Publicerat November 5, 201411 yr Snackade med handläggaren i Gällivare ang import märkning igår, passade på att fråga om licenshandläggningstider, ena höll på med 17 september och den andra med 18 september. Så verkar som att det lär dröja innan man har licenserna i handen... /Baner
Publicerat November 8, 201411 yr En kompis sa att om man har en ansökan inne och sedan skickar in en ny ansökan, så kommer de att hantera bägge samtidigt även om de kom in vid olika tidpunkter. Någon som vet om det stämmer? Vore bra med tanke på väntetiden...
Publicerat November 9, 201411 yr En kompis sa att om man har en ansökan inne och sedan skickar in en ny ansökan, så kommer de att hantera bägge samtidigt även om de kom in vid olika tidpunkter. Någon som vet om det stämmer? Vore bra med tanke på väntetiden... Det tror jag inte riktigt för vi har andra här på forumet som har lämnat in ansökan vid olika tillfällen o fått dom handlagda vid olika tillfällen.
Publicerat November 9, 201411 yr En kompis sa att om man har en ansökan inne och sedan skickar in en ny ansökan, så kommer de att hantera bägge samtidigt även om de kom in vid olika tidpunkter. Någon som vet om det stämmer? Vore bra med tanke på väntetiden... Om du har tur. Har hänt mig tre gånger av tre de senaste fyra åren i Stockholm men samtidigt så vet jag andra där det inte har blivit så för.
Publicerat November 10, 201411 yr Hmm, det kanske beror på var i landet man befinner sig? Så har det vart för mig 2 av 2 gånger, i Skåne. Dessutom gick killen som köpte ett vapen av mig före i hanteringen och fick sin licens på bara någon vecka.
Publicerat November 11, 201411 yr Igår fick jag höra att sthlmpolisen har som målsättning att vara under fyra veckor till jul det stora orosmolnet nu är som tidigare påtalats att det blir en ny myndighet efter nyår..... /Mike Kan bekräfta att de redan verkar ha nått sin ambition - fick precis mina beviljade på under månaden - med flera dagar till godo! Det verkar som proppen äntligen lossnat i Stockholm!!
Publicerat November 12, 201411 yr Nu har jag lämnat in en licensansökan för en ljuddämpare, hoppas att det går snabbare än de 16 veckorna jag fick vänta på bössan i våras!
Publicerat November 12, 201411 yr Så har det vart för mig 2 av 2 gånger, i Skåne. Dessutom gick killen som köpte ett vapen av mig före i hanteringen och fick sin licens på bara någon vecka. Gott! Befinner mig ju själv i Skåne så det var ju trevligt att höra. Då slipper man vänta de 25+ veckorna på en helt ny licens och behöver bara vänta de veckor som är kvar den liggandes licensen!
Publicerat November 12, 201411 yr Kan bekräfta att de redan verkar ha nått sin ambition - fick precis mina beviljade på under månaden - med flera dagar till godo! Det verkar som proppen äntligen lossnat i Stockholm!! Grattis. Tror du har haft tur eller så har du haft en bra handläggare. Väntar fortfarande på på min licens inlämnad 30/9. Låter dock som att det är på rätt väg. /Micke Skickat från min GT-I9505
Publicerat November 12, 201411 yr En kompis sa att om man har en ansökan inne och sedan skickar in en ny ansökan, så kommer de att hantera bägge samtidigt även om de kom in vid olika tidpunkter. Någon som vet om det stämmer? Vore bra med tanke på väntetiden... Exakt så gjorde jag i Örebro. Fick båda förra veckan. Men var tydlig i kommunikationen och bifogade även mailat där handläggaren skrev att det var okej att göra så.
Publicerat November 17, 201411 yr Sthlm ligger enligt uppgift på stax under 1 månad. Förutom min ansökan som ligger och väntar på att någon ska ta tag i den. Ca 7 veckor Skickat från min GT-I9505
Publicerat December 3, 201411 yr Handläggningstiden i Dalarna har nu gått från 6 till 3 månader. Det går åt rätt håll! Det krävdes dock ett 20-tal JO-anmälningar och ett mediadrev innan polisen fick tummen ur och tog tag i saken. Så tack till alla masar som anmälde och pratade med media istället för att bara knyta näven i fickan, tillsammans kan vi faktiskt göra skillnad även om det kändes hopplöst ett tag! Nu börjar jag nästan tro på att jag hinner få bössan till toppjakten! Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat December 3, 201411 yr Går inte så mycket framåt i Skåne, fick min licens idag. Inlämnad 31 juli.. Så 18 veckor fick jag vänta..
Publicerat December 9, 201411 yr För Malmö förefaller det vara helt stopp i röret, jag har en ansökan inne sedan i juni och en ytterligare som iofs enbart legat 1 månad, men sammantaget är det under all kritik. /Christian
Publicerat December 9, 201411 yr Lämnade in ansökan på en blaserpipa i Stockholm 28/11. Kom idag. Detta trots den stora auktionen veckan innan jag lämnade in.
Publicerat December 9, 201411 yr För Malmö förefaller det vara helt stopp i röret, jag har en ansökan inne sedan i juni och en ytterligare som iofs enbart legat 1 månad, men sammantaget är det under all kritik. /Christian Ser ut som att där är stor spridning mellan handläggare, fick min förra veckan (inlämnad v31), polisens hemsida säger v32, jag har hört om nån som lämnade in v33 och har fått den och sen är där en del som väntat sedan juni.. Man ska visst ha lite flyt...
Publicerat December 9, 201411 yr Kompletterade min ansökan, inlämnad vecka 33, i förra veckan och när jag pratade med dem så sa de att jag inte skulle ha för stora förhoppningar om att få den i år. De har fått en "gosse" som hjälper dem att diarieföra licenserna. Detta har hjälpt dem lite men av 16 personer för något år sen är de nu bara 8 st. Sen är några av de åtta på föräldraledighet och inte tas det in någon extra personal då....
Publicerat December 11, 201411 yr Skickade in ansökan på en remington 11-87 idag. Ska bli spännande att se om det blivit så mycket bättre.