Publicerat September 25, 200718 yr Legat sjuk sen lör men helgen tänkte jag använda till ngr små små släpp me hunden (rehab.) samt indianjaga en massa. Måste kolla gamtuppen om han e kvar. De e där hunden ska va me HAN E MIN han har bara int fatat de än! : Sen vet jag ngr säkra ställen på orre men de e tjädern ja e ute efter :P Skitjakt på er allihop.
Publicerat September 26, 200718 yr Författare Imorgon så sticker man iväg på några dagrs jakt igen. Ska bli härligt att åka iväg igen.
Publicerat September 26, 200718 yr Imorgon så sticker man iväg på några dagrs jakt igen. Ska bli härligt att åka iväg igen. Skitjakt på Dig och jag hoppas att Du får en trevlig helg!
Publicerat September 26, 200718 yr Imorgon så sticker man iväg på några dagrs jakt igen. Ska bli härligt att åka iväg igen. Var ska du och jaga?...om man får vara nyfiken . Själv ska jag spendera både lördag och söndag morgon vid "orrmyren"....gav mersmak i söndags...och myren är såpass liten att skotthållen är riktigt "snälla", så kommer det bara nån fågel så är förhoppningarna goda ...hoppas på frost på marken, blir lite trevligare då
Publicerat September 26, 200718 yr Författare Var ska du och jaga?...om man får vara nyfiken .Själv ska jag spendera både lördag och söndag morgon vid "orrmyren"....gav mersmak i söndags...och myren är såpass liten att skotthållen är riktigt "snälla", så kommer det bara nån fågel så är förhoppningarna goda ...hoppas på frost på marken, blir lite trevligare då Det blir kring Arjeplog
Publicerat September 26, 200718 yr Det blir kring Arjeplog Ok...hur verkar det med fågel däromkring?...har fågelstammen gått upp lika mycket där som efter kustområdena?....iofs så är ju stammen rätt bra i inlandet redan som det är, men har du märkt nån skillnad gentemot ifjol?
Publicerat September 26, 200718 yr Författare Det blir första gången iår jag far dit så jag vet inte riktigt hur det ser ut där med fågel.
Publicerat September 26, 200718 yr Det blir första gången iår jag far dit så jag vet inte riktigt hur det ser ut där med fågel. ahaa, ok...då är det ju inte så lätt att veta
Publicerat September 27, 200718 yr Dålig föryngring runt Arjeplog! Det är bättre att åka till Vilhelmina, Åsele, Dorotea än Norrbottens fjälltrakter. Nu har man gjort första släppet med tiken som har valpar, och det blev en tupp, och ett skall på en höna som enbart satt i 3-4 min. Nu ska vi ut igen och prova några tuppar.
Publicerat September 27, 200718 yr var med en kompis och släppte hans stövare innan jobbet idag! den drev en räv i 2 timmar ungefär sen tappa den.. var tvungen att smita till jobbet och på vägen till bilen så sköt jag en järpe och en tjäderhöna. Mvh
Publicerat September 27, 200718 yr En liten filmsnutt på Viterlidens Anja, som skäller en tjäderhöna efter två förnyade ståndskall. http://www.infolux.se/viterliden/Anja%20i%...ttjokk_0001.wmv
Publicerat September 27, 200718 yr Var är fågeln? Såg tre tjäderhönor och en ripa på 5 timmar och dom var rädda för sig själva. Inte ett stånd inte ett skott och förra året som var så förbaskat med pippi. Bara för att man har en unghund som behöver jagas in så går det åt helvete med häckningen och sprutar med duvhök överallt. :'(
Publicerat September 28, 200718 yr Var ut på morron och fick mig två orrtuppar i contortadjungeln. Men nu är de oerhört skygga hade en massa stånd men fågeln lättar så fort beppern går igång. Men de här två tupparna satt kvar en stund förlänge. Jag ska ut en tur på em också och hoppas på att hitta igen en ripkull.
Publicerat September 28, 200718 yr Fina bilder GG ;D Jag ska också ut i em. Får se hur det går..... Upplevde redan förra helgen att fåglarna var oerhört skygga! Att dom sedan ligger i tätaste skogen gör ju inte läget bättre > Skitjakt på er alla!
Publicerat September 28, 200718 yr Fina bilder GG! Grattis till en lyckad jakttur! Ja, det är svårt att få pippifåglarna att sitta kvar längre stunder. Skitjakt på Dig i em.
Publicerat Oktober 3, 200718 yr Idag var en bra dag.. Fyfan vad hunden går nu! Kul! Du vill inte nyansera de lite mer : Kul att höra lite mer ingående historier!! Vi tål lite skryt :
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Du vill inte nyansera de lite mer :Kul att höra lite mer ingående historier!! Vi tål lite skryt : Såg så grymt med fågel! Aldrig sett såna mängder tjäder och orre på en dag som då, dom hade samlats på ett litet berg av någon anledning, väder eller mat var väl gynnsamt. Två dagar senare var det normalt igen och fågeln skingrad. Har upplevt det flera gånger i höst, massor av fågel på en begränsad yta och sedan normalt igen. Jag antar att det beror på att bärtillgången är väldigt ojämn i år där jag håller till! Hur upplever ni det? Någon som har det på samma sätt?
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Författare Mitt förra inlägg om förra jakten försvann så jag skriver väl det igen då. Det var dåligt med fågel i Arjeplog . Blev bara en Orre denna resa för mig.
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Du vill inte nyansera de lite mer :Kul att höra lite mer ingående historier!! Vi tål lite skryt : Tycker det är svårt att skriva vad jag skjuter, folk kan reagera så konstigt ibland. Har absolut inget emot att man talar om det. Tycker själv det är jättekul att läsa om vad ni skjuter och hur era jakter går! Jag skjuter ganska mycket fågel och det brukar störa folk så för att undvika det brukar jag vara ganska tyst om hur det går förutom om det gått dåligt, det brukar vara populärare när man berättar sånt tyvärr! Menar inte här! Har bara sett positiva gensvar härifrån när det gått bra för någon, utan jag menar mer generellt, tex i en liten by. Ännu mer tex en sån som jag bor i..
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Mitt förra inlägg om förra jakten försvann så jag skriver väl det igen då. Det var dåligt med fågel i Arjeplog område A4 på jakt kortet. Blev bara en Orre denna resa för mig. Så är det ibland foffe! Det är inte alltid som det blir som man hoppas att det ska bli.
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Hej! Ja i dag så har jag varit på sparjakt 3 tjäderhönor först som jag kunnat skjuta.Och sedan Orrar som börjat sitta i björkarna och äta. Så jag får nog ta något annat område i morgon. Skitjakt på er
Publicerat Oktober 4, 200718 yr Såg så grymt med fågel! Aldrig sett såna mängder tjäder och orre på en dag som då, dom hade samlats på ett litet berg av någon anledning, väder eller mat var väl gynnsamt. Två dagar senare var det normalt igen och fågeln skingrad. Har upplevt det flera gånger i höst, massor av fågel på en begränsad yta och sedan normalt igen.Jag antar att det beror på att bärtillgången är väldigt ojämn i år där jag håller till! Hur upplever ni det? Någon som har det på samma sätt? Inte mer än normalt visserligen verkar fågel flockat ihopsig lite tidigare i år mot normalt speciellt tupparna. Roligt att hunden går bra då tycker jag du ska starta den på några jaktprov för det är lite tunt med bra hanar bland finnarna nu. Visst kan det vara trist att inte få skrävla hur många fåglar man skjuter men det är nog klokt att låta Sedan är väl antalet rätt ointresant berätta istället om ovanliga saker som händer under jakterna sånt är mycket roligar att läsa än antalet skjutna fåglar tycker jag