Publicerat Maj 21, 201412 yr Västerås, inlämnad 29/4, licens idag. Tyvärr är det dubbelt så länge som för 3 veckor sedan men vi ska nog inte gnälla om man jämför med resten av landet...
Publicerat Maj 21, 201412 yr Idag:-) Fjollträsk. 20/12/2013 regad 20/01/2014 idag 20/05/2014. S. dom höll ju det på jämna månadsdatum ialla fall
Publicerat Maj 21, 201412 yr Jo man ska inte va stressade! Ska bli spännande och se vad man köpt!? Är ju 6 månader sedan S.
Publicerat Maj 21, 201412 yr Fick min licens idag! Lämnade in 25/4 så 3 1/2 vecka är inte så illa pinkat, då var det dessutom en långhelg med Valborg. Detta i Gävleborg. Lider med er andra som väntar länge. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Maj 31, 201412 yr Känner tyvärr till några fall där någon fått på 2-3 veckor efter årsskiftet (Pär) medans andra fått vänta upp till 7 månader. Nu senast var jag in med kompletterande intyg i ett ärende som lämnades in häromveckan av en skyttekompis, vilket rimligtvis betyder att man handlägger ärendet? Konstigt med tanke på att andra väntat i månader och dessutom lämnat in tidigare utan att ännu hört något alls? Oerhört märkligt då det gäller målskyttevapen och alla papper är inlämnade i samma lucka.. Känns ungefär som att dem spelar på Keno och handlägger det ärende som rullar fram.. Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Maj 31, 201412 yr Väntat sen 25/2 och väntar fortfarande, Norrbotten Det skall bli intressant att se när du får din. Jag lämnade in den 22/5 i Luleå så vi får se om jag får licensen tills augusti. Troligtvis inte Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Maj 31, 201412 yr Väntat sen 25/2 och väntar fortfarande, NorrbottenAlltså, det här är ju jäkligt deppigt att höra. Lämnade själv 11/3 och hade närt hopp om att nästa vecka kanske (då har det gått tolv veckor). Men det känns ju mer som till midsommar nu.
Publicerat Juni 2, 201412 yr Tydligen har dom börjat jobba på bredare front här (Västra Götaland) ringde till Tillståndsenheten i Gbg i dag, då jag inte hör ifrån dem sen jag lämnade in ansökan 28/2. Fick följande besked. " Du har fått handläggare xxxxx xxxxxxxxx och det namnet känner jag inte igen så hon sitter nog i Trollhättan där du lämnade in ansökan" Man kanske kan börja hoppas nu då
Publicerat Juni 10, 201412 yr Jag har tappat räkningen... Minns knappt vad jag köpte för bössa, eller vem jag köpte den av.
Publicerat Juni 10, 201412 yr Ringde handläggarna i dag i Halmstad och kompletterade en av licenserna med serienummer. Hon trodde på att jag skulle få licensen i aug sep (skickade in i mitten på maj) men kunde inte garantera något för nu går det in i semestertider. Hon sa att det låg normal på 8-10 veckor normalt men jag har inte hört någon under 12v på länge i Hallands län.
Publicerat Juni 10, 201412 yr Ca 6-8 veckor i västmanland fick jag veta idag Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Juni 10, 201412 yr Fick handläggare för ca en vecka sedan, lämnat in för 280 ackley imp. Handläggaren ringde idag, hon sa angående din ansökan på 280 ackley imp, kan inte finna några uppgifter om den och då är den inte tillåten till jakt. Jag förklarade, hon fattade inget. Först lång väntan på licens och nu detta pucko.Blir så trött.
Publicerat Juni 11, 201412 yr Äntligen låg licensen hemma på köksbordet när jag kom hem från jobbet inskriven hos polisen 25/2 fick den idag. Det konstiga var att säljaren hade fått kopia redan förra veckan och jag ringde polisen igår och dom sa att den var under handläggning. Nu får man vänta på 2 paket och sen ut på banan
Publicerat Juni 11, 201412 yr Fick en licens igår på en ansökan som var inskickad 4/3. Det roliga är att när ansökan kom in fick jag ett sms om en handläggningstid på 6-8 veckor. Tog ca det dubbla.
Publicerat Juni 11, 201412 yr Fick min licens idag på Mattis gamla 308win, lite osäker på när jag lämnade in - men ca 8 veckor sedan är min gissning utifrån min och Mattis konversation via Pm. Så 8 veckor för Halmstad nu ungefär m a o. Mvh Joacim
Publicerat Juni 11, 201412 yr Köpte en hagelbössa på auktion. Lämnade in licensen för två veckor sedan och det skulle ta minst en månad. Kom på posten i måndags. Det tog 11 arbetsdagar!! Under den tiden har jag dessutom hunnit in och kompletera ansökan. Tjejerna på polisen i Östersund och Jämtland är värda en bugning. De kan inte kallas mindre än ett föredöme för hela vapenhandläggarsverige. Bugar och bugar!