Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

17 veckor i Malmö, när tillståndet ramlade in så var det helt utan frågor till mig. /Christian

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

och glöm nu inte att mellan 17:e december till början på januari kommer det garanterat stå still när dom har lite välförtjänt semester  :)

Publicerat

Lämnade in ansökan på drillingen igår,då kommer licensen trilla in runt sista februari lagom till säsongen är slut :yucky:

/Mike

Om du har tur :thumbsup:

Publicerat

Jag lämnade in pappren på ett hagelvapen i V-Götaland för cirka 4 veckor sedan. Kliade alldeles för mycket i fingrarna så ringde och tänkte kika på hur lång tid dom trodde det skulle ta.

Handläggaren var väldigt trevlig men efter att uppgett nr blir det obekvämt tyst i luren, varpå handläggaren säger att hon inte kan se att jag lämnat in någon ansökan.... Får svar att jag ska lämna in pappren igen..... :wallbash:

Man kan ju fråga sig vad damen i receptionen på polisstationen gjorde, stoppade pengarna i fickan och slängde pappren? 

Publicerat

Om du har tur :thumbsup:

slutet av Mars ligger nog närmare sanningen.....

/Mike

Publicerat

undra hur länge till man får vänta på en skyttelicens

Publicerat

Skriv er i C-län, säger jag bara! Fyra timmar! :D

Publicerat

C-län? Vart är det?

4 timmar är fan äckligt att höra!! ;)

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Publicerat

C-län? Vart är det?

4 timmar är fan äckligt att höra!! ;)

Uppsala din obildade person. :tongue:  :wink:

Har du inte läst geografi i skolan??? :wink:

Kalix o Norrbotten är inte långt efter. :thumbsup:

Publicerat

Uppsala din obildade person. :tongue::wink:

Har du inte läst geografi i skolan??? :wink:

Kalix o Norrbotten är inte långt efter. :thumbsup:

Kaxa lagom, gamle man! :)

Nä, geografiläraren vad en tråkig fan, där var jag inte ofta..

Publicerat

Oj då!

Jag lämnade in licensansökan till polisen i Uppsala i måndags och fick licensen i brevlådan idag tisdag en vecka senare. Det är jag nöjd med men 4 timmar låter för bra för att vara sant.:)

/M

Publicerat

Oj då!

Jag lämnade in licensansökan till polisen i Uppsala i måndags och fick licensen i brevlådan idag tisdag en vecka senare. Det är jag nöjd med men 4 timmar låter för bra för att vara sant. :)

/M

Jag lämnade in ansökan om att få förvara vapen och am. hos annan idag, får se vilken tid det kan tänkas ta...

Publicerat

Dalapolisen har gått från "4-6 veckor" till "några veckor" när man frågar, antingen har det betat av sina högar eller så är damen i receptionen bara jävligt less på att svara på frågan...  :biggrin:

Lämnade in en ansökan för 2 veckor sedan och en till igår, hoppas få den senare innan jul iaf.

Publicerat

6veckor för mig i västra Götaland :) lämnade in precis innan älgjakten

Publicerat

slutet av Mars ligger nog närmare sanningen.....

/Mike

Säger han som lämnade in före auktionerna  på WB och Vidforss, efter det så ligger väl handläggningen på 5 eller 6 månader :sleep:

Publicerat

Oj då!

Jag lämnade in licensansökan till polisen i Uppsala i måndags och fick licensen i brevlådan idag tisdag en vecka senare. Det är jag nöjd med men 4 timmar låter för bra för att vara sant. :)

/M

Det är effektivitet för licenspengarna i Uppsala län, Stockholms län borde ta lärdom och/eller dela med sig av jobbet till grannlänet.

Publicerat

Väntat 5v i Halland, tar minst 7 till. De har iaf tagit in en extra för att jobba undan lite.

Publicerat

Väntat 5v i Halland, tar minst 7 till. De har iaf tagit in en extra för att jobba undan lite.

Hörru flytta upp till Norrbotten. Ca. 3 dagar. :tongue:  :tongue:  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

Hörru flytta upp till Norrbotten. Ca. 3 dagar. :tongue::tongue::tongue::thumbsup:

Hade det inte varit för snön så :)

Publicerat

Hade det inte varit för snön så :)

Sådär kinkig får man inte vara. :thumbsup: Ingen rå havsluft som det är hos dig, ordentlig is, spårsnö, m. m. :yes: Jag vet hur den där råa havsluften känns efter alla mina resor till Fbg, Gbg, Bohuslän under alla årstider. Har varit ute på havet o fiskat då. Åkt från Huskvarna o från Vättern var det kall o rå nordanvind när den låg på.

Publicerat

Jag lämnade in mina licensansökningar i början av oktober i sthlm å fick då höra att de skulle ta 12 veckor... Ringde härom veckan å fick prata me nån utbränd stackare som bara satt å halvgarva å sa att de skulle ta minst 15 veckor........ Varför kan dom inte överlåta ärenden åt andra län som har mindre att göra? Jag är väl lika ostraffad oavsett vilket län som kollar mitt register?! Scheize!

Publicerat

Lämnade in vecka 33 fick den i tisdags. Så ser det ut i skåne. Fick desutom beskedet att det var stolpe in bara för att jag hadde en trafikförseelse.

Publicerat

Lämnade in vecka 33 fick den i tisdags. Så ser det ut i skåne. Fick desutom beskedet att det var stolpe in bara för att jag hadde en trafikförseelse.

Enstaka trafikförseelse spelar ingen roll. Tre per år är däremot att åtsidosätta lagen regelbundet.

Publicerat

Fick svar på mail idag i en fråga till handläggaren, och fick samtidigt veta att de denna vecka "storsatsar" på licensärenden i Skåne. Oklart exakt vad detta innebär, men det ger ju rätt signaler. Förhoppningsvis hinner de jobba ner köerna något.

Publicerat

Fyra veckor passeras imorgon, nu är det så nära att jag nästan bor i brevlådan.  :woot: