Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Någn som vet om det tar lika lång tid för ljuddämpare licens?

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Någn som vet om det tar lika lång tid för ljuddämpare licens?

Det bör det göra, de börjar överst i högen och går neråt...

Tyvärr...

Ingen förtur för kommun eller skyddsjägare heller...

David

Publicerat

Tyvärr...

Ingen förtur för kommun eller skyddsjägare heller...

David

Aj då.. Då blir det gamla bettan på bockjakten.

Publicerat

Sju veckor imorgon... :(

Publicerat

Lite underligt i Umeå.

Pratade med dem senast i måndags då mitt ärende hade varit inne i 5 veckor (de uppgav 6-8 när jag betalade).

Fick tvära besked att 8 veckor gällde å att de handlade mitten av april för tillfället.

Vart inställd på 3 veckors ytterligare väntan.

Men helt plötsligt har jag idag fått licensen i brevlådan.. Så 5 veckor och 3 dagar verkar det vara. Jag lämnade alltså in licensen den 5e Maj för er som undrar.

Så än finns de hopp!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Publicerat

Jag undrar det, jag...

Han som köpte min hagelbössa fick licensen tidigare i veckan, och vi lämnade in i stort sett samtidigt. -I samma lucka på samma polisstation.

Dom har garanterat något system dom går efter, typ som försäkringskassan, att beroende på när i månaden man är född så spelar det in på när ärendet behandlas, eller något annat knepigt system.

Publicerat

14 dagar så kom inbetalningskortet.

Då kör vi igen då!

Publicerat

14 dagar så kom inbetalningskortet.

Då kör vi igen då!

Vad blir det den här gången? Var det till sambon?

Publicerat

Sådär, ja.

Idag kom dom.

På dagen sju veckor efter inlämnandet.

Ganska bra jobbat ändå, mycket röda dagar på våren.

Publicerat

Var precis i kontakt med polisen och enligt uppgift var handläggningstiden 9 veckor. Verkar dock för bra för att vara sant. För mindre än en månad sedan uppgav de att handläggningstiden var 22 veckor...

Publicerat

Bara knappt 4 veckor i Värnamo, licensen på halvautomaten låg i lådan i onsdags  :biggrin:

Publicerat

Östergötland är snabba nu innan semestern: jag lämnade in och betalade ansökan i onsdags, i fredags skrevs licenserna ut och idag låg dom i brevlådan. Trevligt.

Publicerat

Väntat snart 6 veckor....

Publicerat

Norrbotten. Ansökan lämnad 11/3-14 och väntar fortfarande. Hoppades först på att få den innan midsommar men nu är jag glad om den kommer till sjöfågelpremiären. S å d j ä k l a t r ö s t l ö s t.

Publicerat

18 Mars lämnade jag in i Falun, väntar än. Skapligt frustrerande.

Publicerat

Mabo det är ju bara 13 veckor sen  :whistling:

Smått drygt att veta när man ska in med en ansökan i morgon  :confused:

Dom lär ju ha semester oxå. Sen vet jag, att det är en som ska sluta på tillstånd i Falun till semestern.

Så väntetiderna lär ju inte bli kortare direkt  :devil:

Publicerat

Vid årsskiftet sålde jag min bock och ansökan skickades in i Halmstad..pratade med gubben i söndags och ingen begäran om komplettering el dyl hade kommit till honom. Ca 24 veckor hittills alltså, helt jävla sjukt!!

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Publicerat
Dom lär ju ha semester oxå. Sen vet jag, att det är en som ska sluta på tillstånd i Falun till semestern.

Flera handläggare har valt att inte ta ut någon semester i sommar just för att handläggningstiden inte skall bli längre.

Detta kan vara värt att tänka på för vissa som ringer och skäller ut handläggarna varje vecka för att de inte fått sin licens, ingen rolig arbetssitvation och trots detta ställer handläggarna in sin sommarsemester för att jobba av så mycket de kan innan jaktsäsongen börjar.

Publicerat

Mabo det är ju bara 13 veckor sen  :whistling:

Smått drygt att veta när man ska in med en ansökan i morgon  :confused:

Ja vem är jag att gnälla efter bara 13 veckor när det skulle ta 6-8 veckor?  :cool: Ja en tjej slutar i Falun nu till sommaren, det lär väl göra underverk för tiderna. Tror knappast de struntar i sin semester för att jaga ikapp i Falun, det lät då verkligen inte så när jag pratade med dem sist.

Kul för handlarna, de lär förlora en hel del affärer... Ta bara farsan som exempel, han tänkte köpa en ny bock till höstens ripjakt men sket i det då han troligtvis inte skulle hinna få licensen i tid. Undrar hur många som har tänkt så? 

Publicerat

Vid årsskiftet sålde jag min bock och ansökan skickades in i Halmstad..pratade med gubben i söndags och ingen begäran om komplettering el dyl hade kommit till honom. Ca 24 veckor hittills alltså, helt jävla sjukt!!

Låter skumt. Be "gubben" att kolla upp detta. Min senaste (Sakon som jag köpte av Matti) tog ungefär 8 veckor vilket är på rätt håll jämfört med de 10-12 veckor som jag har väntat de föregående två vapnen som jag ansökt på.

Mvh

Joacim

Publicerat

Låter skumt. Be "gubben" att kolla upp detta. Min senaste (Sakon som jag köpte av Matti) tog ungefär 8 veckor vilket är på rätt håll jämfört med de 10-12 veckor som jag har väntat de föregående två vapnen som jag ansökt på.

Mvh

Joacim

För min del känns det som att ansökan kan ha försvunnit på vägen, men han var säker på att allt var ok och licensen snart är klar..

För min del kvittar det, jag har ett annat vapen att använda och ingen ny bock på gång, men det är ju inte utan att man undrar vad som händer..

Jag får på ringa honom igen :)

Publicerat

För min del känns det som att ansökan kan ha försvunnit på vägen, men han var säker på att allt var ok och licensen snart är klar..

För min del kvittar det, jag har ett annat vapen att använda och ingen ny bock på gång, men det är ju inte utan att man undrar vad som händer..

Jag får på ringa honom igen :)

Kolla så han betalt, annas kommer den bara bli liggande utan handläggning.

Publicerat

Har själv 2 licenser inskickade, en i början av maj och en i mitten av maj, lär varken få se min nya bock eller kombi förän första snön...

Som tur var så sålde jag gamla bocken till brorsan, ska hämta en licenskopia från polisen nästa vecka så jag kan använda den under tiden iaf.

Handläggarna i Gällivare handlägger nu licenser som är registrerade i början av mars, dessutom har ena handläggaren gått på semester förra veckan, tror knappast nån vikarie har tagit över...

/Baner

Publicerat

-"Enligt JO uppfyller inte polisen i Västra Götaland, Halland, Skåne och Stockholms län förvaltningslagens krav på snabb handläggning."

Tråkigt att Norrbotten slipper undan tillrättavisning bara sådär.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk