Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat
Varför inte en 30-årig Bowmore ;):wub:

För att jag inte äger någon ;):D

• Svar 876
  • Visningar 170,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat
Känns som vi har samma smak ligger på bägge här hemma. ;)

Fast just nu kluckade det ner lite Highland Park 15 i glaset.

Japp :wub: Caol Ilan är en distillers edition från 93 B) och Oban är en helt vanlig 14årig :D Fast de är bara en lite lite skvätt kvar sen är den slut ;)

En 15årig highland park äger jag ingen men tackar ju inte nej till en sån när tillfälle bjuds ;)

• 3 weeks later...
Publicerat

får man vuxenpoäng av highland park 15 åring ??

Publicerat

Dags att plocka bort liken från hyllan. Får ju inte se ut som man har problem <_<

Har sagt det förut men säger det igen, Laphroaig ! Finns många bra Whisky men de når helt enkelt inte upp till den.

post-1561-1268583413_thumb.jpg

Publicerat
Dags att plocka bort liken från hyllan. Får ju inte se ut som man har problem <_<

Har sagt det förut men säger det igen, Laphroaig ! Finns många bra Whisky men de når helt enkelt inte upp till den.

Men jag ser ingen quartercask bland liken...

Ett strå vassare om du skulle fråga mig.

Publicerat

:D inte lite sugen man blir då!! får nog bli en liten efter maten ;) dock ingen Laphroig för de har jag ingen hemma så de får bli en Bowmore Enigma :D

Publicerat
Varför inte en 30-årig Bowmore :D;)

De flesta 30-åriga buteljer som Bowmore har släppt är reserverade för den japanska marknaden i lite speciella flaskor.

Kan bara säga att de lurar japanerna att köpa sämre whisky till högre pris!

Testade de flesta 25 och 30-åriga japanreleaserna när de gjordes och de var ingen höjdare.

Däremot har jag läppjat 40-årig Bowmore mer än ett antal gånger och den är gudabenådad!!! <_<

Dock har inte Bowmore kunnat leverera någonting vettigt sedan -95 (med undantag för Bowmore Claret) så den finns inte på mina hyllor längre.

Publicerat
Men jag ser ingen quatercask bland liken...

Dessutom finns det ett par icke-officiella "indies" också.

Hade en flaska Leapfrog förut som var helt underbar, men eftersom bara Laphroaig får buteljera Laphroaig så gav de whiskyn helt enkelt ett nytt namn!

Whisky skall åtnjutas som rawcask och inget annat <_<

Publicerat
Men jag ser ingen quatercask bland liken...

De har en tendens till att bli dyra ! För dyra.

Svärfar reser en hel del han brukar hitta ovanliga till bra priser. Så han får bjuda så fort det blir udda. :)

Highland park är väldigt konsument vänlig oxå :) till och med bättre en många dyrare.

• 3 weeks later...
Publicerat

Efter god påskmat och en promenad med hunden så gick jag till skåpet och velade en stund vad ska jag ha rökigt njaaa inte riktigt sugen än vänta till senare möjligen. A fan slår till med en Highland Park 15 år den är riktigt fin får ta en rökigare senare.

Lasse

Publicerat

Kan bara säga en sak: MMMMMMMmmmmmmMMMMMmmmmmMMMM!!!

Testade en "Octamore" ikväll på inrådan av en sakkunnig i frågan. Helt otrolig!

Ligger snäppet över Laphroaigs "Quarter Cask" i rökighet (borde följaktligen vara den rökigaste som finns! :D )

Smakade ruskigt fint. Problemet är att den är svår att få tag i. Sverige fick endast 60 flaskor totalt så mer än 1 cl gick inte att avvara. Utan tvekan värt sina pengar!

Nu ska jag ut och leta efter en flaska, NÅNSTANS måste den ju finnas att köpa... ;)

// Patrik

Publicerat
Kan bara säga en sak: MMMMMMMmmmmmmMMMMMmmmmmMMMM!!!

Testade en "Octamore" ikväll på inrådan av en sakkunnig i frågan. Helt otrolig!

Ligger snäppet över Laphroaigs "Quarter Cask" i rökighet (borde följaktligen vara den rökigaste som finns! :D )

Smakade ruskigt fint. Problemet är att den är svår att få tag i. Sverige fick endast 60 flaskor totalt så mer än 1 cl gick inte att avvara. Utan tvekan värt sina pengar!

Nu ska jag ut och leta efter en flaska, NÅNSTANS måste den ju finnas att köpa... ;)

// Patrik

Min flaska tog slut ganska snabbt :lol:

Dock var den inte såååå rökig men helt ok.

Vill du hitta en riktigt spännande så skall du leta upp en Flora and Fauna (om någon överhuvudtaget existerar längre)

Publicerat
Min flaska tog slut ganska snabbt :wub:

Dock var den inte såååå rökig men helt ok.

Vill du hitta en riktigt spännande så skall du leta upp en Flora and Fauna (om någon överhuvudtaget existerar längre)

Hmm, det ska jag ha i åtanke! ;)

Fick du tag på en flaska alltså?? Hmm, du får ringa nästa gång! :D

Publicerat
Hmm, det ska jag ha i åtanke! :wub:

Fick du tag på en flaska alltså?? Hmm, du får ringa nästa gång! :D

Får de flaskor jag vill ha när de släpps i England ;)

Annars kan man allrid ringa Milroys om det krisar.

• 3 weeks later...
Publicerat
Jag var på Whiskey provning i Mackmyra förra helgen så gissa vad jag dricker

Är sugen på Mackmyras special 3:a något du provat

eller vilken av deras rekomenderar du?

Mvh

• 3 weeks later...
Publicerat

Har ju semester så en Caol Ila får slinka ner.

Lasse

• 2 weeks later...
Publicerat

En goer Bowmore pågångs.. :)

Publicerat

Själv sitter man med en Yamazaki 12åring å trasigt knä så vår bocken e helt borta. Tur att spriten värmer :lol:

Publicerat

Jag lägger min röst på Highland Park, fantastisk balans!!

Men oftast blir det några järn Jack till pilsnern.

Publicerat

Några som jag har gillat på sista tiden är Stratisla och cragganmore, både 12åriga.

Publicerat

Ap, ap, ap, ap...

Denna tråden är tillägnad den gudomliga drycken Whisky.

WhiskEy av den undermåliga karaktär du ivrigt refererar till här ovan duger snarast till avfettning av gamla volvofälgar från -73, inte i denna tråden :lol::D

(p.s märks det att jag fullständigt hatar Jack Daniels ;) )

Publicerat

Laphroig, Ardbeg och Bowmore Dusk alt. Dark tycker jag smakar gott.

Det är trevligt med whiskEy.

Nästa gång du är på inköpsresa i- eller beställer från utlandet skulle jag föreslå Evan Williams. Systembolaget tar inte in den trots att den är en av storsäljarna i staterna :lol: .

Wild Turkey är en annan favorit, den värmer riktigt gott efter att man varit ute och blivit lite nedkyld.

Publicerat

Jim Beam ??

Publicerat
Ap, ap, ap, ap...

Denna tråden är tillägnad den gudomliga drycken Whisky.

WhiskEy av den undermåliga karaktär du ivrigt refererar till här ovan duger snarast till avfettning av gamla volvofälgar från -73, inte i denna tråden :lol::wub:

(p.s märks det att jag fullständigt hatar Jack Daniels :rolleyes: )

trodde inte ens whiskey accepterar jack daniels