Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vad har ni för Bågar!.

Featured Replies

• Svar 248
  • Visningar 32k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Är detta en bra båge??

Och priset?

http://www.blocket.se/vi/16778083.htm?ca=11_s

Hoyt är bra bågar, inget snack där, vad jag vet är detta en äldre modell dock är jag frågande ang

Styrkor 30-80 Lbs, jo det stämmer nog för serien av XT2000 bågar, men inte for EN båge, vanligtvis

ligger dragvikt på hoyt bågar i inkrement om 10 pund dvs 60-70 , 50-60 osv jag skulle nog kolla vad denna

båge har (jag kan ha fel här så någon kan alltid rätta mig)

Med tanke på åldern, och inga direkta tillbehör tycker jag att priset känns något högt, kolla detta med Anders Gejer på Scandinavian bowhunting

kanske ? för några tusen lappar till får du en oanvänd båge utan eventuella gammla problem,, hur e sträng o kablar på denna..

vad sitter det för pilhylla o sikte på den med mera

25-31 i draglängd ? vet du vilken draglängd du har ?

många frågor man ska fråga innan man köper en båge på annons...

Publicerat

Jag vet inte ännu hur intresserad jag är.

Håller på och kollar runt på båge. Men vet inte mycket om det.

Publicerat

Hej hej igen!

Kände att jag måste uppdatera mitt båg innehav. Jag har sålt Min Pearson Stealth och skjuter idag med en Bear Truth2 ställd på 70 pound. En 30 grams pil flyger med 267 fps och träffar jäkligt bra! Skjuter Trophyridge crush 300 kolfiberpilar.

Apropå MSN. Ni som vill kan adda mig på joukosaarela@hotmail.com

Publicerat
  • Författare
Jag vet inte ännu hur intresserad jag är.

Håller på och kollar runt på båge. Men vet inte mycket om det.

gör så att du tar de lite lungt med inköp av båge!.. så ser till att komma upp hit under sommaren.. så kan jag fixa till lite olika bågmodeller som du kan få testa!.. allt så väntar du tills vi ska ha bågjakts träffen igen i september....

ang hoyt:en du sett på blocket så tycker jag priset är alldeles för högt!... (sorry till den som satt ut annonsen)..

gå in på http://www.scandinavianbowhunting.com/ å jämnför priserna så ser du att den är det samma pris på som en ny!...

sedan är de som Roger skriver!.. Hoyt gör inga dåliga bågar så den behöver du inte tänka på!..

Mvh Mamre!..

Publicerat
gör så att du tar de lite lungt med inköp av båge!.. så ser till att komma upp hit under sommaren.. så kan jag fixa till lite olika bågmodeller som du kan få testa!.. allt så väntar du tills vi ska ha bågjakts träffen igen i september....

ang hoyt:en du sett på blocket så tycker jag priset är alldeles för högt!... (sorry till den som satt ut annonsen)..

gå in på http://www.scandinavianbowhunting.com/ å jämnför priserna så ser du att den är det samma pris på som en ny!...

sedan är de som Roger skriver!.. Hoyt gör inga dåliga bågar så den behöver du inte tänka på!..

Mvh Mamre!..

Tackar för det!

Jag kommer nog gärna upp i höst. Då har vi haft barn i några månader och säkert boat in oss lite.

Tack för det!

Publicerat

Jag har många bågar, alla är hemmabyggen, de flesta långbågar eller flatbågar, sk selfbows. Jagade på NZ med en 58# Flatbåge i Osage Orange (Valde ett fukttåligt träslag efetsrom jag inte ville tappa kräm i bågen)

Min trotjänare är annars en långbåge i idegran på 51#

Publicerat

Häftigt med hemmabyggda bågar! B)

• 3 weeks later...
Publicerat

...ähummm...köpt en till båge i dag.... :D:P

En Darton Magnum Extrem 40-50#, med ett Sightmaster-sikte, APA Twister pilhylla och Carbon Impact 4 stabbe.

Ska bli spännande att prova när den kommer hem! :D

post-1868-1215698172_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
...ähummm...köpt en till båge i dag.... <_<<_<

En Darton Magnum Extrem 40-50#, med ett Sightmaster-sikte, APA Twister pilhylla och Carbon Impact 4 stabbe.

Ska bli spännande att prova när den kommer hem! :P

då får man gratta till en ny "leksak" igen då!... håller du på att samla på bågar eller??? :lol:

Mvh...

Publicerat
då får man gratta till en ny "leksak" igen då!... håller du på att samla på bågar eller??? :lol:

Mvh...

Mest grejor och så vidare....du vet.... :):D

Publicerat
Mest grejor och så vidare....du vet.... :):lol:

Är mest rädd för att vår käre vän kråkis har blivit en sk, bow buyer junkie! :D

De e en farlig sjukdom det.

Finns bara 2 sätt att bota den, antingen så får man börja med chack eller knyppling.

Sorry kråkis!

Publicerat
Är mest rädd för att vår käre vän kråkis har blivit en sk, bow buyer junkie! B)

De e en farlig sjukdom det.

Finns bara 2 sätt att bota den, antingen så får man börja med chack eller knyppling.

Sorry kråkis!

Jäklar...är det så illa? :(

Visste att jag skulle trassla till det!

Förra gången det hände var det bygelrepetrar... :huh:

Måste nog köpa en till båge, bara för att kolla om det verkligen är så, att jag är en sån! :P

Publicerat

flest bågar när han dör, vinner.

Publicerat

ev, så kommer det en Renegade sx5:a 50-60 lbs ner dimpande så småning om :rolleyes:

mvh, samme

Publicerat
ev, så kommer det en Renegade sx5:a 50-60 lbs ner dimpande så småning om :o

mvh, samme

Fan va kul Samme, hoppas själv på att det ska komma en Hoyt ned dimpandes här så småningom :rolleyes:<_<

Publicerat
ev, så kommer det en Renegade sx5:a 50-60 lbs ner dimpande så småning om :D

mvh, samme

Hoppas verkligen att det kommer att bli bra Samme.

Publicerat
ev, så kommer det en Renegade sx5:a 50-60 lbs ner dimpande så småning om ;)

mvh, samme

Visst var det så att du skulle ha den i rosa-metallic tävlingsfärg, och små ulliga tygkaniner som strängdämpare va? :D

Publicerat

haahahhaaaaa fy satan va kul jag såg framför mig! o så skahan ha playboyöron på sig o tangas när han skjuter!

Publicerat
Visst var det så att du skulle ha den i rosa-metallic tävlingsfärg, och små ulliga tygkaniner som strängdämpare va? :D

*ASG*

Publicerat
haahahhaaaaa fy satan va kul jag såg framför mig! o så skahan ha playboyöron på sig o tangas när han skjuter!

Med en liten kanintofs där bak... :D

Publicerat
  • Författare
Visst var det så att du skulle ha den i rosa-metallic tävlingsfärg, och små ulliga tygkaniner som strängdämpare va? :)

:rolleyes:B) B) ...

Publicerat
  • Författare
ev, så kommer det en Renegade sx5:a 50-60 lbs ner dimpande så småning om :)

mvh, samme

kul för dej samme!.. tror du kommer bli nöjd!.. övertygad om att den passar dej!.... :rolleyes:

Publicerat

naturlir vis blir det så men då ska kanin öronen vara i camo, men rosa kan vara bra att ha när kråkan är i skogen samtidigt, för han är ju så skjut kåt så det flyger nog pilar åt alla håll ;)

samme