Publicerat Augusti 22, 201312 yr Handläggare i Umeå sa 6-8 veckor vilket hade gett mig dämpare mitt i älgjakten me lite otur. Fick den istället efter lite drygt 4 veckor och 3 dagar. Helt ok för att vara under den tiden då de verkar ha mest att göra. Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 23, 201312 yr För 10 minuter sedan tryckte jag på SÄND och skickade in min JO anmälan av polismyndigheten i Västra Götaland för saktfärdighet i fråga om licenshandläggning. 14 december lämnade jag in ansökan. 21 augusti fattades beslut om avslag. Not: ansökan avsåg ett 7:e vapen, enbart avsett för eftersök.
Publicerat Augusti 23, 201312 yr JO-anmälan gör man här: http://www.jo.se/sv/JO-anmalan/Skicka-in-anmalan/
Publicerat Augusti 24, 201312 yr brorsan fick sin licens igår ! fast det tog 6,5 veckor .... (kronoberg) var är vänteiden som längst i landet ?
Publicerat Augusti 24, 201312 yr brorsan fick sin licens igår ! fast det tog 6,5 veckor .... (kronoberg) var är vänteiden som längst i landet ? Västra Götaland ligger väl bra till för den titeln skulle jag tro men det finns säkert någon som är värre.
Publicerat Augusti 24, 201312 yr Skåne ligger på 2-3 månader sist jag hörde något om det jäklar !! jag ska inte bosätta mig i skåne !
Publicerat Augusti 24, 201312 yr Västerbotten ligger på 1-2 månader, Östergötland upp till 4 månader och här tar det 3 ( ja TRE) dagar att få licens
Publicerat Augusti 25, 201312 yr Västerbotten ligger på 1-2 månader, Östergötland upp till 4 månader och här tar det 3 ( ja TRE) dagar att få licens Som i Kalix också. Det kan nog gå fortare om jag åker till Luleå med ansökan o lämnar den direkt till handläggaren.
Publicerat Augusti 26, 201312 yr Jag var hos polisen i eslöv i dag och lämnade ansökan til at få mine 2 vapen från danmark och til sverige. Den trevlige kille hos polisen hoppas inte jag hade bråttom, for han hade kollat her til morgen och dom gissade på 19 veckor. Handläggaren i Malmö sade att det var det värsta hun någonsinde hade upplevt och der var ungefär 1700 licensansökninger som väntar. Så i slutet av januar 2014 Men jag håller tummarna for att dom får gjort någott...
Publicerat Augusti 27, 201312 yr 3½ vecka så hade jag lappen i lådan, förra gången (första licensen) tog det fem veckor. Antar att man blir granskad lite extra noga vid sin första licensansökan..? Men att det ska skilja 1½ var väl ändå lite väl långt.
Publicerat Augusti 27, 201312 yr lämnade in vid 14,30 på en torsdag,,fredag morgon 0900 var det bara hämta den hehe
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Jag är uppe i 11 veckors väntan nu. Och jag räknar inte med att få hem den förrän minst två veckor till. Så 13-14 veckor i Stockholm i så fall. Med vänlig hälsning John
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Jag är uppe i 11 veckors väntan nu. Och jag räknar inte med att få hem den förrän minst två veckor till. Så 13-14 veckor i Stockholm i så fall. Med vänlig hälsning John Stämmer bra,idag började dom behandla ansökningar som inkom den 28maj........ /Mike
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Västerbotten ligger på 1-2 månader, Östergötland upp till 4 månader och här tar det 3 ( ja TRE) dagar att få licens Njae. Fick mina två i somras efter knappt 4 veckor, har en till inne nu och fått hintat att den kommer denna vecka. Isåfall efter knappt 3 veckor. Vi får se.
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Stämmer bra,idag började dom behandla ansökningar som inkom den 28maj........ /Mike Men tydligen även ett par från 3/6. Enligt någon annan tråd.:/
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Men tydligen även ett par från 3/6. Enligt någon annan tråd. :/ Det beror lite på vilken handläggare man får tilldelad,vissa är lite snabbare än andra,min info kom från chefen för avdelningen. /Mike
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Det beror lite på vilken handläggare man får tilldelad,vissa är lite snabbare än andra,min info kom från chefen för avdelningen. /Mike Då är det inte mer än att man får hoppas på en bra handläggare......
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Efter 1 år och 5 månader fick kompisen idag avslag på sin ansökan då de ansåg att han kunde bedriva sitt sportskytte med lånat vapen då det fungerat tidigare-
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Fick beskedet i måndags att jag får vänta minst 14 veckor Tror att det är något fel på deras organisation.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Pratade med flera av Stockholmspolisens handläggare igår, 12-14 veckors kö. Deras analys var att de är underbemannade, att kvaliteten på ansökningarna inte alltid är Spitzenklasse - oavsett om de är privata eller från handlare - och därmed måste kompletteras, vilket gör att det enskilda ärendet dels tar längre tid att handlägga samtidigt som det stjäl resurser från andra ärenden. ITstödet var inte heller till någon hjälp, VÄS ifrån sent nittiotal... Humöret hos personalen växlade kring uppgivet och i behov av krisstöd. Samtidigt kan man ju fundera kring vart ansökningsavgiften tar vägen, Stockholms 11000 ärenden per år borde räcka till 4-5 heltidsekvivalenter och därmed 10 ärenden var per arbetsdag... Någonting står inte rätt till.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr ja jag undrar också vart mina 700 spänn tog vägen, nu har jag förvisso mellan 3-4 veckor men dom har slarvat så förbannat. ringde igår och ställe en fråga om licensen och undrade samtidigt hur min låg till. "jo den kom ju in den 23e så har ju bara gått en vecka" saken är bara den att jag lämnade in ansökan den 19e, så i 4 dagar låg den bara någonstans och drällde innan den ens hamnade i deras kö
Publicerat Augusti 31, 201312 yr I fredags fick jag avslag. Ett år efter inlämnad ansökan...Västra Götaland som vanligt...