Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Lämnade in ansökan för 1 vecka sedan i Gävleborg(ljusdal). Hon som tog emot ansökan hade precis pratat med de som sköter licenserna, 3-4 veckor sa hon att det skulle ta. Hoppas hon har rätt! Nån som nyss fått licens i Gävleborg o kan bekräfta?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Lämnade in ansökan på min första bössa imorse i Lund. Fick besked om att handläggningstiden i Skåne just nu är 18 veckor...och den lär inte minska under semesterledigheterna i sommar...suck...

Publicerat

Det är helt otroligt att det bara får fortgå utan åtgärder....

Gjorde själv en JO anmälan för ett tag sedan, svaret var att en översyn pågick.

Men den tar väl 3 år att få färdig

Publicerat

Lämnade in min första ansökan, på två vapen, i dag i Uppsala. Har hört att det ska kunna gå snabbt, men vi får väl se - och hålla tummarna.

Publicerat

Lämnade in ansökan på en .22a i Umeå idag, 6-8 veckor pga fortsatt strul med systemet enligt personen jag snackade med. Håller tummarna att de går fort, förhoppningsvis får man den till Midsommar.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Publicerat

Är inne på vecka 15 i Göteborg, har inte hört ett dugg. Börjar ju bli löjligt.

Publicerat

Fick min licens igår: )

Skickat från min LG-P875 via Tapatalk

Publicerat

Du får ju tänka på att det varit helg och så....inget att sura över att det tog lite tid....:lol:

mvh/Urban

Publicerat

Lämnade in 7 januari och fick min licens idag.. Så nu blir det en sväng till torsbo så fort jag får tid för att hämta bössan :)

Publicerat

Lämnade in min första ansökan, på två vapen, i dag i Uppsala. Har hört att det ska kunna gå snabbt, men vi får väl se - och hålla tummarna.

Kom hem från utlandet i dag, och då låg licenserna i brevlådan. Daterade den 8:e. Så 3 dagar behövde Uppsala på sig. 

Publicerat

Idag låg licensen i brevlådan och alla uppgifter verkar stämma också, nu är jag lycklig!! :biggrin: Och det tog "bara" 16 veckor :rolleyes: Hoppas att det går snabbare för er andra.

Publicerat

Efter 6 veckor utan att ens ha tilldelats handläggare blev det JO-anmälan.

Västra Götaland så klart!

Publicerat

8 veckor utan handläggare, har oxå JO-anmält. även här Vä Götaland.

Publicerat

16 veckor utan handläggare i västra Götaland! Känn på den ni

Publicerat

Lämnade ansökan 11 mars. Idag handlägger polisen i Norrbotten ansökningar inkomna 10 februari.

Publicerat

Dom har inte rört bort den då?

Publicerat

Nej tydligen inte, och jag har två inne inlämnade med några dagars mellanrum, inte handläggare på något ..

Publicerat

Lämnade ansökan 11 mars. Idag handlägger polisen i Norrbotten ansökningar inkomna 10 februari.

Ringde till licens tanten 8/5 i Norrbotten fick samma svar att dom handlägger det som inkommit 10/2 har lämnat in min ansökan 25/2

Publicerat

Inlämnad 12/2

Licens i lådan 8/5

Skåne

Målskjutning

Publicerat

målskjutnings- eller jaktvapen?

De förstnämnda får tydligen ligga och förkomposteras längre än de sistnämnda.

Publicerat

Jaktvapen av helt "vanlig sort"

Publicerat

Skall tilläggas att jag redan äger vapen och inte mer än vad som tillåts

Publicerat

Ringde till licens tanten 8/5 i Norrbotten fick samma svar att dom handlägger det som inkommit 10/2 har lämnat in min ansökan 25/2

Är det Luleå eller Gällivare? Har väntat i nästan 2 månader nu. Skall man få vänta över 3?....

Publicerat

Luleå tror jag.

Publicerat

Kanon, lämnade in i veckan nu på en Hornet. Har man tur innan sommaren är slut så har man den. Gumman i luckan nämnde 12 veckor ca. Lär nog bli min första JO-anmälan. Även om den läggs ner men i statistiken ska den :verymad: