Publicerat Februari 19, 201016 yr Känns som vi har samma smak ligger på bägge här hemma. Fast just nu kluckade det ner lite Highland Park 15 i glaset. Japp Caol Ilan är en distillers edition från 93 och Oban är en helt vanlig 14årig Fast de är bara en lite lite skvätt kvar sen är den slut En 15årig highland park äger jag ingen men tackar ju inte nej till en sån när tillfälle bjuds
Publicerat Mars 14, 201016 yr Dags att plocka bort liken från hyllan. Får ju inte se ut som man har problem Har sagt det förut men säger det igen, Laphroaig ! Finns många bra Whisky men de når helt enkelt inte upp till den.
Publicerat Mars 14, 201016 yr Dags att plocka bort liken från hyllan. Får ju inte se ut som man har problem Har sagt det förut men säger det igen, Laphroaig ! Finns många bra Whisky men de når helt enkelt inte upp till den. Men jag ser ingen quartercask bland liken... Ett strå vassare om du skulle fråga mig.
Publicerat Mars 14, 201016 yr Dags att plocka bort liken från hyllan. Får ju inte se ut som man har problem Har sagt det förut men säger det igen, Laphroaig ! Finns många bra Whisky men de når helt enkelt inte upp till den. inte lite sugen man blir då!! får nog bli en liten efter maten dock ingen Laphroig för de har jag ingen hemma så de får bli en Bowmore Enigma
Publicerat Mars 14, 201016 yr Varför inte en 30-årig Bowmore De flesta 30-åriga buteljer som Bowmore har släppt är reserverade för den japanska marknaden i lite speciella flaskor. Kan bara säga att de lurar japanerna att köpa sämre whisky till högre pris! Testade de flesta 25 och 30-åriga japanreleaserna när de gjordes och de var ingen höjdare. Däremot har jag läppjat 40-årig Bowmore mer än ett antal gånger och den är gudabenådad!!! Dock har inte Bowmore kunnat leverera någonting vettigt sedan -95 (med undantag för Bowmore Claret) så den finns inte på mina hyllor längre.
Publicerat Mars 14, 201016 yr Men jag ser ingen quatercask bland liken...Ett strå vassare om du skulle fråga mig. Dessutom finns det ett par icke-officiella "indies" också. Hade en flaska Leapfrog förut som var helt underbar, men eftersom bara Laphroaig får buteljera Laphroaig så gav de whiskyn helt enkelt ett nytt namn! Whisky skall åtnjutas som rawcask och inget annat
Publicerat Mars 14, 201016 yr Men jag ser ingen quatercask bland liken...Ett strå vassare om du skulle fråga mig. De har en tendens till att bli dyra ! För dyra. Svärfar reser en hel del han brukar hitta ovanliga till bra priser. Så han får bjuda så fort det blir udda. Highland park är väldigt konsument vänlig oxå till och med bättre en många dyrare.
Publicerat April 3, 201016 yr Efter god påskmat och en promenad med hunden så gick jag till skåpet och velade en stund vad ska jag ha rökigt njaaa inte riktigt sugen än vänta till senare möjligen. A fan slår till med en Highland Park 15 år den är riktigt fin får ta en rökigare senare. Lasse
Publicerat April 4, 201016 yr Kan bara säga en sak: MMMMMMMmmmmmmMMMMMmmmmmMMMM!!! Testade en "Octamore" ikväll på inrådan av en sakkunnig i frågan. Helt otrolig! Ligger snäppet över Laphroaigs "Quarter Cask" i rökighet (borde följaktligen vara den rökigaste som finns! ) Smakade ruskigt fint. Problemet är att den är svår att få tag i. Sverige fick endast 60 flaskor totalt så mer än 1 cl gick inte att avvara. Utan tvekan värt sina pengar! Nu ska jag ut och leta efter en flaska, NÅNSTANS måste den ju finnas att köpa... // Patrik
Publicerat April 4, 201016 yr Kan bara säga en sak: MMMMMMMmmmmmmMMMMMmmmmmMMMM!!!Testade en "Octamore" ikväll på inrådan av en sakkunnig i frågan. Helt otrolig! Ligger snäppet över Laphroaigs "Quarter Cask" i rökighet (borde följaktligen vara den rökigaste som finns! ) Smakade ruskigt fint. Problemet är att den är svår att få tag i. Sverige fick endast 60 flaskor totalt så mer än 1 cl gick inte att avvara. Utan tvekan värt sina pengar! Nu ska jag ut och leta efter en flaska, NÅNSTANS måste den ju finnas att köpa... // Patrik Min flaska tog slut ganska snabbt Dock var den inte såååå rökig men helt ok. Vill du hitta en riktigt spännande så skall du leta upp en Flora and Fauna (om någon överhuvudtaget existerar längre)
Publicerat April 4, 201016 yr Min flaska tog slut ganska snabbt Dock var den inte såååå rökig men helt ok. Vill du hitta en riktigt spännande så skall du leta upp en Flora and Fauna (om någon överhuvudtaget existerar längre) Hmm, det ska jag ha i åtanke! Fick du tag på en flaska alltså?? Hmm, du får ringa nästa gång!
Publicerat April 4, 201016 yr Hmm, det ska jag ha i åtanke! Fick du tag på en flaska alltså?? Hmm, du får ringa nästa gång! Får de flaskor jag vill ha när de släpps i England Annars kan man allrid ringa Milroys om det krisar.
Publicerat April 24, 201016 yr Jag var på Whiskey provning i Mackmyra förra helgen så gissa vad jag dricker Är sugen på Mackmyras special 3:a något du provat eller vilken av deras rekomenderar du? Mvh
Publicerat Maj 25, 201016 yr Själv sitter man med en Yamazaki 12åring å trasigt knä så vår bocken e helt borta. Tur att spriten värmer
Publicerat Maj 25, 201016 yr Jag lägger min röst på Highland Park, fantastisk balans!! Men oftast blir det några järn Jack till pilsnern.
Publicerat Maj 25, 201016 yr Några som jag har gillat på sista tiden är Stratisla och cragganmore, både 12åriga.
Publicerat Maj 25, 201016 yr Men oftast blir det några järn Jack till pilsnern. Ap, ap, ap, ap... Denna tråden är tillägnad den gudomliga drycken Whisky. WhiskEy av den undermåliga karaktär du ivrigt refererar till här ovan duger snarast till avfettning av gamla volvofälgar från -73, inte i denna tråden (p.s märks det att jag fullständigt hatar Jack Daniels )
Publicerat Maj 25, 201016 yr Laphroig, Ardbeg och Bowmore Dusk alt. Dark tycker jag smakar gott. Men oftast blir det några järn Jack till pilsnern. Det är trevligt med whiskEy. Nästa gång du är på inköpsresa i- eller beställer från utlandet skulle jag föreslå Evan Williams. Systembolaget tar inte in den trots att den är en av storsäljarna i staterna . Wild Turkey är en annan favorit, den värmer riktigt gott efter att man varit ute och blivit lite nedkyld.
Publicerat Maj 27, 201015 yr Jim Beam ?? Pojkar, pojkar... Ni behöver skolas i det flytande guldets skola! In och förkovra er på skottlands "finest"!!! http://www.milroys.co.uk/webapp/wcs/stores...p;topCat=Whisky
Publicerat Maj 27, 201015 yr Ap, ap, ap, ap...Denna tråden är tillägnad den gudomliga drycken Whisky. WhiskEy av den undermåliga karaktär du ivrigt refererar till här ovan duger snarast till avfettning av gamla volvofälgar från -73, inte i denna tråden (p.s märks det att jag fullständigt hatar Jack Daniels ) trodde inte ens whiskey accepterar jack daniels