Publicerat April 25, 201412 yr Svar på tal: http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/04/vapenhandlarna-rikspolisstyrelsen-vilseleder-jo/
Publicerat April 25, 201412 yr Svar på tal: http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/04/vapenhandlarna-rikspolisstyrelsen-vilseleder-jo/ Ja, det var det! Vad ska RPS säga nu då???
Publicerat April 25, 201412 yr I dag kom licensen på nya bocken. Tog på dagen 3veckor här i Skellefteå)
Publicerat April 26, 201412 yr Rikspolisstyrelsen: Långa licenstider jägarnas fel. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/04/rikspolisstyrelsen-langa-licenstider-jagarnas-fel/ Det positiva med RPS svar är ju att de själva anser att det skall ta max 30dagar med handläggningen.
Publicerat April 26, 201412 yr Den officiella handläggningstiden för Kronoberg ligger på 12veckor.bonk.gifbonk.gif Nu ligger handläggningstiden på minst 13veckor, det går åt fel håll
Publicerat April 26, 201412 yr Det positiva med RPS svar är ju att de själva anser att det skall ta max 30dagar med handläggningen. Ja visst är det det o då kan dom skylla på att det är jägarna som är orsaken till lång väntetid. Innan nyår o det gamla systemet så tog det 1 dag medan dom hade licenstanten i Kalix innan omplaceringen till Luleå o då ökade det till 3 dagar. Den handläggningstiden gäller inte numera tyvärr. Jag vet inte exakt hur lång tid det tar numera.
Publicerat April 26, 201412 yr Ja visst är det det o då kan dom skylla på att det är jägarna som är orsaken till lång väntetid. Innan nyår o det gamla systemet så tog det 1 dag medan dom hade licenstanten i Kalix innan omplaceringen till Luleå o då ökade det till 3 dagar. Den handläggningstiden gäller inte numera tyvärr. Jag vet inte exakt hur lång tid det tar numera. I Norrbotten tar det numera tolv veckor.
Publicerat April 26, 201412 yr I Norrbotten tar det numera tolv veckor. Oh shit! Det var ett ordentligt steg bakåt i handläggningen jämfört med tidigare.
Publicerat April 26, 201412 yr Fick vänta lite drygt 60 arbetsdagar på mina licenser, som tur var samkörde dom bössan med dämparen, 27/1 - 24/4(Gällivare, ska vara samma handläggningstid i även Luleå). Ska hiva in en licens på en drilling och ett inköpstillstånd på en ruger 10/22 under veckan, så att man får dom innan hösten iaf. /Baner
Publicerat April 27, 201412 yr Lämnade in i Gällivare för strax över en månad sedan. Inget gnäll om felaktig ansökan för allting stod med! Nu är det väl bara att se vad som inträffar först, döden eller post från Polisen....
Publicerat April 28, 201412 yr Ringde till gbg idag och hon sa att dom var på ansökningar från början av januari nu så jag får vänta lite till. Bra sugen på att skjuta med bössan nu!
Publicerat April 28, 201412 yr Jag har ringt Gbg en gång per vecka i en månad, alltså 4 gånger. VARJE gång har dem sagt att dem är i början på januari. Alltingen så lämnade väldigt väldigt många människor in licensansökan i januari, eller så jobbar dem inte! Vad tror ni? Jag känner också ett visst samband med nyheterna ikväll där man har kartlagt en väldigt hög ökning vad gäller demonstrationer, det är väl dem som dom sitter och handlägger istället. Tvi
Publicerat April 30, 201412 yr I går damp licensen ner som jag lämnade in 140213 - 140429. så sisådär 10 veckor å fem dagar typ.
Publicerat April 30, 201412 yr Västerås, 10 dagar. Kan inte annat än vara nöjd. Dagar eller arbetsdagar? Lämnade in på stationen den 14:e så det borde närma sig...
Publicerat April 30, 201412 yr Dagar eller arbetsdagar? Lämnade in på stationen den 14:e så det borde närma sig... Kanske får se den på fredag då? Sist tog det 17,5 vecka för mig i Västerås. Hoppas du har mer tur. /Lars.
Publicerat Maj 2, 201412 yr Polismyndigheten i Västmanland levererar! Jag lämnade visst in 16:e april och idag låg licensen i postlådan! Sisådär 9 arbetsdagar. Kanske skulle handläggarna i Västerås utbilda sina kollegor runt om i landet.
Publicerat Maj 2, 201412 yr Hoppas det tar kortare tid en 2 månader.Tack!Jag har dessutom ett extra moment i licenshanteringen. -Jag har idag fem vapen, och sålde en hagelbössa nyss. Jag skrev på ansökan att jag sålt hagelgeväret, så jag hoppas dom hittar köparens ansökan först.
Publicerat Maj 2, 201412 yr När jag pratade med en polis i Skövde så sa han 8-10 på jakt och 10-12 på mål.. Det är alltså månader!!!
Publicerat Maj 2, 201412 yr en anna är ju lite orolig det har ju passerat över 5 dagar på licensen på ljuddämparen, men det kmr väl nästa vecka !