Publicerat Juni 12, 201412 yr Någn som vet om det tar lika lång tid för ljuddämpare licens?Det bör det göra, de börjar överst i högen och går neråt... Tyvärr... Ingen förtur för kommun eller skyddsjägare heller... David
Publicerat Juni 12, 201412 yr Det bör det göra, de börjar överst i högen och går neråt... Tyvärr... Ingen förtur för kommun eller skyddsjägare heller... David Aj då.. Då blir det gamla bettan på bockjakten.
Publicerat Juni 12, 201412 yr Lite underligt i Umeå. Pratade med dem senast i måndags då mitt ärende hade varit inne i 5 veckor (de uppgav 6-8 när jag betalade). Fick tvära besked att 8 veckor gällde å att de handlade mitten av april för tillfället. Vart inställd på 3 veckors ytterligare väntan. Men helt plötsligt har jag idag fått licensen i brevlådan.. Så 5 veckor och 3 dagar verkar det vara. Jag lämnade alltså in licensen den 5e Maj för er som undrar. Så än finns de hopp! Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Publicerat Juni 12, 201412 yr Det bör det göra, de börjar överst i högen och går neråt... Jag undrar det, jag... Han som köpte min hagelbössa fick licensen tidigare i veckan, och vi lämnade in i stort sett samtidigt. -I samma lucka på samma polisstation. Dom har garanterat något system dom går efter, typ som försäkringskassan, att beroende på när i månaden man är född så spelar det in på när ärendet behandlas, eller något annat knepigt system.
Publicerat Juni 12, 201412 yr 14 dagar så kom inbetalningskortet. Då kör vi igen då! Vad blir det den här gången? Var det till sambon?
Publicerat Juni 13, 201412 yr Sådär, ja. Idag kom dom. På dagen sju veckor efter inlämnandet. Ganska bra jobbat ändå, mycket röda dagar på våren.
Publicerat Juni 13, 201412 yr Var precis i kontakt med polisen och enligt uppgift var handläggningstiden 9 veckor. Verkar dock för bra för att vara sant. För mindre än en månad sedan uppgav de att handläggningstiden var 22 veckor...
Publicerat Juni 13, 201412 yr Bara knappt 4 veckor i Värnamo, licensen på halvautomaten låg i lådan i onsdags
Publicerat Juni 16, 201411 yr Östergötland är snabba nu innan semestern: jag lämnade in och betalade ansökan i onsdags, i fredags skrevs licenserna ut och idag låg dom i brevlådan. Trevligt.
Publicerat Juni 17, 201411 yr Norrbotten. Ansökan lämnad 11/3-14 och väntar fortfarande. Hoppades först på att få den innan midsommar men nu är jag glad om den kommer till sjöfågelpremiären. S å d j ä k l a t r ö s t l ö s t.
Publicerat Juni 17, 201411 yr Mabo det är ju bara 13 veckor sen Smått drygt att veta när man ska in med en ansökan i morgon Dom lär ju ha semester oxå. Sen vet jag, att det är en som ska sluta på tillstånd i Falun till semestern. Så väntetiderna lär ju inte bli kortare direkt
Publicerat Juni 18, 201411 yr Vid årsskiftet sålde jag min bock och ansökan skickades in i Halmstad..pratade med gubben i söndags och ingen begäran om komplettering el dyl hade kommit till honom. Ca 24 veckor hittills alltså, helt jävla sjukt!! Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Publicerat Juni 18, 201411 yr Dom lär ju ha semester oxå. Sen vet jag, att det är en som ska sluta på tillstånd i Falun till semestern. Så väntetiderna lär ju inte bli kortare direkt Flera handläggare har valt att inte ta ut någon semester i sommar just för att handläggningstiden inte skall bli längre. Detta kan vara värt att tänka på för vissa som ringer och skäller ut handläggarna varje vecka för att de inte fått sin licens, ingen rolig arbetssitvation och trots detta ställer handläggarna in sin sommarsemester för att jobba av så mycket de kan innan jaktsäsongen börjar.
Publicerat Juni 18, 201411 yr Mabo det är ju bara 13 veckor sen Smått drygt att veta när man ska in med en ansökan i morgon Dom lär ju ha semester oxå. Sen vet jag, att det är en som ska sluta på tillstånd i Falun till semestern. Så väntetiderna lär ju inte bli kortare direkt Ja vem är jag att gnälla efter bara 13 veckor när det skulle ta 6-8 veckor? Ja en tjej slutar i Falun nu till sommaren, det lär väl göra underverk för tiderna. Tror knappast de struntar i sin semester för att jaga ikapp i Falun, det lät då verkligen inte så när jag pratade med dem sist. Kul för handlarna, de lär förlora en hel del affärer... Ta bara farsan som exempel, han tänkte köpa en ny bock till höstens ripjakt men sket i det då han troligtvis inte skulle hinna få licensen i tid. Undrar hur många som har tänkt så?
Publicerat Juni 18, 201411 yr Vid årsskiftet sålde jag min bock och ansökan skickades in i Halmstad..pratade med gubben i söndags och ingen begäran om komplettering el dyl hade kommit till honom. Ca 24 veckor hittills alltså, helt jävla sjukt!! Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Låter skumt. Be "gubben" att kolla upp detta. Min senaste (Sakon som jag köpte av Matti) tog ungefär 8 veckor vilket är på rätt håll jämfört med de 10-12 veckor som jag har väntat de föregående två vapnen som jag ansökt på. Mvh Joacim
Publicerat Juni 18, 201411 yr Låter skumt. Be "gubben" att kolla upp detta. Min senaste (Sakon som jag köpte av Matti) tog ungefär 8 veckor vilket är på rätt håll jämfört med de 10-12 veckor som jag har väntat de föregående två vapnen som jag ansökt på. Mvh Joacim För min del känns det som att ansökan kan ha försvunnit på vägen, men han var säker på att allt var ok och licensen snart är klar..För min del kvittar det, jag har ett annat vapen att använda och ingen ny bock på gång, men det är ju inte utan att man undrar vad som händer.. Jag får på ringa honom igen Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Publicerat Juni 18, 201411 yr För min del känns det som att ansökan kan ha försvunnit på vägen, men han var säker på att allt var ok och licensen snart är klar.. För min del kvittar det, jag har ett annat vapen att använda och ingen ny bock på gång, men det är ju inte utan att man undrar vad som händer.. Jag får på ringa honom igen Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk Kolla så han betalt, annas kommer den bara bli liggande utan handläggning.
Publicerat Juni 19, 201411 yr Har själv 2 licenser inskickade, en i början av maj och en i mitten av maj, lär varken få se min nya bock eller kombi förän första snön... Som tur var så sålde jag gamla bocken till brorsan, ska hämta en licenskopia från polisen nästa vecka så jag kan använda den under tiden iaf. Handläggarna i Gällivare handlägger nu licenser som är registrerade i början av mars, dessutom har ena handläggaren gått på semester förra veckan, tror knappast nån vikarie har tagit över... /Baner
Publicerat Juni 19, 201411 yr Antar att ni redan sett det men JO levererar hård kritik mot polisen för deras saktfärdighet. JOs beslut togs igår: http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/06/jo-kritik-mot-polisen-for-licenshanteringen/ Själv har jag nu väntat i 3 månader utan att ens få en handläggare tilldelad. Värsta Götaland såklart.
Publicerat Juni 19, 201411 yr -"Enligt JO uppfyller inte polisen i Västra Götaland, Halland, Skåne och Stockholms län förvaltningslagens krav på snabb handläggning." Tråkigt att Norrbotten slipper undan tillrättavisning bara sådär. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk