Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

hur står ni ut med att vänta på en ny bössa så länge!? Hade aldrig orkat :lol:

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Hur står det till i Dalarna nu? Någon som vet. Fyller snart år så jag tycker jag är värd en ljuddämpare till älgbössan... :D

• 1 month later...
Publicerat

Glädjande nyheter Polisregion Syd kommer att anställa fler handläggare. :thumbsup:

Om jag är rätt informerad blir det 3+1. ( 3 nya tjänster & ett vikariat).

Publicerat

Ja det behövs när man ligger på + 20 veckor. Borde gjorts för mer än ett år sen.

Lämnade in i mitten av oktober och det lär dröja minst 4 veckor till.   :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Publicerat

Varför anställde de inte för 7-8 år sedan? Det är skamligt att det ska ta sådan tid att åtgärda ett allvarligt problem på en myndighet...

"Sent ska syndaren vakna"

Men

"Bättre sent än aldrig"

• 2 weeks later...
Publicerat

Lämnade in en ansökan den 29dec i Götet.  Kom igår.

Publicerat

Senaste för mig tog 3 veckor och 4 dagar. Västra götaland, februari 2016.

Publicerat

Första licensen tog två dagar, andra tog en timme. Visby, 2015

Publicerat

Min senaste licens tog 22 arbetsdagar att hitta hem till mig, 2016 i VG. Dämparlicens utan behov av komplettering från min sida.

Publicerat

Strö ni bara salt i såren, era jävlar.. :wink: Lämnade in en ansökan i slutet av oktober, har inte fått den än och det lär dröja minst en månad till  :wallbash: En helt vanlig hagelbock utan konstigheter.. 

Publicerat

Strö ni bara salt i såren, era jävlar.. :wink: Lämnade in en ansökan i slutet av oktober, har inte fått den än och det lär dröja minst en månad till :wallbash: En helt vanlig hagelbock utan konstigheter..

Flytta hit till spanielmarkerna och få bössan nästa dag istället ;)

Publicerat

Hur länge måste man vara skriven på ett ställe för att kunna söka?  Kanske läge att skaffa en vapenlicens-uthyrningslägenhet :tongue:

Publicerat

Hur länge måste man vara skriven på ett ställe för att kunna söka? Kanske läge att skaffa en vapenlicens-uthyrningslägenhet :tongue:

Teoretiskt sett borde det väl räcka att vara skriven där då licensen skickas in, antar jag? Annars om du skriver dig på ett ställe där det bara tar nån dag är det ju bara att byta tillbaka när du fått papperna

Publicerat

Precis så jag tänkte.  Snart blir det massflytt från Skåne till Gotland. :smile:

Publicerat

Jantan kan ju dryga ut studielånet med att hyra ut en del av sin lägenhet till desperata skåningar som får skriva sig och bo där en vecka och få sina licenser [emoji6][emoji74][emoji74][emoji74]

Publicerat

skulle jag ju ha tänkt på i höstas..  :thumbsup:

Publicerat

Jantan kan ju dryga ut studielånet med att hyra ut en del av sin lägenhet till desperata skåningar som får skriva sig och bo där en vecka och få sina licenser [emoji6][emoji74][emoji74][emoji74]

Går nog att ordna. Jag har Swish

;)

Publicerat

Pratade precis med tillstånd i Malmö. De var på den 12 oktober nu och hon hade precis kollat en ansökan som kommit in den 22 oktober. Det var mer än 100 ärenden före den ansökan. Vet inte vilken takt de jobbar med men då borde ju min som lämnades in och betalades den 19 oktober påbörjas snart. Hon gjorde även anteckning om samordning med mina senaste licenser som lämnades in i fredags och i dag.

Kan ju bara hoppas att de tar alla tre samtidigt.

Skickat från paddan med Tapatalk

Publicerat

Då är det bara en 14 dagar kvar innan min ansökan kommer fram i ljuset... 

Publicerat

Fasen, jag lider med dig Skånis. Bössan jag köpte nu tog bara några veckor och då i Stockholm.

Publicerat

Fasen, jag lider med dig Skånis. Bössan jag köpte nu tog bara några veckor och då i Stockholm.

3-4 veckor enligt det senaste jag hört... Har en liggande sedan ett par dagar, får se hur lång tid det tar! :-)

Publicerat

3-4 veckor enligt det senaste jag hört... Har en liggande sedan ett par dagar, får se hur lång tid det tar! :-)

Ja, typ så var det...

Publicerat

ska bli kul att se vad plisen skriver i sin redogörelse till regeringen i nästa vecka.. ska vi gissa på att Thorsell har fått fram stora kompressorn till att blåsa luft i röven på politikerna?  :thumbsup:

Publicerat

Du, det lär nog bara bli en massa svammel och sedan säger politikerna "jaha va bra, ni verkar ha kollat och vi politiker är ju så handfallna och kan inte göra mer så det få väl hålla på då...."

Publicerat

det lär ju bli så.. min förhoppning är dock att plisen försöker sig på så mycket "kreativ bokföring" att politikerna blir arga på riktigt..