Publicerat Oktober 28, 201312 yr Trodde inte jag skulle få dem så fort så jag vart klart överaskad Jaja fortsätt hälla salt i mina öppna sår
Publicerat Oktober 28, 201312 yr min krico 22wm har inte kommit heller, lämnade in i sommras nån gång trror det var i början av agusti, inte ett ljud, gbg här då va ^^
Publicerat Oktober 28, 201312 yr Jag skickade in ansökan idag. Provade att maila in, är det någon som gjort det? Borde man inte få någon bekräftelse på att de tagit emot den? Enligt hemsidan skulle de ta tolv veckor på sig. Sedan har jag en fundering som kanske är korkad men vad är det egentligen som tar sån tid? När de får in ansökan borde det ju bara vara att läsa igenom ansöka så allt är rätt med förvaring och så sedan slår man personnumret i polisregistret.... Klart! Skriv ut licensen. Kan ju inte ta mer än tio minuter. EN person skulle hinna med 48 ansökningar på en dag. Vad är det jag missar?
Publicerat Oktober 28, 201312 yr De har nog andra arbetsuppgifter och sedan är det ju andra tillstånd som de ska hantera, men nog tycker jag också att det är lite absurt med tre månader.. telefonskrivet
Publicerat Oktober 29, 201312 yr Ja men de ska ju fika, ha semester, gå på kurs och svara i telefon när man ringer....blir inte så mycket tid över då..... iPad Tapatalk HD
Publicerat Oktober 29, 201312 yr Och nu ska Stockholm spara 240 millar.. Och hur sparar Polismyndigheten pengar? Genom att sparka civilanställda, bye bye vapenhandläggare Och så ersätts de av cykelförrådspoliser som slutat jobba för många år sen, kristallkulan säger att väntetiderna kommer att öka, inte minska
Publicerat Oktober 29, 201312 yr Borde finnas en enhet som handlägger alla ärenden istället för varje län. Då minskar de långa väntetiderna och de korta förlängs. Snabbt räknat med dagens tider borde en enhet kunna hantera alla landets licenser på 14-20 dagar. Det tycker jag är skäligt.
Publicerat Oktober 29, 201312 yr Hur ser det ut i Stockholm just nu? Har precis sålt min hagelbock till en kille i Stockholm och undrar om man kan slutföra affären det närmsta halvåret....
Publicerat Oktober 29, 201312 yr Hur ser det ut i Stockholm just nu? Har precis sålt min hagelbock till en kille i Stockholm och undrar om man kan slutföra affären det närmsta halvåret.... Nånstans kring 14 veckor. Lämnade in en ansökan i fredags.. :-(telefonskrivet
Publicerat Oktober 29, 201312 yr Tolv veckor enligt hemsidan. Jag skickade ju in igår men jag fick ett felmeddelande idag eftersom jag glömt ett N i poliseN.se. Skickar in på nytt idag till rätt adress...
Publicerat Oktober 30, 201312 yr 10v i Halland när jag frågade idag. Har du fått din x-bolt turbo hunter??
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Tog 18 dagar i östergötland. Fick den i förra veckan. Förra tog 13dagar så det går åt fel håll
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Licensen på min Tikka t3 kom igår, tog 12 dagar! Så nu blir det inskjutning i helgen! Uppsala län Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Tolv veckor enligt hemsidan. Jag skickade ju in igår men jag fick ett felmeddelande idag eftersom jag glömt ett N i poliseN.se. Skickar in på nytt idag till rätt adress... Då lär du få vänta läääänge Står på polisens hemsida att det inte tas emot via mail då det skall vara påskrivet personligen!
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Då lär du få vänta läääänge Står på polisens hemsida att det inte tas emot via mail då det skall vara påskrivet personligen! Då verkar det ju jättemärkligt att hon jag pratade med på tillståndsenheten sa att det gick bra samt att hon lämnade en adress som jag kunde maila till. Dessutom står det på Stockholmspolisens hemsida att det går alldeles utmärkt att maila bara man skriver ut formuläret och skriver på för att sedan scanna in det igen. http://polisen.se/Kontakta-oss/Polisstationer/Stockholms-lan/City1/City-Tillstandsenheten/
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Då verkar det ju jättemärkligt att hon jag pratade med på tillståndsenheten sa att det gick bra samt att hon lämnade en adress som jag kunde maila till. Dessutom står det på Stockholmspolisens hemsida att det går alldeles utmärkt att maila bara man skriver ut formuläret och skriver på för att sedan scanna in det igen. http://polisen.se/Kontakta-oss/Polisstationer/Stockholms-lan/City1/City-Tillstandsenheten/ Okej då är jag med, ja det kanske funkar!
Publicerat November 6, 201312 yr Snackade med plisen i skåne. Dom handlägger tydligen inte licensärande varje vecka. Dom skulle på det igen denna veckan. Men inte nästa för då var det något annat . Dom rog licenser var tredje eller fjärde vecka Sent from my GT-I9070 using Tapatalk
Publicerat November 6, 201312 yr Tro fan att det tar tid, väntat 7 dagar på senaste... Tröttnat redan
Publicerat November 6, 201312 yr Gnälliga ni är, Malmö plisen är inne på 4:e månaden med en av mina tillstånd, inget ett ord har jag hört från dem. /Christian
Publicerat November 7, 201312 yr Lämnat in två ansökningar idag, polisen trodde på ca 12 veckor. Det är faan sorgligt!!
Publicerat November 7, 201312 yr Man borde skriva sig i någon håla i norr för några veckor framöver...
Publicerat November 12, 201312 yr 3,5 månader men nu är licensen i min ägo. Den som väntar på något gott får vänta för länge
Publicerat November 12, 201312 yr 3,5 månader men nu är licensen i min ägo. Lämnade in ansökan på drillingen igår,då kommer licensen trilla in runt sista februari lagom till säsongen är slut /Mike