Publicerat Augusti 14, 201412 yr Att det skiljer i tid kan jag förstå. Men att det skiljer halvårsvis mellan länen är ju helt sjukt!
Publicerat Augusti 14, 201412 yr Någon som vet den faktiska väntetiden på vapenlicens i Kalmar just nu?
Publicerat Augusti 15, 201412 yr Nu börjar det hända nåt hos Polisen i skåne.. uppe på vecka 15 nu.. Ska man vänta till det har gått 30 dar innan man skickar in en JO-anmälan eller ska man dra iväg den direkt?
Publicerat Augusti 15, 201412 yr Inte kul att läsa att det är så pass lång väntetid i Skåne... Lämnade in min första ansökan igår och jag vill ju inte vänta ett halvår
Publicerat Augusti 15, 201412 yr @Skåne, skicka in den direkt förfan. Du har väntat alldeles för länge. Vill även uppmana alla er andra som väntat över 6 veckor att skicka in JO anmälan. Tycker ju att det borde hända något till slut..
Publicerat Augusti 15, 201412 yr jag har bara väntat 14 dar, så jag väntar till månadskiftet. Det är polisen som är i gång med ansökningar inkomna vecka 15 (första veckan i April) Men det blir en anmälan. Jag kan förstå och acceptera om det i en kortare period blir långa handläggningstider, men då pratar vi 8-10 veckor i en övergångsperiod till man har utbildat, anställt, infört nytt system etc. Nu är det 20 veckor och det har varit långa handläggningstider i flera år. DET är fullständigt oacceptabelt.
Publicerat Augusti 15, 201412 yr @Skånepåg: Okej missuppfattade, förjävligt ändå. Och håller helt med.
Publicerat Augusti 20, 201412 yr Fick mina licenser i går inlämnade 15maj i Hallands län = 12veckor och 4 dagar.
Publicerat Augusti 20, 201412 yr Läste i DT idag att polisen i Dalarna säger att man får räkna med 4 till 6 månader....
Publicerat Augusti 20, 201412 yr Läste i DT idag att polisen i Dalarna säger att man får räkna med 4 till 6 månader.... Stämmer nog de, man kanske ska söka inköpstillstånd påvapen man kanske vill köpa i framtiden redan nu...
Publicerat Augusti 20, 201412 yr Stämmer nog de, man kanske ska söka inköpstillstånd påvapen man kanske vill köpa i framtiden redan nu... Det är nog lika bra... Förra sommaren tog det 3 veckor, i våras 3 månader, nu upp till 6 månader... Suck... Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Nästa vecka är jag inne på min 12 vecka...att det ska ta så in i he..tes lång lång tid att göra något så enkelt. Det är bara myndigheter som kan bete sig på detta sätt utan att bli påverkad det minsta.
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Väntat 17 veckor, jO anmälde efter 13:e veckan svar från JO "ingen åtgärd". Har ett antal licenser sen tidigare.. Bor i skåne
Publicerat Augusti 22, 201412 yr Pappa och Mamma lämnade in varsin igår. Låg i lådan idag. Sambon lämnade in 15 maj och 8 augusti har inte sätt ett skit!!! Fundera på att kasta in en öppen på henne på en 22lr. Då hamna den i allafall under rätt tak. S.
Publicerat Augusti 23, 201412 yr Sydsvenskan har uppmärksammat situationen men inte förstått att det blivit värre. Får se om de följer upp. http://www.sydsvenskan.se/sverige/skaningar-far-vanta-langst-for-jaktlicens/
Publicerat Augusti 24, 201412 yr Funderar seriöst på att folkbokföra mig i uppsala, någon som vet vad som krävs/hur lång tid det kan ta?
Publicerat Augusti 24, 201412 yr Du behöver en adress som du kan bo på med ägarnas/innehavarnas tillstånd. Någon som tömmer posten och skickar ner den till dig. Sen går du in på skatteverkets hemsida och loggar in med ditt bankid. Bokför dig på adressen och se samtidigt till att ansöka om särskild postadress till din nuvarande adress. Sätt ett datum och när det datumet är inne så ringer du och pratar med polisen i upsala. Säg att du är på väg upp men inte kommer hinna flytta allt på en gång och fråga om du kan skicka in licensansökan ändå. De sa ja till mig. När du fått licensen så gör du om processen och "flyttar hem" igen. Jag påbörjade detta men min sambo gick i taket och då var det inte läge att bråka. Så det var bara att skicka in till Skåne.
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Idag fick jag licensen på ansökan jag ämnade in den 31/7 och utskriven den 22/8 dvs 23 dagar alltså drygt 3 veckor! :thumbsup: Starkt jobbat Blekinge!!
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Jag genomförde det inte då min sambon inte tyckte det var en bra idé. Men enligt handläggaren jag pratade med i upsala så max 14 dagar.
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Jaha, förstod det som att du gjort det en gång "Dem sa ja till mig" men sen andra gången satt hon stopp för det
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Ja jag tänkte skriva mig från och med den 1/9 så jag kollade upp allt och fick lov av svärföräldrarna att skriva mig i deras övernattningslägenhet. Pratade med polisen först och sen handläggaren i upsala och de var mycket trevliga och tyckte ju att det var lite synd om oss här nere i skåne. När sen min sambo insåg vad jag höll på med så undrade hon lite vad jag tänkte på och att det kanske vore bra om jag var skriven "på samma adress som dina barn". Blicken jag fick gjorde att jag la ner projektet och tacksamt insåg att hon alltid försöker byta bort jourer mm som krockar med min jakt. Så nu får man vänta.
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Jag lämnade in min ansökan i Katrineholm en måndag för en månad sedan mitt i semestern och fick licensen samma fredag! Otroligt snabbt jobbat och trevlig personal! Skickas från min iPhone via Tapatalk