Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin Astro 220

Featured Replies

Publicerat

Är de någon som ha testat västen som passar till astron : http://www.blocket.se/vi/14590306.htm?ca=2_s&last=1

Ha fått hem min astro nu och tycker att 900sek som myway västen kostar är lite överpris.. de är ju fan bara tyg??

va har ni för västar?

• Svar 317
  • Visningar 83,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Går det på något vis få kartan där alla skiften syns? (minns inte namnet på den)

Vet att den går att få till en vanlig gps, vore ju guld värt på en hund-gps.

Särksilt för oss som jagar på bondskog där man hela tiden pratar skiften...

/Mvh Jonas

Det är nog fastighetskartan du tänker på och den finns inte till Garmin än vad jag vet, Magellan explorist har den och helt klart vettigt för jägare, blir trycket stort så kanske Garmin tar in den och vem et kanske det går att lägga in den i Garmin finns det någon som provat?

Publicerat
Är de någon som ha testat västen som passar till astron : http://www.blocket.se/vi/14590306.htm?ca=2_s&last=1

Ha fått hem min astro nu och tycker att 900sek som myway västen kostar är lite överpris.. de är ju fan bara tyg??

va har ni för västar?

har inte väst!.. utan satt min på ett halsband och slinganten!... fungerar klockrent!..

Mvh Mamre!..

Publicerat
Håller med n´Stefan i detta.

Jag avvaktar på den svenska versionen. Känns som för struligt. Antingen beställa själv från USA och garanterat bli av med paketet mitt på atlanten, eller så ge 1500-2000 kr till någon som lyckats få hem en pejl. Nja...säger jag om det.

Sedan få hem en pejl, som förvisso säkert är jäkligt bra, men som man måste börja bygga om, om den skall fungera på ett dyngdjur till jämthund som rullar sig i allt snusk och badar i dy-diken mm. Mao skulle västen hålla sisådär 10 minuter på min hund. Jag har tummen mitt i handen och skulle således säkerligen förstöra något. Nja..säger jag om det oxå.

Sedan känns det osäkert det här med försvaret. Jag tvivlar på att de orkar åka omkring och pejla jakthundar runt om i sverige, men om de gör det en gång och tar fast en person så kommer det vara jag. Så...Nja även till det.

Det är en jäkla bra lösning. Den bästa på marknaden, har inget till övers för gsm-lösningarna som är krångliga, och framförallt hutlöst dyra. Inte nog med 10000 i inköp så tillkommer det kartkostnader, abonnemangskostnader och sms-kostnader. Nja säger jag.

Kör på med den gamla trotjänaren swepoint maxi tills dess det presenteras en svensk variant med ett vettigt halsband och på lagliga frekvenser.

Jag är så gammalmodig så jag uppskattar att spara ihop pengar och gå in på en affär och köpa det jag vill ha. Jag jagar inte 100-lappar på internet, går på butiker och ser ut vad jag vill ha och beställer sedan på nätet osv. Jag vill ha kontakten i butik. Framför allt så slipper jag krångel om prylen ifråga går sönder. Slipper ringa, packa paket, jävlas. Bara att gå in och säga: "Fungerar inte. Byt eller laga".

;D

/Mvh Jonas

Tack för det Jonas! :D Sedan om pejlen går sönder under garantitiden så kan man lämna in den till den lokala säljaren el. var man har köpt den för reparation ist för att kankse skicka den över atlanten på garantirep. som jag inte skulle uppskatta i detta fall. >:(

Publicerat

Är det någon som testat astron på stövare och då rävstövare med allt vad det innebär med grytgrävande och sånt...skulle vara kul och höra eran åsikt om det !!! :)

Publicerat
Är det någon som testat astron på stövare och då rävstövare med allt vad det innebär med grytgrävande och sånt...skulle vara kul och höra eran åsikt om det !!!

Tror inte räckvidden räcker till, är den erfarenhat jag har av rävjakt :)

mvh

Publicerat

mvh

Jag håller med, men vi får väl se vad för räckvidd den kommande nordiska versionen kommer att ha.

Publicerat
Är det någon som testat astron på stövare och då rävstövare med allt vad det innebär med grytgrävande och sånt...skulle vara kul och höra eran åsikt om det !!! :)

Hade rävdrev mestövaren idag och astron började få färre positioner när han va ute på 2.2 kilometer. annars tickar den på var 5 sekund..

fasen man ser ju nästan varje steg jycken tog :)

Vill testa den lite mer innan jag kommer med slutgiltiga betyget, räckvidden är ju inte världsklass men nog fasen är de bra grejjer

Publicerat
Hade rävdrev mestövaren idag och astron började få färre positioner när han va ute på 2.2 kilometer. annars tickar den på var 5 sekund..

fasen man ser ju nästan varje steg jycken tog :)

Vill testa den lite mer innan jag kommer med slutgiltiga betyget, räckvidden är ju inte världsklass men nog fasen är de bra grejjer

Okej ! Låter ju bra så långt...fortsätt testa...har en kompis som ska ha ny pejlare och denna skulle kanske passa. ;)
Publicerat

Jo jag gillare den verkligen, sen pratade jag med en kille som hade contakts gps pejl kombinerat med astron.

Den hundenheten va liten och passade perfekt med astroenheten i västen. Själv ha jag inte hört talas om den än?

Den va heller inte dyr heller 2500 ungefär men de kostade 7 kr att skicka sms till den..

Smart lösning ändå, när hunden går utanför astron´s signal så har man en vanlig gpspejl man kan ringa upp för säkerhets skull.

Jaga jaga jaga! :D

Publicerat
Jo jag gillare den verkligen, sen pratade jag med en kille som hade contakts gps pejl kombinerat med astron.

Den hundenheten va liten och passade perfekt med astroenheten i västen. Själv ha jag inte hört talas om den än?

Den va heller inte dyr heller 2500 ungefär men de kostade 7 kr att skicka sms till den..

Smart lösning ändå, när hunden går utanför astron´s signal så har man en vanlig gpspejl man kan ringa upp för säkerhets skull.

Snart är det väl lika bra att köpa en radiostyrd hund direkt........ ;D :D
Publicerat

Vad heter den rasen ??? ??? ??? ;) ;D :-*

Publicerat

hah jo de är sant, fast jag tjänar igen den ganska snabbt istället för att köra och söka igen drevet när de bär iväg

Markerna jag jagar på är riktiga ödemarker med lite vägar på. Sen är de jäkligt kul att ha koll på hunden

Publicerat

Till jakt på dina tamrävar torde den här pejlen vara ypperlig ;)

Skämtåsido, jag dömde en tik på rävprov för några dagar sedan, hon hade en Garmin Astro på ryggen...å fy jäklar vilken pejl måste jag säga.Bara skallindikator som saknas.Hur det är med räckvidden vet jag inte...men med lite mixtrande med antenner har jag hört att räckvidden ska räcka ganska bra.

Publicerat
hah jo de är sant, fast jag tjänar igen den ganska snabbt istället för att köra och söka igen drevet när de bär iväg

Markerna jag jagar på är riktiga ödemarker med lite vägar på. Sen är de jäkligt kul att ha koll på hunden

Jo, jag förstår dig....jag bara skojjade lite! Jag använder ju naturligtvis pejl själv... ;)
Publicerat
Till jakt på dina tamrävar torde den här pejlen vara ypperlig ;)

Skämtåsido, jag dömde en tik på rävprov för några dagar sedan, hon hade en Garmin Astro på ryggen...å fy jäklar vilken pejl måste jag säga.Bara skallindikator som saknas.Hur det är med räckvidden vet jag inte...men med lite mixtrande med antenner har jag hört att räckvidden ska räcka ganska bra.

Jo skallindikator och några fler kilometer på räckvidden så skulle astron va bättre än dåligt sex!

Hörde att vissa hade uppåt en mil fast mycke beror ju på terrängen såklart

Publicerat
Jo skallindikator och några fler kilometer på räckvidden så skulle astron va bättre än dåligt sex!

Hörde att vissa hade uppåt en mil fast mycke beror ju på terrängen såklart

om det är så, då borde Kettukiller klara sig med standardantennerna  ;) ;D

Publicerat
om det är så, då borde Kettukiller klara sig med standardantennerna  ;) ;D

:D :D

Publicerat

mvh

sorry mats!.. tror du har fel!... ha testat min rätt hårt! å upp till 5 km är de längsta jag gjort hitils!. å då är de fortfarande bra kontakt!.. tror de var Jansson som har varit upp till ända 6,5 km om ja inte är helt fel ute!.. å går de rakt ut me dom avstånden!. så lär man iaf förflytta sej med bil för att hinna med!.. å då ser jag inga bekymmer!..

Mvh Mamre!..

Publicerat

6 Km är ingen tid för ett rävdrev inte heller ett avstånd. Man står kvar på pass och väntar på att det vänder.Så till stövarjakten skulle det kanske behövas lite längre räckvidd. Ofta så buktar det ju ändå kanska bra och nära.

//Roggman66

Publicerat
6 Km är ingen tid för ett rävdrev inte heller ett avstånd.

//Roggman66

oki!.. då vet jag!.. ber då om ursäkt för ja hadde fel!.. för mej e en halvmil rätt långt!.. de är som fråm mej ner till Månkarbo!.. å de är juh dock en liten bit!..

Mvh Mamre!..

Publicerat

5 min med bil 2 min för räv med stövare efter sig  ;)

Publicerat

Hade man kunnat koppla en Webkamera till Astron ? Skulle ha varit kul att se vad hunden ser... ;D Och kanske en högtalare så hunden bättre hör mina kommandon... :P

Publicerat
6 Km är ingen tid för ett rävdrev inte heller ett avstånd. Man står kvar på pass och väntar på att det vänder.Så till stövarjakten skulle det kanske behövas lite längre räckvidd. Ofta så buktar det ju ändå kanska bra och nära.

//Roggman66

Hur många gånger har du haft ett rävdrev som gått längre än 6km fågelvägen från dig?

Bara nyfiken...

Publicerat

6 km vet jag inte men senast nu under julen gick det med marginal över 4 km och det på bara några få minuter.

det buktade först rätt så trångt i ca 10 minuter sen bar det bara rätt ut över åkrar och fält över ett berg så det försvann utom vanliga pejlen. det ringde sen en bonde som talade om vart hunden var. Så nog händer det!

Hur det buktar och far beror nog väldigt mycket på vilken räv (individ) det är. Vidare terräng etc etc. Jag vet flera tillfällen då det dragit BETYDLIGT längre än så.....

//Roggman66