Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Blev kontaktad av tillståndsgruppen i Göteborg i morse.  Dom ville ha lite kompletterande uppgifter om min Mauser, då det är införsel från land utanför EU som gäller för den.  Så vilken dag som helst.....

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

En vecka tog det i dalarna, dom jobbar på bra nu  :thumbsup:

Lämnade in förra måndagen å idag låg det i lådan  :smile:

Publicerat

En vecka tog det i dalarna, dom jobbar på bra nu :thumbsup:

Lämnade in förra måndagen å idag låg det i lådan :smile:

Men hallå?? Vem har du fjäskat hos? Lämna in min den 10de mars...
Publicerat

en kompis sökte licens på en 22:a och det tog 1 vecka att få licensen, han sökte förra veckn

I Kalmar?

Min dotter lämnade in för 6 veckor sedan, inte ett ljud ännu.

Publicerat

jag lämnade in i skåne i september och fick mina licenser för ca 2 veckor sen men dom blev gjorda i karlskrona

Publicerat

Norrköping, 6 arbetsdagar :)

Publicerat

En vecka tog det i dalarna, dom jobbar på bra nu  :thumbsup:

Lämnade in förra måndagen å idag låg det i lådan  :smile:

hej, vet du om det tar längre tid om det är ens första vapen? jag har nämligen köpt två bössor i helgen och ska lämna in licensansökan imorgon. jag bor också i dalarna, så tänkte om du visste hur det är med tiderna? :)

Publicerat

Det är verkligen inte rättvist, att det diffar mellan 2 veckor och ett halvt år.

Publicerat

Fattar inte hur Skånepolisen kan säga att det skulle gå fortare när man fick hjälp utifrån när det tar mer än en vecka att handlägga en veckas ansökningar...? Jag förstår inte den ekvationen [emoji35]

Skickat ifrån klösbrädan

Publicerat

I går damp det efterlängtade kuveret ner i min brevlåda.

Publicerat

Någon som har kolla på örebro län? 

Publicerat

Å andra sidan kom ett brev igår där polisen önskade komma i kontakt med mig som vittne till en rattfylla hösten 2013.

En får inte ha brått...

Publicerat

Någon som har kolla på örebro län?

Jag lämnade in en licens för 5 veckor sedan och en för 4 veckor sedan i Örebro och fick preliminär uppskattning att det skulle ta ca 8 veckor men i onsdags låg båda i postlådan. En bekant hade samma tider samtidigt. Fyra veckor får väl ändå räknas som helt ok efter att ha läst denna tråd?
Publicerat

Jag lämnade in en licens för 5 veckor sedan och en för 4 veckor sedan i Örebro och fick preliminär uppskattning att det skulle ta ca 8 veckor men i onsdags låg båda i postlådan. En bekant hade samma tider samtidigt. Fyra veckor får väl ändå räknas som helt ok efter att ha läst denna tråd?

Ja de är väll okey, MEN det är inte bra ;) 

Publicerat

Blev lite störd förre jul då det tog tio dagar. Det är man inte van vid men nu var det åter till Ordning :tongue:

7 dagar i Nyköping.

Har dock hört att dom börjat sam köra med Östergötland och Jönköping efter det så man får hoppas att det inte blir sämre.

Licenstiderna i Sörmland har varit på topp sen jag började med jakten -82 :smile:

Längsta väntan var dom tio före jul :thumbsup:

Publicerat

Polisen i Skåne är på den 18 nov... Fan vad man blir trött

Skickat ifrån klösbrädan

Publicerat

Så dom har faktsikt halkat ännu längre bakåt nu.. Min licens i höstas tog 126 dagar, och nu är dom uppe på 146 dagar..

Känns ju bra  :wallbash:

Publicerat

5 veckor har passerat hittils på min första hagelsprakare.. väntan går vidare..

Publicerat

Är det något som vet hur läget är i Dalarna nu? 

Publicerat

Är det något som vet hur läget är i Dalarna nu?

Beror på vem du är!

Polisen säger själv 5-6veckor just nu.. Men och jag är på vecka 6 nu men känner 2 andra som skicka in efter mig och fick den mellan 1-3 veckor...

Publicerat

För dom i Dalarna som handläggs i Rättvik, så kan jag berätta att dom har börjat handlägga ärenden inkomna i mars.

Dom kommer att suta handlägga ärenden den 15 maj i Rättvik. Oklart om dom kommer börja igen i höst. Dom har ju bar varit extra insatta där, vilket är synd för dom är/ har varit jävligt effektiva.

Publicerat

Grattis Dalarna... Det är då bättre än 6 månader som det var för ett tag sedan. Men jag känner på mig att det kommer balla ur igen när extrapersonalen i Rättvik får gå...

Publicerat

Fick veta att örebro län var på 4 februari i måndags... Dvs drygt 2 månader efter, så handläggningstiden har gått från 4 veckor som det var innan nyår till nu 9 veckor..

Publicerat

8mars till 16april dalarna på en bössa som jag sålt

har även sökt på en ljuddämpare i samma veva så får se när den dyker upp

Publicerat

Systemet är trasigt. Okej. Och det kan inte vara särskilt läckert att vara vapenhandläggare. Men attityden alltså. Det finns säkert trevligt folk i denna yrkesgrupp också. Men har man skit på jobbet brukar det lysa igenom. Det här är en myndighet med serviceplikt. De måste fan i mig rycka upp sig och krysta fram lite servicemedvetenhet. Särskilt om de förväntar sig att folk ska leva med dessa värdelösa, ickefungerande rutiner. De har ett jobb för att jag behöver jaktvapen. Inte tvärtom.

Detta är allt innehåll ur ett mail från en vapenhandläggare:

"Du söker tillstånd för ett femte vapen. Du måste lämna en behovsmotivering som man gör när man söker fr o m femte vapnet. Motivera de vapen du har idag och det vapen du söker på nu."

Jag är inte känslig, grinig eller primadonna och jag förväntar mig inte att de ska mata mig med vindruvor och massera mina fötter. Men ett "hej" kanske de kunde kosta på sig. Det här påminner mest om "soup nazi" från Seinfeldt. Fan vad less jag är. Jag har bara besökt dem 5 ggr men jag blir på dåligt humör från den sekund jag tänker tanken på licensansökan och det beror till 100% på hur de beter sig när man står vid luckan, och på hur de kommunicerar med sina kunder

Arg...