Publicerat September 19, 201411 yr 18 veckor idag på dämpare i GBG, ingen licens ännu!! KANON, BRA JOBBAT!!!!!!
Publicerat September 19, 201411 yr Tror det tog ungefär 7 veckor i norrbotten för mig nu. Tror jag lämnade i början av augusti och idag kom licensen, helt klart bättre än de utlovade 3-4 månaderna. telefonskrivet
Publicerat September 21, 201411 yr Ringde Borås igår o frågade hur det gick nja fick jag till svar vi är i slutet av juni nu och du lämnade in i slutet v juli så några veckor till får du vänta..... Kanske innan oktober jakten...
Publicerat September 24, 201411 yr Det går åt rätt håll i sthlm åtminstone,licensen på min nya dämp trillade in idag,två månader och tre veckors handläggning....länge sen jag hade ett så snabbt ärende! /Mike
Publicerat September 24, 201411 yr Helt fel håll i Skåne. Nu 20 veckor och då flera handläggare har slutat efter semestern och det råder anställningsstop så fick jag besked att det nog närmar sig 30 veckor innan jag får mina licenser. Skitkul...
Publicerat September 24, 201411 yr Fick mina licenser för någon dag sedan. 7 veckor prick precis som tjejen på stationen lovade. Gävleborg sköter sig hyfsat iaf. Lider med er andra.
Publicerat September 25, 201411 yr Chaplin, tog det sju veckor för dig i gävleborg? Jag lämnade in vecka 33 och hon sa 10 veckor till mig Tycker verkligen synd om er som måste vänta upp emot en 15-20 veckor.
Publicerat September 25, 201411 yr Känns som det fortfarande är värt att JO-anmäla långa handledningstider med tanke på denna artikel: http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/09/jo-kan-folja-upp-kritik-mot-polisen/ Då följer de i vart fall upp när de ser att det inte blir någon större förbättring - även om ärendena avslutas. Anmäler ingen tror de att allt fungerar bra!
Publicerat September 25, 201411 yr Chaplin, tog det sju veckor för dig i gävleborg? Jag lämnade in vecka 33 och hon sa 10 veckor till mig Tycker verkligen synd om er som måste vänta upp emot en 15-20 veckor. Lämnade in v.32 och fick då beskedet 7-8 veckor. Skumt att det ska skilja 3 veckor en vecka senare. Lämnade in min i Bollnäs om nu det gör nån skillnad.
Publicerat September 25, 201411 yr I Norrköping gör de fortfarande ett bra jobb. Fick min licens för det femte vapnet efter 6 arbetsdagar..
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Polisen i Skåne sa 18 veckor när jag snackade med dom nu i veckan men stämmer det?
Publicerat Oktober 3, 201411 yr I går hände det!!! I brevlådan låg licensen, tog bara 10 veckor.... ska vi bara kolla så den är klar hos handlaren oxå så jag kan hämta i dag och iväg och skjuta i helgen....
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Dalarna har spårat ur fullständigt! I dagens tidning säger polisen att väntetiden är uppe i 6 månader och det ÖKAR... Fy fan man känner sig så jävla uppgiven. Köpte en ny bössa igår men eftersom jag har sålt mina två andra klass 1-studsare så kommer jag nog stå utan klass 1-vapen till vintern eftersom köparna har kortare handläggningstider. Då kan jag inte heller låna farsans vapen. Blir så jävla besviken, de säger 12 veckor först. Då tänkte jag att det var lugnt, då hinner jag få min nya licens innan killen som köpte min gamla studsare får sin. Nu blir det tvärtom och ett glapp på säkert flera månader. Det värsta är att polisen inte gör ett skit åt saken heller. De har visserligen anlitat tre pensionerade handläggare, men de är ändå så underbemannade att väntetiden bara blir längre och längre.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Örebro län, ansökte om 2st licenser. En dämpare och en bössa. Ena i slutet av augusti, andra för ca 3 veckor sedan. Fick svar på båda samtidigt nu. Så väntade 3-5 veckor. Liten förbättring, kanske går åt lite ljusare tider iaf här i örebro län.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Polisen i Skåne sa 18 veckor när jag snackade med dom nu i veckan men stämmer det? När jag pratade med dem i förra veckan så höll de på med vecka 19, alltså 20 veckors väntetid. När jag lämnade in i mitten på augusti så vart det 18 veckors väntetid. Hon jag pratade med sa att fler hade slutat och det var anställningsstopp på grund av besparingar. Hennes inställning var att för varje månad som gick, så skulle de halka efter en eller två veckor till. Jag skulle vara glad om jag slapp vänta 30 veckor var hennes slutkommentar till mig. Hade för övrigt ett ganska långt och lugnt samtal då jag var "trevlig", de flesta som ringde var ju så arga tyckte hon.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Min sambo och jag lämnade in ansökningar för licens på varsin bössa i Norrbotten samtidigt i mitten av augusti. Sambon sa att han har lite bråttom att få den, en halvtimme senare ringde vapenhandläggaren och sa att hon faxat licensen till butiken så det bara var att hämta bössan. Jag sa att jag inte hade så bråttom så jag fick vänta till förra veckan, tyckte det inte var så farligt länge ändå...
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Min sambo och jag lämnade in ansökningar för licens på varsin bössa i Norrbotten samtidigt i mitten av augusti. Sambon sa att han har lite bråttom att få den, en halvtimme senare ringde vapenhandläggaren och sa att hon faxat licensen till butiken så det bara var att hämta bössan. Jag sa att jag inte hade så bråttom så jag fick vänta till förra veckan, tyckte det inte var så farligt länge ändå... Se där ja. Så det går att skaka liv i licenstanterna ännu. Här får vi vänta ca 2 mån nu o jag med många andra fick ansökan inom 24 tim innan det nya systemet.
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Se där ja. Så det går att skaka liv i licenstanterna ännu. Här får vi vänta ca 2 mån nu o jag med många andra fick ansökan inom 24 tim innan det nya systemet. Gôtt att ni också får känna på det, Jonsson! känns mer jämställt då Själv har jag 2 ansökningar inne nu, hoppas få dom innan nyår..
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Har en hagelbrakare inne för behandling nu i Skåne, sist hörde jag 26 veckor!!?? Detta har ju bara ballat ur Och man kan ju inte göra något åt det...
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Men jisses vilka handläggningstider.. Inser att vi nog haft en himla tur!!
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Gôtt att ni också får känna på det, Jonsson! känns mer jämställt då Själv har jag 2 ansökningar inne nu, hoppas få dom innan nyår.. Blääääääääääääääääääää!
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Men jisses vilka handläggningstider.. Inser att vi nog haft en himla tur!! Ja, det är skrämmande! Ja, det har ni verkligen haft!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Det var allt tur dom la ca 150 miljoner på det nya systemet... Innan nyår hade vi ca 8 veckor här nere, brorsan väntade ca 13 veckor i år.. Men men, det kvittar la nu när en miljöpartist ska bestämma
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Det var allt tur dom la ca 150 miljoner på det nya systemet... Innan nyår hade vi ca 8 veckor här nere, brorsan väntade ca 13 veckor i år.. Men men, det kvittar la nu när en miljöpartist ska bestämma Ja, det var ju billigt o bra det nya systemet. Du vet ju vad vi hade för väntetid innan nyår, men nu är det oacceptabel väntetid. Det ska verkligen bli intressant att se hur det går.