Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Licenserna dök upp i dag. 18 veckor tog det. Ska hämta bössorna i nästa vecka och hagelbössan går direkt till smeden för översyn och tillfixning.  Är väl dags att börja fundera på vad man ska ha nästa gång.

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Igår hade även jag fått tillstånd, utan ens en fråga på båda mina pipor.

(för övrigt utan anmärkning om eller föreläggande om att jag måste uppvisa dem med SE2014 och eller tillverkningsnr.)

/Christian

Publicerat

Stockholmspolisen.

Idag dök licensen upp på min Remington 1100 som lämnades in den 2 dec,på dagen två veckors handläggning.

/Mike

Lämnade du in och betalade på samma gång då? Det låter ju i alla fall lovande.
Publicerat

Lämnade du in och betalade på samma gång då? Det låter ju i alla fall lovande.

Jupp :smile:

/Mike

Publicerat

Ok, jag skickade in i torsdags och fick inbetalningskortet idag. Ska betala ikväll så borde jag få licensen i mitten på januari. För de ska väl vara lite jullediga nu.

Publicerat

Lämnade in ansökan på tisdag eftermiddag och hade den i posten på fredag, Västerbottens län.

Nu har vi inte alls haft samma strul som er söderut, men detta var det snabbaste jag erfarit hittills.

Publicerat

Lämnade in ansökan på tisdag eftermiddag och hade den i posten på fredag, Västerbottens län.

Nu har vi inte alls haft samma strul som er söderut, men detta var det snabbaste jag erfarit hittills.

Vad blev det för något?

Publicerat

Och här i Norrbotten, Luleå, sa de 7-8v nu

Publicerat

Lämnade 6novi Luleå . Borde komma snart då dom sa 6 v då

Publicerat

Lämnade in den 9 oktober i Luleå, 6 veckor sa dom i receptionen. Jag ringde en av handläggarna efter 7 veckor och då lät det mer eller mindre som om jag skulle vara glad om jag någonsin fick en licens. Har alltså inte fått den ännu. Det är 10 veckor sedan jag lämnade in den.

Publicerat

Hur svårt kan det vara? Kolla att jägarexamen föreligger, kolla att personen fyllt 18, kolla att personen intygar innehav av vapenskåp, kolla att personen inte har för många tillstånd redan, kolla att inga oegentligheter i övrigt finns på ansökan (typ "kaliber - .22 long, klass - 1"), kolla belastningsregistret - skriv ut, skriv på, stämpla, klart. Eller? 

Publicerat

Idag kom licensen, utskriven 19 december så det blir 10 veckor och en dags handläggningstid. Detta i Luleå.

Publicerat

Stockholm verkar ha artat sig tog 2,5 vecka för mig.

• 3 weeks later...
Publicerat

Då så. Sako Quad beställd och bara väntan på licens återstår. Vi får se om det blir bättre eller sämre än i höstas. Då tog det 18 veckor och enligt hemsidan så ligger det på 20 nu.

Publicerat

någon som vet om det blev några ändringar i hanteringen nu när det blev polisen Sverige?

Publicerat

Enligt vad licensdamen sa innan jul så skulle det dröja innan det hände nått. 

Publicerat

Frun messade precis och skrev att jag hade fått ett brev från polisen, svarade direkt "ÖPPNA!!", nu sitter jag som på nålar och väntar på om det är en färdig licens... Inlämnad 2 oktober i Dalarna. 

Publicerat

Frun messade precis och skrev att jag hade fått ett brev från polisen, svarade direkt "ÖPPNA!!", nu sitter jag som på nålar och väntar på om det är en färdig licens... Inlämnad 2 oktober i Dalarna. 

Om JAG får ett brev från Polisen så är det garanterat en licens/inköpstillstånd - väntar du dig något annat från dem? ;-)

Publicerat

Om JAG får ett brev från Polisen så är det garanterat en licens/inköpstillstånd - väntar du dig något annat från dem? ;-)

Njae, det skulle väl vara om man fastnat på någon fartkamera...  :tongue: Tänkte mest så det inte var något trams om kompletterande uppgifter, vågar liksom inte ta ut något i förskott. Men det var licensen, så imorgon får man ÄNTLIGEN hem bössan.  :thumbsup:

Publicerat

Njae, det skulle väl vara om man fastnat på någon fartkamera... :tongue: Tänkte mest så det inte var något trams om kompletterande uppgifter, vågar liksom inte ta ut något i förskott. Men det var licensen, så imorgon får man ÄNTLIGEN hem bössan. :thumbsup:

Frugan lämnade in min licensansökan på WTs m65 i tisd em, samtidigt lämnade hon för egen del in ansökan på Ken 1s hagelbock. Tyvärr var hon tvungen att komplettera sin ansökan med ett foto till jägarexamensbeviset!?, som hon lämnade in i går 14,55 eftersom det var hennes första ansökan. Därför fick vi inte licencerna förrän 14,00 idag!:D

Katrineholm is tha shit.......åtminstonde vad gäller licenser!

mvh/Urban

Publicerat

Frugan lämnade in min licensansökan på WTs m65 i tisd em, samtidigt lämnade hon för egen del in ansökan på Ken 1s hagelbock. Tyvärr var hon tvungen att komplettera sin ansökan med ett foto till jägarexamensbeviset!?, som hon lämnade in i går 14,55 eftersom det var hennes första ansökan. Därför fick vi inte licencerna förrän 14,00 idag! :D

Katrineholm is tha shit.......åtminstonde vad gäller licenser!

mvh/Urban

Ja jag är då inte ett dugg avis....  :wallbash: Ska man försöka vara lite positivt så verkar det iaf. gå åt rätt håll i Dalarna. Nyss var det 6+ månader... Det konstiga är att en granne fick sin licens idag också, han lämnade in sin 10:e september och jag 2:a oktober och vi får dem samma dag..!?

Publicerat

Läget i Gällivare: För en vecka sedan så höll de på med ansökningar inskickade 26 oktober.

Någon som har aktuellt läge för Luleå?

Publicerat

Västervik, Kalmar län, lämnade in idag och fick beskedet "minst tio veckor". "Nya datasystemet och allt nytt är krångligt så man vet aldrig" Ungefär så lät det.

Publicerat

Lämnade in en igår och fick beskedet "vill du verkligen veta? 20 veckor...". Men trevliga var dom iaf!