Publicerat November 21, 201312 yr 17 veckor i Malmö, när tillståndet ramlade in så var det helt utan frågor till mig. /Christian
Publicerat November 21, 201312 yr och glöm nu inte att mellan 17:e december till början på januari kommer det garanterat stå still när dom har lite välförtjänt semester
Publicerat November 21, 201312 yr Lämnade in ansökan på drillingen igår,då kommer licensen trilla in runt sista februari lagom till säsongen är slut /Mike Om du har tur
Publicerat November 21, 201312 yr Jag lämnade in pappren på ett hagelvapen i V-Götaland för cirka 4 veckor sedan. Kliade alldeles för mycket i fingrarna så ringde och tänkte kika på hur lång tid dom trodde det skulle ta. Handläggaren var väldigt trevlig men efter att uppgett nr blir det obekvämt tyst i luren, varpå handläggaren säger att hon inte kan se att jag lämnat in någon ansökan.... Får svar att jag ska lämna in pappren igen..... Man kan ju fråga sig vad damen i receptionen på polisstationen gjorde, stoppade pengarna i fickan och slängde pappren?
Publicerat November 21, 201312 yr Om du har tur slutet av Mars ligger nog närmare sanningen..... /Mike
Publicerat November 22, 201312 yr Skriv er i C-län, säger jag bara! Fyra timmar! C-län? Vart är det? 4 timmar är fan äckligt att höra!! Sent from my HTC One S using Tapatalk
Publicerat November 22, 201312 yr C-län? Vart är det? 4 timmar är fan äckligt att höra!! Sent from my HTC One S using Tapatalk Uppsala din obildade person. Har du inte läst geografi i skolan??? Kalix o Norrbotten är inte långt efter.
Publicerat November 22, 201312 yr Uppsala din obildade person. Har du inte läst geografi i skolan??? Kalix o Norrbotten är inte långt efter. Kaxa lagom, gamle man! Nä, geografiläraren vad en tråkig fan, där var jag inte ofta.. Sent from my HTC One S using Tapatalk
Publicerat November 26, 201312 yr Skriv er i C-län, säger jag bara! Fyra timmar! Oj då! Jag lämnade in licensansökan till polisen i Uppsala i måndags och fick licensen i brevlådan idag tisdag en vecka senare. Det är jag nöjd med men 4 timmar låter för bra för att vara sant. /M
Publicerat November 27, 201312 yr Oj då! Jag lämnade in licensansökan till polisen i Uppsala i måndags och fick licensen i brevlådan idag tisdag en vecka senare. Det är jag nöjd med men 4 timmar låter för bra för att vara sant. /M Jag lämnade in ansökan om att få förvara vapen och am. hos annan idag, får se vilken tid det kan tänkas ta...
Publicerat November 27, 201312 yr Dalapolisen har gått från "4-6 veckor" till "några veckor" när man frågar, antingen har det betat av sina högar eller så är damen i receptionen bara jävligt less på att svara på frågan... Lämnade in en ansökan för 2 veckor sedan och en till igår, hoppas få den senare innan jul iaf.
Publicerat November 27, 201312 yr 6veckor för mig i västra Götaland lämnade in precis innan älgjakten
Publicerat December 4, 201312 yr slutet av Mars ligger nog närmare sanningen..... /Mike Säger han som lämnade in före auktionerna på WB och Vidforss, efter det så ligger väl handläggningen på 5 eller 6 månader
Publicerat December 4, 201312 yr Oj då! Jag lämnade in licensansökan till polisen i Uppsala i måndags och fick licensen i brevlådan idag tisdag en vecka senare. Det är jag nöjd med men 4 timmar låter för bra för att vara sant. /M Det är effektivitet för licenspengarna i Uppsala län, Stockholms län borde ta lärdom och/eller dela med sig av jobbet till grannlänet.
Publicerat December 4, 201312 yr Väntat 5v i Halland, tar minst 7 till. De har iaf tagit in en extra för att jobba undan lite.
Publicerat December 4, 201312 yr Väntat 5v i Halland, tar minst 7 till. De har iaf tagit in en extra för att jobba undan lite. Hörru flytta upp till Norrbotten. Ca. 3 dagar.
Publicerat December 4, 201312 yr Hörru flytta upp till Norrbotten. Ca. 3 dagar. Hade det inte varit för snön så
Publicerat December 5, 201312 yr Hade det inte varit för snön så Sådär kinkig får man inte vara. Ingen rå havsluft som det är hos dig, ordentlig is, spårsnö, m. m. Jag vet hur den där råa havsluften känns efter alla mina resor till Fbg, Gbg, Bohuslän under alla årstider. Har varit ute på havet o fiskat då. Åkt från Huskvarna o från Vättern var det kall o rå nordanvind när den låg på.
Publicerat December 5, 201312 yr Jag lämnade in mina licensansökningar i början av oktober i sthlm å fick då höra att de skulle ta 12 veckor... Ringde härom veckan å fick prata me nån utbränd stackare som bara satt å halvgarva å sa att de skulle ta minst 15 veckor........ Varför kan dom inte överlåta ärenden åt andra län som har mindre att göra? Jag är väl lika ostraffad oavsett vilket län som kollar mitt register?! Scheize!
Publicerat December 6, 201312 yr Lämnade in vecka 33 fick den i tisdags. Så ser det ut i skåne. Fick desutom beskedet att det var stolpe in bara för att jag hadde en trafikförseelse.
Publicerat December 6, 201312 yr Lämnade in vecka 33 fick den i tisdags. Så ser det ut i skåne. Fick desutom beskedet att det var stolpe in bara för att jag hadde en trafikförseelse. Enstaka trafikförseelse spelar ingen roll. Tre per år är däremot att åtsidosätta lagen regelbundet.
Publicerat December 9, 201312 yr Fick svar på mail idag i en fråga till handläggaren, och fick samtidigt veta att de denna vecka "storsatsar" på licensärenden i Skåne. Oklart exakt vad detta innebär, men det ger ju rätt signaler. Förhoppningsvis hinner de jobba ner köerna något.
Publicerat December 9, 201312 yr Fyra veckor passeras imorgon, nu är det så nära att jag nästan bor i brevlådan.