Publicerat Maj 16, 200818 yr Författare Fick hem systemet igår och det ser bra ut Stocken behöver modifieras lite grann för att det ska få plats, bl.a. är urtaget för rekylklacken för litet, och Boberg glömde visst att ta ur pipkanalen, så "vevaxeln" har i nuläget inte en suck att få plats. Det är en stabbig pipa med en av de mest förtroendeingivande kröningar jag sett. Hylsorna anlände från Sune på Åland igår, så nu finns allt hemma för att påbörja break-in. Ska försöka fixa lite bilder i helgen.
Publicerat Maj 17, 200818 yr Författare Lite (halvkassa) bilder som utlovat. Nya pipan jämte originalpipan FIn kröning av Stefan K Lådan får bekänna färg Imponerande rekylklack Drog direkt fram tumstocken när jag fick se systemet, men pipan ÄR verkligen 66 cm. Ögat luras av den feta pipan
Publicerat Maj 18, 200818 yr Helt brutalt! Det lär ju finnas en del precision att krama ur den där tingesten! Ser fram emot att få se vad den kan åstadkomma.
Publicerat Maj 22, 200818 yr Jaha då får du slänga upp lite nya bilder och komentera projektets gång. Jag vet att du har nått att komma med för jag var ju där när du åstadkom det. F.Ö. så kan jag säga att ditt pistolgrepp kommer att bli skitbra, tog mig en titt på det samtidigt som jag knäckte upp en ny "jobbpilsner", kom till den slutsatsen att (troligtvis) inget mer filande behöver göras utan det blir till att forma bottenplattan och sen gå på med PP Elastic. Tror dock att du får ta ner lite material på undersidan, vid varbygeln för att få till det där extra så att avtryckaren sitter som p****n i greta som man säger. Med dessa ord vill jag nog påstå att du kan sova lugnt. Mvh. Robban
Publicerat Maj 23, 200818 yr Författare Tja, vad har hänt? En hel del, åtminstone i min lilla värld. Pipkanalen är urtagen vilket var en major accomplishment! Tumgreppet likaså. Underdelen av greppet "tillplattad" varpå en fet bit plywood limmades och skruvades fast, så att man har nåt att ta av, samt ett stöd för Plastic Padding Elastic. Vidare tog vi ur för systemet och rekylklacken mha Robbans finfina verktyg. Utan dessa hade pipkanalsjobbet varit helt ogörligt, men nu var det som att skära i smör med en varm kniv, vilket är ganska imponerande om man betänker att vi talar om ganska tätt björklaminat. Nästa punkt på agendan är att få till pelarbäddningen så snart som möjligt. När denna är gjord så blir det enklare med referenspunkter för hur allt ska vara. Sen kan man faktiskt påbörja break-in om så skulle önskas. Parallellt med detta ska greppet pulas med. Tack för igår Robert! Uppskattas
Publicerat Juni 4, 200818 yr Författare Sitter i Norge sen en vecka och bara skakar av raseri när jag läser om allas projektbössor och framåtskridanden...
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare Någon som kan hjälpa mig att fundera ut lämplig picatinnyskena och ringar till bössan? Jag blir så trött på att se en sketen skena som kostar över 2000 spänn. Picatinny i stål med tillhörande "taktiska" ringar skulle göra susen rent utseendemässigt, men funktionen är viktigast (aluminium är med andra ord totalt bannlyst).
Publicerat Juni 10, 200818 yr Gjorde en lite koll på nätet och fick fram lite sidor, trevligaste priserna är ju trots allt "over the pond" men det visste du redan. Skall ta kontakt med mina gamla polare i LA och se om dom kan hjälpa till, kruxet e bara att få tag på dom då dom både jobbar vanlig samt "skiten-ur-sig" med musiken. http://www.mountsplus.com/miva/merchant.mv...ode=BRP-FPR-SA2 http://www.eabco.com/WarneTactical.htm http://www.longrangesupply.com/index.php?m...p;cPath=5_78_77 Osv. osv. Om jag inte minns fel kan man utan exporttillstånd köpa doningar från Kanada men vart man vänder sig där vet jag för närvarande inte. En sista lilla mening...... Kom du ihåg Peter, killen som hjälpte mig laga transmissionslådan på fyrhjulingen? Utan tvekan skulle han kunna fixa en till dig och dyrt, det tror jag inte det blir. Lagad växelåda, pris = En flarra single malt. Mvh. Robban
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare Tackar! Det borde väl gå att kombinera Warneskena och Leupold Mark 4-ringar? Picatinny är standardiserat, hoppas jag...
Publicerat Juni 11, 200818 yr Tackar! Det borde väl gå att kombinera Warneskena och Leupold Mark 4-ringar? Picatinny är standardiserat, hoppas jag... Yup!
Publicerat Juni 11, 200818 yr Författare Nu kommer sent omsider lite bilder på högerhandsgreppet. Plastic Padding Elastic visade sig vara ett superbt material att arbeta med - härdar på 10 minuter och är lagom slipbart. Tack för tipset och hjälpen Robert "Mr 9,3x62"! Sista bilderna visar inte slutfinish för jag har spacklat och slipat i två omgångar efter sista bilden, men det ger en hum om hur mycket trevligare greppet blev för högerhanden. Idag fräste vi även till pelarna till bäddningen men jag åkte på en nit då bakre lådskruven behöver bytas mot en längre tack vare Bobergkolven. Pelarna ska även få lite spår på utsidan för att fästa bättre i bäddmassan.
Publicerat Juni 12, 200818 yr Det börjar ju se riktigt trevligt ut, hittade du några ringar och någon picantillybas som funkar? MVH Henrik
Publicerat Juni 12, 200818 yr Författare Det börjar ju se riktigt trevligt ut, hittade du några ringar och någon picantillybas som funkar? Ja, jag har beställt en Picatinnyskena med 15 MOA lutning från EGW. Ringar däremot var något lurigare då de jag var intresserad av är Out Of Stock. Jag har mailat företaget (TPS) för att se vad som händer. Skulle gärna vilja ha ett par Leupold Mark 4 eller andra med liknande look.
Publicerat Juni 12, 200818 yr Tjenare gott folk och Rikard. Har gett mig fan på att det skall gå att få Peter till att rita ett par prg. för att kunna fräsa picatinnyskenor på löpande band. Om det löser sig..... Vet i fan men det är värt ett försök. Tilläggas kan att det föga hjälper dig nu samt att det dröjer nog ett tag, om han nu ställer upp, tills produktionen är igång. MEN, det kanske hjälper ngn anna som är i behov av en skena då detta med USA's exportregler uppenbarligen är ett problem för oss krävande. För övrig så var det ett riktigt snajsigt grepp du hade fått till där på kolven, mycket bra jobbat. Mvh. Robban
Publicerat Juni 13, 200818 yr Författare För övrig så var det ett riktigt snajsigt grepp du hade fått till där på kolven, mycket bra jobbat. Jo tack, det känns riktigt bra faktiskt.
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Idag har jag köpt Epoxy och penslar för att gå över stocken ett par gånger. Köpte även primer plus mattsvart sprayfärg för att toucha upp varbygeln. Fick även tag i 1,5 meter 20mm-slang för pipkylaren jag håller på att konstruera. Igår kväll var jag på banan och motionerade 6,5:an och Conquesten som ska sitta på PSG:n är det tänkt. Sköt 10 lerduvor på 190 meter och det var trevligt förutom att det rådde en knottinvasion och de jävlarna bet sönder mig. Det slog mig att 20x förstoring bara är handikappande med en såpass lätt bössa som detta - hårkorset vägrar att ligga still. Därför skruvade jag ner till 10x och då kändes det mycket bättre. Ljusvärdet vid 20x förstoring med 50-tub är heller inte särskilt imponerande. Idag har jag nästan nackspärr vilket understryker vikten av att få till kindstödet på ett bra sätt på 6,5x47an när den är klar.
Publicerat Juni 15, 200818 yr Här kanske det finns noe intressant exabit. http://www.6mmhot.com/6mmHOT_Load_Info.html Mvh.
Publicerat Juni 15, 200818 yr Lägre benstöd kan åxå hjälpa mot nackspärr. Tänkte jag med och dessutom verkar du inte köra på lägsta läget med dem heller, hur är du skapt själv har jag kortat mina Harris 9-13 en dryg tum för att få dem att passa mig i liggande ställning Väntar med spänning på att få se träffbilder från bygget som jag tror kommer att vara äkligt små