Publicerat Juni 10, 201313 yr Är så trött....lämnade in licens för en Sako Black Bear i Norrköping den 15:e maj. Det brukar ta runt 10 dgr....nu min 6 veckor. Handläggaren lät trött och uppgiven, "det är så mycket här, vi är två man kort, kan inte prioritera dig bara för att du ringer, snart är de semester också"....jösses... iPad Tapatalk HD Får man fråga vilken handläggare du har? Jag har fått en ny som är minst sagt bitter! Den förra var jättetrevlig.
Publicerat Juni 10, 201313 yr Nu har jag väntat i 3 veckor på min tikka t3. Nu får de rappa på för jag är grymt sugen på att panga lite
Publicerat Juni 10, 201313 yr Får man fråga vilken handläggare du har? Jag har fått en ny som är minst sagt bitter! Den förra var jättetrevlig.Tyvärr samma som du tror jag.....kommer inte ihåg namnet nu men hon beklagande sig över allt.....störde väl mitt i fikat ;-)iPad Tapatalk HD
Publicerat Juni 10, 201313 yr Tyvärr samma som du tror jag.....kommer inte ihåg namnet nu men hon beklagande sig över allt.....störde väl mitt i fikat ;-) iPad Tapatalk HD Säkert samma! Tror den jag hade innan är sjukskriven.
Publicerat Juni 10, 201313 yr Idag är det två veckor sedan jag skickade in licensen, i fredags fick jag tillbaka den med en post it lapp att det saknades fullständigt personnummer och den åkte på retur samma dag... få se hur lång tid det tar nu
Publicerat Juni 18, 201312 yr Jag ringde till polisen och frågade vad de håller på med efter 3, 5 veckor och då fick jag den dagen efter
Publicerat Juni 18, 201312 yr Idag är det två veckor sedan jag skickade in licensen, i fredags fick jag tillbaka den med en post it lapp att det saknades fullständigt personnummer och den åkte på retur samma dag... få se hur lång tid det tar nu Fortfarande ingen!!!! bajs!
Publicerat Juni 19, 201312 yr Väntat på licensen i 5 v. nu.. Min bror skickade in sin första 1 vecka efter mig och den senaste 1 vecka innan han fick båda licenserna så dom verkar ju inte gå efter när licenserna kommer in alls Någon som vet hur dom gör? tar random licenser bara?
Publicerat Juni 19, 201312 yr Nu är väntan på licensen på min (?) hva 640 inne på sin sjunde månad.... Är det så svårt att bestämma om jag skall betros med vapen nr 7 eller ej?
Publicerat Juni 25, 201312 yr Äntligen! Idag fick jag licensen på min Beretta 685, exakt 5 veckor tog det. Imorgon blir det första turen till skjutbanan med ett eget vapen i handen.
Publicerat Juli 7, 201312 yr Efter 4 veckors väntan så damp licensen äntligen ner i brevlådan, men döm om min förvåning har Vapencentrum Umeå beslutat att ha tre veckors semesterstängt!? Förbannadehelvetesjävlaskit!
Publicerat Juli 7, 201312 yr 3 veckor för mig på Måndag (Umeå). Har en 6,5 X 55 och en 22 LR tingad. Kanske bara 1 vecka kvar då?
Publicerat Juli 19, 201312 yr 3 veckor för mig på Måndag (Umeå). Har en 6,5 X 55 och en 22 LR tingad. Kanske bara 1 vecka kvar då? Kom idag, bägge två. 4 veckor och tre dagar.
Publicerat Juli 20, 201312 yr 8 veckor och fortfarande ingen licens för min del nu på vapen nr 3! I skåne då! Får se vad det slutar på... Tycker det är galna skillnader mellan dom olika distrikten!
Publicerat Juli 21, 201312 yr är det någon skilland med väntandet på inköpstillstånd och vapenlicens?
Publicerat Juli 23, 201312 yr 4 DAGAR !!! 4 DAGAR!!! 4 DAGAR!!! Jag måste skryta över polisen och dess vapenutredare i Östersund. Jag lämnade in licensansökan på bössa och pipa i onsdags. Jag fick bägge licenserna i dag. Fan, jag han inte ens med att komplitera med en del uppgifter jag tyckte skulle vara med. Ändå har jag strulat till det med en kaliber de har dålig koll på, ska bygga om hela skiten, skrota befintliga pipan och sätta på en ny som jag köper via en kille på annan ort. Grymt jobbat polisen i Östersund!!
Publicerat Juli 23, 201312 yr 4 DAGAR !!! 4 DAGAR!!! 4 DAGAR!!! Jag måste skryta över polisen och dess vapenutredare i Östersund. Jag lämnade in licensansökan på bössa och pipa i onsdags. Jag fick bägge licenserna i dag. Fan, jag han inte ens med att komplitera med en del uppgifter jag tyckte skulle vara med. Ändå har jag strulat till det med en kaliber de har dålig koll på, ska bygga om hela skiten, skrota befintliga pipan och sätta på en ny som jag köper via en kille på annan ort. Grymt jobbat polisen i Östersund!! Men, det är ju semestertider så 4 dagar får man väll räkna med
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Fyfan va segt det går, kompisen som skickade in sin för TVÅ veckor sen fick sin idag jag skickade in min för minst två månader sen och inte fått min ännu????? Idioti!!!