har du själv någon vakkoja som du jagar ifrån lsjonsson?Mårs Nej, inte ännu. Jag håller på att leta efter en strategiskt bra plats. Har ca. 4600 ha att placera den på och marken delas av en älv. Det kan bli en på varje sida om älven.
Publicerat Juni 26, 200718 yr Okej.. Rävarna går säkert gärna vid älvkanten.. Sett mycket spår efter räv på vintern på något ställe på jaktmarken är det kanske idé att placera en åtel någonstans i närheten Mårs
Publicerat Juni 26, 200718 yr Okej.. Rävarna går säkert gärna vid älvkanten.. Sett mycket spår efter räv på vintern på något ställe på jaktmarken är det kanske idé att placera en åtel någonstans i närhetenMårs Hej mårs! Det är så här att en stor del av bebyggelsen ligger ner mot älven och där har dom fredat marken om det inte är skadskjutning som ddragit ner mot älven och minkfällor som får vittjas. Det är då just inne i själva byn och i närheten av bebyggelse detta gäller. Den bestämmelsen har dom haft innan jag började jaga i byn. > Varför vakar du då inte från huset?? Jag m. fam. bor ca. 2 mil bilväg från jaktmarken. >
Publicerat Juni 26, 200718 yr Okej, det var ju synd.. Kanske kan satsa på att slå upp en fälla i närheten av älven istället?? Mårs
Publicerat Juni 26, 200718 yr Okej, det var ju synd.. Kanske kan satsa på att slå upp en fälla i närheten av älven istället?? Mårs Vvo har köp in ett antal rävsnor och minkfällor och det finns då några som sköter dom i byn. Sedan blir det åteljakt på räv under älgjakten efter slaktavfallet. Det är mest byfolk som sysslar med denna jakt.
Publicerat Juni 26, 200718 yr Hoppas man hiter nått ställe snart att få testa jaga Räv. Tyvär så känner jag ingen som jagar Räv i min närhet. Skulle vara trevligt att pröva på vakjakt på Räv.
Publicerat Juni 26, 200718 yr Måste hinna med att fixa några åtelplatser snarast, har 2 men skulle gärna ha någon till, det ska helst vara lite behagligt att sitta en natt.
Publicerat Juni 27, 200718 yr Till Foffe! En riktigt rolig jaktform om man är nog envis.. Det är ju inte varje natt man får se någon räv men det är då man inte ska ge sig. Åtlingsarbetet är ju den viktigaste punkten för att man skall lyckas med jakten. Man måste hålla igång sin åtel året runt för att rävarna ska besöka åteln varje natt. Om man varit duktig med det arbetet kan man lyckas fälla bra många rävar vid samma åtel bara man orkar sitta vaken de alla nätter som krävs.. Lycka till!! Mårs
Publicerat Juni 30, 200718 yr ;D... ja har en åtel precis bakom "brygghuset".. märkte av ett tillfälle att räven gick för bi där!.. å med tanke på att de finns gott om mänisko lukt där så verkar han rätt oskygg... så ja började för ett tag sedan lägga lite käk där!... nu kan man snart ställa klockan efter räven!.. ;D... hoppas nu bara räven kan datum å fortsätter gå dit tills i aug!.. ;D ;D i går kväll satt jag å väntade på han!.. fick in han på 20 m... åt sin mat å trippade vidare!.. ;D mvh..ThomasMamre...
Publicerat Juni 30, 200718 yr ska också försöka bygga en vakplats till vintern på gården som vi har på marken dom har en jävla massa hästar så dom har en ganska stor dynghög utanför så då tängte jag ha åtelplatsen straks nedanför dyng högen.
Publicerat Juni 30, 200718 yr ;D... ja har en åtel precis bakom "brygghuset".. märkte av ett tillfälle att räven gick för bi där!.. å med tanke på att de finns gott om mänisko lukt där så verkar han rätt oskygg... så ja började för ett tag sedan lägga lite käk där!... nu kan man snart ställa klockan efter räven!.. ;D... hoppas nu bara räven kan datum å fortsätter gå dit tills i aug!.. ;D ;D i går kväll satt jag å väntade på han!.. fick in han på 20 m... åt sin mat å trippade vidare!.. ;D mvh..ThomasMamre... F..n tomas räv mössan är din 1augusti. Mvh.
Publicerat Juni 30, 200718 yr Ni som har rävar på armlängdshåll, vart är bilderna?? Finns väl inget vackrare vilt än en räv (fast vissa hatar dom som pesten) och att få dom på kort är makalöst skoj.
Publicerat Juni 30, 200718 yr Ni som har rävar på armlängdshåll, vart är bilderna??Finns väl inget vackrare vilt än en räv (fast vissa hatar dom som pesten) och att få dom på kort är makalöst skoj. ska fixa de!... så fort mitt gömsle e klart osså!... ;D
Publicerat Juni 30, 200718 yr Tror att nu är den bästa tiden, dels om man vill ha dom nära samt att fota dom. Dom blir gärna lite smådumma på sommarhalvåret, tycker att det inte bara gäller valparna utan även äldre rävar. Hade en räv förra veckan på ca 60 meters håll från traktorn när jag satt och drack kaffe lutad mot bakhjulet, räven sprang och letade sork på gärdet jag slagit och varje gång jag skrek till lite gällt stannade den upp. Proceduren upprepades säkert 5 ggr innan han fick lessnade på mig och drog sig bortåt. Det skulle aldrig hända på jakt, skriker man väl stopp på en räv gäller det att korset är på plats för sen brukar det bära av.
Publicerat Juni 30, 200718 yr längtar som fan tills 1 aug, skall ut och pipa som en mus tänkte jag...... ;D grabbarna på jobbet blir galna där man går och piper på dagarna men va f-n! lyckas kanske i slutändan i alla fall..... nån som har tips på det där med surströmmingsburk på en påle i backen? skrämmer stanken övrigt vilt som jag hört rykte om? jag är fruktansvärt nowbie på detta område
Publicerat Juli 1, 200718 yr längtar som fan tills 1 aug, skall ut och pipa som en mus tänkte jag...... ;D grabbarna på jobbet blir galna där man går och piper på dagarna men va f-n! lyckas kanske i slutändan i alla fall..... nån som har tips på det där med surströmmingsburk på en påle i backen? skrämmer stanken övrigt vilt som jag hört rykte om? jag är fruktansvärt nowbie på detta område ja har testat sur ströming!..... fung skit bra!... du behöver inte änns ha någon påle!.. släng ut lite av fisken!.. sedan häller du spad å sånt på lite buskar å stenar runt om!.... Mvh ThomasMamre!..