Publicerat April 12, 201412 yr Nix, ej första. Vet inte riktigt hur processen ser ut, men min far lämnade in allehanda papper någon dag efter vi besökt vapenhandlaren, vilket var någon gång runt 17:e januari. Den beräknade handläggningstiden var då 7 veckor. Efter 9 veckor ändrades den till 12, och det har ju också visat sig vara felaktigt. Men ska vänta tills på måndag, kommer den inte då så vet i fan. Jag antar att ni betalade i samband med att ansökan lämnades in, för så länge man inte betalat så handläggs inte äredet.
Publicerat April 12, 201412 yr Tydligen har dom problem att skicka till rätt adress också. Lämnade in ansökan den 9e februari, i tisdags kom den till jakt.se men jag fick ingen. Så ringde dom och berättade vad som hänt. Och jodå, dom hade fått tillbaka brevet med licensen och skulle skicka den igen. Så nu har jag snart väntat 1 vecka extra för att dom ska skicka ett brev 4 mil :s
Publicerat April 12, 201412 yr Jag antar att ni betalade i samband med att ansökan lämnades in, för så länge man inte betalat så handläggs inte äredet. Haha, jo, gammal nog för att glömma det är då inte farsgubben ännu.. hoppas jag
Publicerat April 14, 201412 yr Plötsligt händer det! Efter tolv veckor ramlade licensen in. Detta i Norrbotten.
Publicerat April 14, 201412 yr 12 veckor idag här i Västra Götaland. Jag får försöka ringa i veckan och höra så att den inte har "försvunnit", börjar bli lite otålig nu!
Publicerat April 14, 201412 yr Hej hej tänte bara meddela att jag fick min licens idag, jag la in ansökan den 18 dec. Detta är i västra götaland. Så ni vet vad ni kan förvänta er...
Publicerat April 15, 201412 yr Mabo: 15v är tiden i Falun just nu. Flera handläggare slutar. På riktigt? Fy fan vad illa... Tre veckor i somras och nu detta. Jag blir så jävla förbannad... edit: Mailade polisen i Falun och fick detta svar: "Tyvärr så stämmer det, vi är bara tre handläggare, vi ska vara fem. Jag tycker vi borde vara sju... Vi får en till handläggare i juni, men jag jobbar bara juni ut så det blir inte bättre av det. Tre månaders handläggnings tid gäller egentligen för ansökningar inkomna i mars och senare, men vi har fortfarande större delen av februaris ansökningar kvar att göra, så alla kommer få vänta länge. Det finns drygt 550 ansökningar här nu."
Publicerat April 15, 201412 yr 550 ansökningar???? Vad är det då som tar sån tid. Hmmmm.... 9st ansökningar 3 i timmen ska man väl klara ja typ 3 timmars jobb då!? Det borde ju inte va så svårt att skriva ut 9st ansökningar/ preson å dag kan man tycka. Då är det ju avklarat på 4 vekor Det är ju helt absurt............
Publicerat April 15, 201412 yr Precis 5 veckor tog det i Umeå. Lämnade in 8 dagar efter dig, så då borde det närma sig
Publicerat April 16, 201412 yr Första licensansökan inlämnad idag i Västerås. Enligt polisens hemsida behandlas nu ansökningar inkomna 17-21 mars. Låter ju för bra för att vara sant. Någon västmanlänning som kan bekräfta den relativt korta handläggningstiden?
Publicerat April 16, 201412 yr Lämnade ansökan den 11 april, beslut den 15 och idag den 16 kom framme. Hoppas den andra licensen kommer också fort! Bor i Norrköping.
Publicerat April 17, 201412 yr Fick bekräftelse på min JO anmälan. Det ju iaf något på gång verkar det som, kollar man på diarienumren så är det väl 9 st samma dag som min anmälan Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Publicerat April 17, 201412 yr Väntar sedan januari på min licens och samma en jaktkamrat som lämnade in licensansökan i början av januari. Det här liknar skit.
Publicerat April 18, 201412 yr Nu har den kommit! 17:e januari - 17:e april Ännu bättre blir det när man ringer upp vapenhandlaren som ska upp till Växjö under påsk och tar därför med sig bössan. För det skålar vi till en bra sång:
Publicerat April 19, 201412 yr Fick hem två licenser i torsdags, inlämnade 11/12 och 29/1. Märkligt. Idag hade Sydsvenskan en artikel om licenshandläggningstider, stor bild på förstasidan och allt. http://www.sydsvenskan.se/sverige/vantan-pa-licens-sargar-vapenhandeln/
Publicerat April 25, 201412 yr Rikspolisstyrelsen: Långa licenstider jägarnas fel. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/04/rikspolisstyrelsen-langa-licenstider-jagarnas-fel/
Publicerat April 25, 201412 yr Rikspolisstyrelsen: Långa licenstider jägarnas fel. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/04/rikspolisstyrelsen-langa-licenstider-jagarnas-fel/ Känns spontant som en dålig ursäkt... Kan verkligen mer än varannan ansökan vara felaktigt ifylld?
Publicerat April 25, 201412 yr Känns spontant som en dålig ursäkt... Kan verkligen mer än varannan ansökan vara felaktigt ifylld? Jag tycker det också! Nej, jag tror inte det! Jag har aldrig fått en påminnelse om felaktig ifylld ansökan el. något om förvaring, m. m.