Publicerat Juli 4, 200718 yr Gör en liggplats så att du kan skjuta liggande. Det går inte att sitta tyst i 8 timmar men att ligga är inga problem. Det gör inget om Du somnar en stund. Ge bara f-n i att snarka. Åtlar Du med några nävar kattmat så har räven att göra länge med att plocka dom småkulorna. Det gör att Du har gott om tid på dig för att skjuta och blir ögonlocken lite för tunga så är inte det något problem. Bössan ska ligga färdig, räven ser rörelser alldeles otroligt bra. Du har gjort ett kanonställe att vaka på annars. Jag klädde in kikaren och bössan med en madrassbit som jag gjort hål i och klämde fast hela den i fönsterkarmen. Det gjorde att jag tog bort allt drag och kunde ligga tyst och stilla med bössan så gott som klar med anläggning. Det är svårt att vifta med en bössa i mörkret utan att slå i någonting. Du kan gärna lämna en pinne i gluggen som ser ut som en bösspipa när du inte är där. Räven märker förändringar i omgivningen och är kroniskt misstänksam vid åteln.
Publicerat Juli 5, 200718 yr Gör en liggplats så att du kan skjuta liggande. Det går inte att sitta tyst i 8 timmar men att ligga är inga problem. Det gör inget om Du somnar en stund. Ge bara f-n i att snarka. Åtlar Du med några nävar kattmat så har räven att göra länge med att plocka dom småkulorna. Det gör att Du har gott om tid på dig för att skjuta och blir ögonlocken lite för tunga så är inte det något problem. Bössan ska ligga färdig, räven ser rörelser alldeles otroligt bra. Du har gjort ett kanonställe att vaka på annars. Jag klädde in kikaren och bössan med en madrassbit som jag gjort hål i och klämde fast hela den i fönsterkarmen. Det gjorde att jag tog bort allt drag och kunde ligga tyst och stilla med bössan så gott som klar med anläggning. Det är svårt att vifta med en bössa i mörkret utan att slå i någonting. Du kan gärna lämna en pinne i gluggen som ser ut som en bösspipa när du inte är där. Räven märker förändringar i omgivningen och är kroniskt misstänksam vid åteln. Troligtvis skulle jag inte klara av att hålla mig vaken om jag skulle ligga ner.. ;D Och frågan är ju om jag inte skulle vakna upp morgonen efter och då är det ju lite dumt. Det andra tipset om att klä in kikare och pipan lät ju inte så dumt, kanske ska prova det.. Pinnen som sticker ut vid min glugg har fungerat lysande.. De rävar jag sett vid åteln hittills har inte blivit skrämda när jag lägger ut bösspipan så pinnen gör nog sitt jobb.. Mårs
Publicerat Juli 5, 200718 yr Inte för att klanka ned på dig på något vis men pinnen har ingen som helst betydelse. När det är kolmörkt ser räven knappast pipan, dessutom har du ju en fin skärm över gluggen.
Publicerat Juli 5, 200718 yr Inte för att klanka ned på dig på något vis men pinnen har ingen som helst betydelse. När det är kolmörkt ser räven knappast pipan, dessutom har du ju en fin skärm över gluggen. Hmm, nja, jag tror att det hjälper lite.. Om räven sett pinnen förr och vet att den finns där så fyller väl den sin funktion? Räven kan ju ha sett den när det varit ljust/halvmörkt ute.. Man minimerar ju risken att räven skall upptäcka att pipan läggs ut i gluggen? Mårs
Publicerat Juli 5, 200718 yr ;D..Slogg upp min lilla moblia vakstuga!.. där ja åtlar till räven hemma på gården!... ;D..
Publicerat Juli 5, 200718 yr Tjusigt T-man ;D Kraftig räv du har på åteln, verkar lite skabbig på svansen dock ;D ;D
Publicerat Juli 5, 200718 yr Tjusigt T-man ;D Kraftig räv du har på åteln, verkar lite skabbig på svansen dock ;D ;D .. får no skjuta av han!... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 5, 200718 yr Snygga foton! Tack ls.... exakt 20m till den vita pinnen i mitten!.. av någon underlig anledning!.. :.... ;D...
Publicerat Juli 5, 200718 yr Tack ls.... exakt 20m till den vita pinnen i mitten!.. av någon underlig anledning!.. :.... ;D... Varsegod!
Publicerat Juli 5, 200718 yr Vad är det för rödvakstuga i bakgrunden eller tänkte du sitta i tipin och skallra tänder i vinter
Publicerat Juli 5, 200718 yr Vad är det för rödvakstuga i bakgrunden eller tänkte du sitta i tipin och skallra tänder i vinter Svensk Viking vetu!.... här räds man ingen kyla!... ;D ;D ;D ;D ;D.....
Publicerat Juli 5, 200718 yr Svensk Viking vetu!.... här räds man ingen kyla!... ;D ;D ;D ;D ;D..... Varför har du inte tagit av dig långkalsongerna än då ;D
Publicerat Juli 5, 200718 yr Varför har du inte tagit av dig långkalsongerna än då ;D ;D.. gillar långa förspel!... ;D ;D ;D...
Publicerat Juli 5, 200718 yr ;D.. tänke sätta mej där i kväll å spela en liten melodi!.. för å se hur man fixar de!.... ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 5, 200718 yr ;D.. tänke sätta mej där i kväll å spela en liten melodi!.. för å se hur man fixar de!.... ;D ;D ;D ;D Banjo : ;D ;D ;D
Publicerat Juli 5, 200718 yr Ehh, menar du på allvar att du ska vaka räv i vinter från tältet? : Hehe, jag menar det också.. ;D
Publicerat Juli 5, 200718 yr Ehh, menar du på allvar att du ska vaka räv i vinter från tältet? : Du och han har han lovat ;D du får välja mellan att sjunga eller spela banjo ;D ;D
Publicerat Juli 6, 200718 yr Ehh, menar du på allvar att du ska vaka räv i vinter från tältet? : ;D ;D ;D... nerå!.... kommer bygga en liten vakstuga uppe på ladan!. om ja hinner!... men tältet är inte helt uteslutet!... bara å klä på sej!... man e juh skyddad från vind iaf!... satt juh i vintras å vakade i ett Älgtorn!.. å detta kan juh inte vara värre än de!... ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 6, 200718 yr Kan du inte sitta i huset bakom tipin? Jag satt själv i en lada och det gick faktiskt bra, blev lite för varmt då jag hade försvarets koma rock och byxor på mig, blev bara -8 den natten
Publicerat Juli 6, 200718 yr Kan du inte sitta i huset bakom tipin? jodå!... de går osså bra!... men de är lite mycket träd å sånt ivägen!.. min plan e å bygga åvan på ladan ett litet ställe!.. där ifrån får jag en bra vy ut mot åkrarna!... ;D
Publicerat Juli 6, 200718 yr jodå!... de går osså bra!... men de är lite mycket träd å sånt ivägen!.. min plan e å bygga åvan på ladan ett litet ställe!.. där ifrån får jag en bra vy ut mot åkrarna!... ;D Det kan nog bli riktigt bra det.. Lycka till med bygget