Publicerat Mars 19, 201511 yr Blev kontaktad av tillståndsgruppen i Göteborg i morse. Dom ville ha lite kompletterande uppgifter om min Mauser, då det är införsel från land utanför EU som gäller för den. Så vilken dag som helst.....
Publicerat Mars 23, 201511 yr En vecka tog det i dalarna, dom jobbar på bra nu Lämnade in förra måndagen å idag låg det i lådan
Publicerat Mars 23, 201511 yr En vecka tog det i dalarna, dom jobbar på bra nu Lämnade in förra måndagen å idag låg det i lådan Men hallå?? Vem har du fjäskat hos? Lämna in min den 10de mars...
Publicerat Mars 24, 201511 yr en kompis sökte licens på en 22:a och det tog 1 vecka att få licensen, han sökte förra vecknI Kalmar?Min dotter lämnade in för 6 veckor sedan, inte ett ljud ännu.
Publicerat Mars 24, 201511 yr jag lämnade in i skåne i september och fick mina licenser för ca 2 veckor sen men dom blev gjorda i karlskrona
Publicerat Mars 24, 201511 yr En vecka tog det i dalarna, dom jobbar på bra nu Lämnade in förra måndagen å idag låg det i lådan hej, vet du om det tar längre tid om det är ens första vapen? jag har nämligen köpt två bössor i helgen och ska lämna in licensansökan imorgon. jag bor också i dalarna, så tänkte om du visste hur det är med tiderna?
Publicerat Mars 25, 201511 yr Det är verkligen inte rättvist, att det diffar mellan 2 veckor och ett halvt år.
Publicerat Mars 26, 201511 yr Fattar inte hur Skånepolisen kan säga att det skulle gå fortare när man fick hjälp utifrån när det tar mer än en vecka att handlägga en veckas ansökningar...? Jag förstår inte den ekvationen [emoji35] Skickat ifrån klösbrädan
Publicerat Mars 28, 201511 yr Å andra sidan kom ett brev igår där polisen önskade komma i kontakt med mig som vittne till en rattfylla hösten 2013. En får inte ha brått...
Publicerat Mars 29, 201511 yr Någon som har kolla på örebro län?Jag lämnade in en licens för 5 veckor sedan och en för 4 veckor sedan i Örebro och fick preliminär uppskattning att det skulle ta ca 8 veckor men i onsdags låg båda i postlådan. En bekant hade samma tider samtidigt. Fyra veckor får väl ändå räknas som helt ok efter att ha läst denna tråd?
Publicerat Mars 30, 201511 yr Jag lämnade in en licens för 5 veckor sedan och en för 4 veckor sedan i Örebro och fick preliminär uppskattning att det skulle ta ca 8 veckor men i onsdags låg båda i postlådan. En bekant hade samma tider samtidigt. Fyra veckor får väl ändå räknas som helt ok efter att ha läst denna tråd? Ja de är väll okey, MEN det är inte bra
Publicerat April 5, 201511 yr Blev lite störd förre jul då det tog tio dagar. Det är man inte van vid men nu var det åter till Ordning 7 dagar i Nyköping. Har dock hört att dom börjat sam köra med Östergötland och Jönköping efter det så man får hoppas att det inte blir sämre. Licenstiderna i Sörmland har varit på topp sen jag började med jakten -82 Längsta väntan var dom tio före jul
Publicerat April 13, 201511 yr Polisen i Skåne är på den 18 nov... Fan vad man blir trött Skickat ifrån klösbrädan
Publicerat April 13, 201511 yr Så dom har faktsikt halkat ännu längre bakåt nu.. Min licens i höstas tog 126 dagar, och nu är dom uppe på 146 dagar.. Känns ju bra
Publicerat April 13, 201511 yr 5 veckor har passerat hittils på min första hagelsprakare.. väntan går vidare..
Publicerat April 14, 201511 yr Är det något som vet hur läget är i Dalarna nu? Beror på vem du är! Polisen säger själv 5-6veckor just nu.. Men och jag är på vecka 6 nu men känner 2 andra som skicka in efter mig och fick den mellan 1-3 veckor...
Publicerat April 14, 201511 yr För dom i Dalarna som handläggs i Rättvik, så kan jag berätta att dom har börjat handlägga ärenden inkomna i mars. Dom kommer att suta handlägga ärenden den 15 maj i Rättvik. Oklart om dom kommer börja igen i höst. Dom har ju bar varit extra insatta där, vilket är synd för dom är/ har varit jävligt effektiva.
Publicerat April 15, 201511 yr Grattis Dalarna... Det är då bättre än 6 månader som det var för ett tag sedan. Men jag känner på mig att det kommer balla ur igen när extrapersonalen i Rättvik får gå...
Publicerat April 15, 201511 yr Fick veta att örebro län var på 4 februari i måndags... Dvs drygt 2 månader efter, så handläggningstiden har gått från 4 veckor som det var innan nyår till nu 9 veckor..
Publicerat April 16, 201511 yr 8mars till 16april dalarna på en bössa som jag sålt har även sökt på en ljuddämpare i samma veva så får se när den dyker upp
Publicerat April 20, 201511 yr Systemet är trasigt. Okej. Och det kan inte vara särskilt läckert att vara vapenhandläggare. Men attityden alltså. Det finns säkert trevligt folk i denna yrkesgrupp också. Men har man skit på jobbet brukar det lysa igenom. Det här är en myndighet med serviceplikt. De måste fan i mig rycka upp sig och krysta fram lite servicemedvetenhet. Särskilt om de förväntar sig att folk ska leva med dessa värdelösa, ickefungerande rutiner. De har ett jobb för att jag behöver jaktvapen. Inte tvärtom. Detta är allt innehåll ur ett mail från en vapenhandläggare: "Du söker tillstånd för ett femte vapen. Du måste lämna en behovsmotivering som man gör när man söker fr o m femte vapnet. Motivera de vapen du har idag och det vapen du söker på nu." Jag är inte känslig, grinig eller primadonna och jag förväntar mig inte att de ska mata mig med vindruvor och massera mina fötter. Men ett "hej" kanske de kunde kosta på sig. Det här påminner mest om "soup nazi" från Seinfeldt. Fan vad less jag är. Jag har bara besökt dem 5 ggr men jag blir på dåligt humör från den sekund jag tänker tanken på licensansökan och det beror till 100% på hur de beter sig när man står vid luckan, och på hur de kommunicerar med sina kunder. Arg...