Publicerat Juni 26, 201015 yr Tullamore Dew tycker jag funkar fint som bjudWhisky, ganska mild och neutral i smaken vilket många gillar. Få "medlsvenssons" gillar rejäl tjärsmak och rökighet..... +1
Publicerat Juni 26, 201015 yr Funderade på att öppna en 27åring Port Ellen nu när jag har fått hem hunden. Men det blev en anCnoc i stället har två så valet blev den . Så Port Ellen får öppnas vid ett annat tillfälle. Lasse
Publicerat Juni 26, 201015 yr Funderade på att öppna en 27åring Port Ellen nu när jag har fått hem hunden.Men det blev en anCnoc i stället har två så valet blev den . Så Port Ellen får öppnas vid ett annat tillfälle. Lasse Du kan ju ringa när det är dags... ...så kan du få träffa min Port Ellen (Workingwess Amazing Port Ellen)
Publicerat Juni 26, 201015 yr Du kan ju ringa när det är dags......så kan du få träffa min Port Ellen (Workingwess Amazing Port Ellen) Varför inte, har snart sugit på den i snart två år så ska den upp och bjudas på så ska det var folk som vet vad dom dricker. Har provat ett par st Port Ellen har varit mycket goda så det är nog ett av skälen att man drar på att öppna den för den tar slut för fört. Har lite godingar på gång in men inget rökigt för en gång skulle. Kul att kunna få detta underbara namn på sin hund. Kommer att avslöja när jag får hem min valp vad det står på stamtavlan. Inte lika exlusivt som din Ellen. men det är inte fy skam det heller. Lasse
Publicerat Juli 10, 201015 yr Nu börjar det svalka lite så en rökig sak behövs en lite rökig sak för att ta bort bismaken av fulölen. Ardbeg 10 Lasse
Publicerat Juli 11, 201015 yr Grillkvällen i fredags avslutades med mackmyra och en 30årig!! Glenfiddich, den sistnämda var god så att det knu**a i munnen...
Publicerat Juli 17, 201015 yr Kul med så många som gillar whisky Mina favoriter kommer alla från Islay där jag håller Ardbeg i topp. =) finns ju även fina utanför . som Talisker, Oban, Cragganmore,Springbank,Mcallan och Glenmorangie för att nämna några =)
Publicerat Juli 17, 201015 yr såg att några undrade över bjud whisky. Auchentoshan 12 årig 399 kr varu nummer 412 är en höjdare ljus mjuk o fin då den är destilerad 3ggr och fått alla benen borttagna utan att tappa i singlemalt whisky smak . är bra för dom som vill börja dricka ordentlig whisky men som gått in för hårt med laproig eller nått o tappat intresse. sen kan jag även säga att om man gilar rökiga blended så är Black bottle super fin. är en blended på singlemalt sorterna på islay. kostar 279 från beställningssortimentet nummer 80654. vill man bjuda på rolig whisky så köper man från Black Adder. dom destilerar inget själv men tappar från andra. o dom brukar eller brukade inte skriva från vem, alltid kul o smaka sig fram till vad det kan vara =) Eller som en skåning säger i skottland. Iiiiiuuu dinne smauga ente skid i mongen !! /Eas
Publicerat Juli 27, 201015 yr Sitter med en Glenmorangie en lätt druken och trevlig bjud Whisky. Skål Lasse
Publicerat Juli 29, 201015 yr Hallojs igen whisky vänner är det någon av er eminenta jägare där ute som har en Mackmyra preludium nr 2 o vill bli av med den ? jag är intresserad i så fall /Eas
Publicerat Juli 29, 201015 yr Hallojs igen whisky vänner är det någon av er eminenta jägare där ute som har en Mackmyra preludium nr 2 o vill bli av med den ? jag är intresserad i så fall /Eas Om du nöjer dig med en tomflaska Tror inte det finns så många kvar om jag skall vara ärlig. Ingen av dem har varit värd att lagra ännu så de har nog bara druckits upp. Kan höra med en polare men ha inga stora förhoppningar...
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Någon som provat Ardbeg Uigeadail? Kan inte minnas att jag varken såg den eller provade den när jag gick igenom destillerierna på Islay för några år sedan. Har nu fått en flaska av en god vän och funderar på om jag ska sprätta den eller försöka städa ur någon påbörjad flaska i skåpet. Är den värd att sprätta?
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Hej Quarnhill. Jo den ardbegen är en mycket trevlig whisky. God något mjukare än den vanliga 10 åringen med bra eftersmak. Kan även rekomendera Arbeg Corrywreckan som det är merav allt i ..fantastisk. Jag tror att Uigeadail kom för 2 år sedan och Corrywreckan i år. Skål /Eas
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Tackar, då får det nog bli en "rip off" till kvällen! Corrywreckan sedan då är alltså Ardbegs "extra allt", bra att veta!
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Någon som provat Ardbeg Uigeadail? Kan inte minnas att jag varken såg den eller provade den när jag gick igenom destillerierna på Islay för några år sedan. Har nu fått en flaska av en god vän och funderar på om jag ska sprätta den eller försöka städa ur någon påbörjad flaska i skåpet. Är den värd att sprätta? Nej den är skitsnuskig! Jag kan ta den och hälla bort den åt dig om du vill... Skämt åsido, Uigeadail är en ovanligt lyckad Ardbeg även om den är lite åt det mildare hållet. Passar ganska bra som en avec efter maten om man inte vill ha något kraftigare. Jag köte 4 flaskor när den kom och de slank ner utan problem
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Nej den är skitsnuskig! Jag kan ta den och hälla bort den åt dig om du vill... Skämt åsido, Uigeadail är en ovanligt lyckad Ardbeg även om den är lite åt det mildare hållet. Passar ganska bra som en avec efter maten om man inte vill ha något kraftigare. Jag köte 4 flaskor när den kom och de slank ner utan problem För att om möjligt försöka minska min klimatpåverkan så tror jag att jag häller ut den själv, men tack i alla fall för erbjudandet! Förresten, alla ni som älskar Islay whisky och har varit på Islay, vet någon om Cultoon shooting ground finns kvar? Trevlig värdfamilj och trevligt skytte på en sagolik plats med utsikt nästan till Irland, om jag minns rätt så låg det inte så himla långt från Bruichladdich. Deras hemsida ligger nere men det behöver ju inte betyda att de inte finns längre...
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Statesman har ju iaf bra YPK värde men det går ju knappt att dricka. Statesman... Är det sån't man gör rent muggstolen med?
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Statesman... Är det sån't man gör rent muggstolen med? Sko och fönsteputs!
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Statesman har ju iaf bra YPK värde men det går ju knappt att dricka. Statesman?? Vi pratar väll whisky i denna tråden!!! Inte kärnkraftsavfall
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Statesman har ju iaf bra YPK värde men det går ju knappt att dricka. Jag har fått en flaska en gång o den var utmärkt...... till o skölja av diskhon med. stanken var det enda problemet . /Eas
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Många goda idéer om vad man kan göra med sin Statesman här, för dricka smörjan det går absolut inte!
Publicerat Augusti 6, 201015 yr För att återgå till riktiga whiskyn så kan jag meddela att Port Ellen verkar ha skjutit rejält i höjden vad gäller pris Det finns nästan inga flaskor att få tag i under 2000 spänn längre! Visserligen lade de ner 1983 men det finns många indie fat som fortfarande buteljeras...
Publicerat Augusti 6, 201015 yr För att återgå till riktiga whiskyn så kan jag meddela att Port Ellen verkar ha skjutit rejält i höjden vad gäller pris Det finns nästan inga flaskor att få tag i under 2000 spänn längre! Visserligen lade de ner 1983 men det finns många indie fat som fortfarande buteljeras... Jag har en flaska. Lasse