Publicerat Maj 27, 201015 yr Pojkar, pojkar...Ni behöver skolas i det flytande guldets skola! In och förkovra er på skottlands "finest"!!! http://www.milroys.co.uk/webapp/wcs/stores...p;topCat=Whisky Som moderator så kan du fixa till felstavningarna.
Publicerat Maj 27, 201015 yr Som moderator så kan du fixa till felstavningarna. Nja, inte ens som moderator kan jag fixa att Jack Daniels blir Ardbeg eller Highland Park!
Publicerat Maj 28, 201015 yr Highland park e fin. Har en 16-årig jag brukar smutta på. Sen kapar jag tråden för att fråga om dwet är någon som har tips på bra bjudwhisky i samma prisklass som famous om man vill ha lite variation. Lite tjötit med famous. Tänkte ordna med bröllop snart och funderar på att köra jonnie walker red label. Men kanske andra sorter är mer poppulär. Tänkte beställa ifrån http://www.scanbolaget.com Fast tips på aveq välkomnas ännu hellre. Är ingen finsmakare på conjac mm.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Highland park e fin. Har en 16-årig jag brukar smutta på.Sen kapar jag tråden för att fråga om dwet är någon som har tips på bra bjudwhisky i samma prisklass som famous om man vill ha lite variation. Lite tjötit med famous. Tänkte ordna med bröllop snart och funderar på att köra jonnie walker red label. Men kanske andra sorter är mer poppulär. Tänkte beställa ifrån http://www.scanbolaget.com Fast tips på aveq välkomnas ännu hellre. Är ingen finsmakare på conjac mm. De har ingen vettig Whisky i samma prisklass som Farmors Krus Men skall du ha en vettig avec till kaffet så funkar Grönstedts VS mycket bra. Känner du för att spendera lite mer så satsa på VSOP.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Har på senare tid blivit väldigt förtjust i Glengoyne, ffa den 16 åriga. Jag är verkligen inte någon whiskykännare, men just denna har jag fastnat för.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Har på senare tid blivit väldigt förtjust i Glengoyne, ffa den 16 åriga. Jag är verkligen inte någon whiskykännare, men just denna har jag fastnat för. Säkert god, men inget jag skulle vilja pynta upp så pass mkt då det ska räcka till 80 pers
Publicerat Maj 28, 201015 yr De har ingen vettig Whisky i samma prisklass som Farmors Krus Men skall du ha en vettig avec till kaffet så funkar Grönstedts VS mycket bra. Känner du för att spendera lite mer så satsa på VSOP. Grönstads VS kan det nog bli. Har faktiskt för mej jag smakat den med, men hade inte tänkt på den alls Såhär kommer nog min shoppinglista se ut som det är nu: Jeltsin vidka 3 liter Baileys Åbro Brygg Premium Falcon export 5.2 Mariestads Export Famous Grouse Jägermeister Chapel Hill Sparkling Chardonnay Aventura Blanc 13 Aventura Cab / Sau 13 Johnnie Walker Red label Grönstedts VS 0,7 Liter Någon som tycker Lauders står sig bra mot famous? Den är ju billigare, men jag har inte smakat den så pass ofta att jag vet hur jag skulle bedömma den.
Publicerat Maj 29, 201015 yr Highland park e fin. Har en 16-årig jag brukar smutta på.Sen kapar jag tråden för att fråga om dwet är någon som har tips på bra bjudwhisky i samma prisklass som famous om man vill ha lite variation. Lite tjötit med famous. Tänkte ordna med bröllop snart och funderar på att köra jonnie walker red label. Men kanske andra sorter är mer poppulär. Tänkte beställa ifrån http://www.scanbolaget.com Fast tips på aveq välkomnas ännu hellre. Är ingen finsmakare på conjac mm. Tullamore Dew tycker jag funkar fint som bjudWhisky, ganska mild och neutral i smaken vilket många gillar. Få "medlsvenssons" gillar rejäl tjärsmak och rökighet.....
Publicerat Maj 29, 201015 yr De har ingen vettig Whisky i samma prisklass som Farmors Krus Men skall du ha en vettig avec till kaffet så funkar Grönstedts VS mycket bra. Känner du för att spendera lite mer så satsa på VSOP. Hade ju t.o.m lite grönstads vs kvar i barskåpet. Söt och god. Ludret (lauders) hade jag visst med, men då e nog famous goare.
Publicerat Maj 29, 201015 yr Nu återgår vi till ordningen och dricker och pratar Whisky. Det blir en Ardbeg10. Lasse
Publicerat Maj 30, 201015 yr Highland park e fin. Har en 16-årig jag brukar smutta på.Sen kapar jag tråden för att fråga om dwet är någon som har tips på bra bjudwhisky i samma prisklass som famous om man vill ha lite variation. Lite tjötit med famous. Tänkte ordna med bröllop snart och funderar på att köra jonnie walker red label. Men kanske andra sorter är mer poppulär. Tänkte beställa ifrån http://www.scanbolaget.com Fast tips på aveq välkomnas ännu hellre. Är ingen finsmakare på conjac mm. lagavulin 16 är min favorit (och alla islay sorter) men en ok blended är king robert II ca 220kr tror jag,,. den slår dom flesta andra blendedskräpen
Publicerat Juni 17, 201015 yr En ardbeg är ett måste i skåpet passar till alla tillfällen Nu återgår vi till ordningen och dricker och pratar Whisky.Det blir en Ardbeg10. Lasse
Publicerat Juni 24, 201015 yr Nu avslutar vi kvällen med en Ardbeg 10. Texten är ej Whisky men musiken. http://www.youtube.com/watch?v=wZdMq9a6ogY...feature=related Lasse
Publicerat Juni 24, 201015 yr Nu avslutar vi kvällen med en Ardbeg 10.Texten är ej Whisky men musiken. http://www.youtube.com/watch?v=wZdMq9a6ogY...feature=related Lasse Och här blir det Ardbeg Supernova
Publicerat Juni 24, 201015 yr Och här blir det Ardbeg Supernova Har provat en hel del Ardbeg men 10 slår det mesta den är Ardbeg. Lasse
Publicerat Juni 24, 201015 yr Har provat en hel del Ardbeg men 10 slår det mesta den är Ardbeg.Lasse Ardbeg 10 är liksom grundsmaken men har man aldrig smakat "Flora and Fauna" eller de andra småserierna så har man inte testat nyanserna. Tror jag har testat en bra bit över 30 olika Ardbeg varianter där flertalet har varit riktigt intressanta!!!
Publicerat Juni 25, 201015 yr Ardbeg 10 är liksom grundsmaken men har man aldrig smakat "Flora and Fauna" eller de andra småserierna så har man inte testat nyanserna. Tror jag har testat en bra bit över 30 olika Ardbeg varianter där flertalet har varit riktigt intressanta!!! Ligger mycket i vad du skriver har tyvärr bara lyckats prova ett par av Flor o Fauna och det är några år sedan och det gav mer smak. Problemet är att få tag idom. Sen kostar det en slant tyvärr men i bland får hushålls kassan strycka på foten för ett par flaskor god Whisky. Dom har ju lyckats bra med grundsmaken Ardbeg 10 . Ok sen kan dom få den något bättre i bland men då brukar pengen rusa iväg också. Lasse
Publicerat Juni 25, 201015 yr fan jag samlar på mej vuxenpoäng på löpande band köpte en låda med bowmoore isley(?) 200 ml flaskor nu till midsommar 12 åringen var så där men 15 åringen var riktigt god sen tappade dom igen på 18 åringen
Publicerat Juni 26, 201015 yr fan jag samlar på mej vuxenpoäng på löpande band köpte en låda med bowmoore isley(?) 200 ml flaskor nu till midsommar12 åringen var så där men 15 åringen var riktigt god sen tappade dom igen på 18 åringen 15årigen är riktigt bra tycker jag oxo , chery cask om jag kommer ihåg rätt.
Publicerat Juni 26, 201015 yr fan jag samlar på mej vuxenpoäng på löpande band köpte en låda med bowmoore isley(?) 200 ml flaskor nu till midsommar12 åringen var så där men 15 åringen var riktigt god sen tappade dom igen på 18 åringen Låter bra låt mig få se lite vuxen poäng på öl sidan också
Publicerat Juni 26, 201015 yr Igår kväll när barnen hade kvällat in, så kunde jag inte hålla mig längre utan sprättade min SUPERNOVA, den var MYCKET GOD
Publicerat Juni 26, 201015 yr Låter bra låt mig få se lite vuxen poäng på öl sidan också Lasse har du provat Grolsch Het kanon??
Publicerat Juni 26, 201015 yr Igår kväll när barnen hade kvällat in, så kunde jag inte hålla mig längre utan sprättade min SUPERNOVA, den var MYCKET GOD Japp, mycket god!