Publicerat Maj 3, 201412 yr Lämnade in ansökan för 1 vecka sedan i Gävleborg(ljusdal). Hon som tog emot ansökan hade precis pratat med de som sköter licenserna, 3-4 veckor sa hon att det skulle ta. Hoppas hon har rätt! Nån som nyss fått licens i Gävleborg o kan bekräfta? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Maj 5, 201412 yr Lämnade in ansökan på min första bössa imorse i Lund. Fick besked om att handläggningstiden i Skåne just nu är 18 veckor...och den lär inte minska under semesterledigheterna i sommar...suck...
Publicerat Maj 5, 201412 yr Det är helt otroligt att det bara får fortgå utan åtgärder.... Gjorde själv en JO anmälan för ett tag sedan, svaret var att en översyn pågick. Men den tar väl 3 år att få färdig
Publicerat Maj 5, 201412 yr Lämnade in min första ansökan, på två vapen, i dag i Uppsala. Har hört att det ska kunna gå snabbt, men vi får väl se - och hålla tummarna.
Publicerat Maj 5, 201412 yr Lämnade in ansökan på en .22a i Umeå idag, 6-8 veckor pga fortsatt strul med systemet enligt personen jag snackade med. Håller tummarna att de går fort, förhoppningsvis får man den till Midsommar. Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Publicerat Maj 5, 201412 yr Är inne på vecka 15 i Göteborg, har inte hört ett dugg. Börjar ju bli löjligt.
Publicerat Maj 6, 201412 yr Du får ju tänka på att det varit helg och så....inget att sura över att det tog lite tid.... mvh/Urban
Publicerat Maj 6, 201412 yr Lämnade in 7 januari och fick min licens idag.. Så nu blir det en sväng till torsbo så fort jag får tid för att hämta bössan
Publicerat Maj 10, 201412 yr Lämnade in min första ansökan, på två vapen, i dag i Uppsala. Har hört att det ska kunna gå snabbt, men vi får väl se - och hålla tummarna. Kom hem från utlandet i dag, och då låg licenserna i brevlådan. Daterade den 8:e. Så 3 dagar behövde Uppsala på sig.
Publicerat Maj 13, 201412 yr Idag låg licensen i brevlådan och alla uppgifter verkar stämma också, nu är jag lycklig!! Och det tog "bara" 16 veckor Hoppas att det går snabbare för er andra.
Publicerat Maj 13, 201412 yr Efter 6 veckor utan att ens ha tilldelats handläggare blev det JO-anmälan. Västra Götaland så klart!
Publicerat Maj 13, 201412 yr Lämnade ansökan 11 mars. Idag handlägger polisen i Norrbotten ansökningar inkomna 10 februari.
Publicerat Maj 13, 201412 yr 16 veckor utan handläggare i västra Götaland! Känn på den ni Dom har inte rört bort den då?
Publicerat Maj 13, 201412 yr Nej tydligen inte, och jag har två inne inlämnade med några dagars mellanrum, inte handläggare på något ..
Publicerat Maj 13, 201412 yr Lämnade ansökan 11 mars. Idag handlägger polisen i Norrbotten ansökningar inkomna 10 februari. Ringde till licens tanten 8/5 i Norrbotten fick samma svar att dom handlägger det som inkommit 10/2 har lämnat in min ansökan 25/2
Publicerat Maj 14, 201412 yr 16 veckor utan handläggare i västra Götaland! Känn på den ni målskjutnings- eller jaktvapen? De förstnämnda får tydligen ligga och förkomposteras längre än de sistnämnda.
Publicerat Maj 14, 201412 yr Skall tilläggas att jag redan äger vapen och inte mer än vad som tillåts
Publicerat Maj 14, 201412 yr Ringde till licens tanten 8/5 i Norrbotten fick samma svar att dom handlägger det som inkommit 10/2 har lämnat in min ansökan 25/2 Är det Luleå eller Gällivare? Har väntat i nästan 2 månader nu. Skall man få vänta över 3?....
Publicerat Maj 14, 201412 yr Kanon, lämnade in i veckan nu på en Hornet. Har man tur innan sommaren är slut så har man den. Gumman i luckan nämnde 12 veckor ca. Lär nog bli min första JO-anmälan. Även om den läggs ner men i statistiken ska den