Publicerat Oktober 25, 200817 yr Förbannade dretdjur som står och tuggar på fel åker När man ser 9 fina rådjur på en morgontur och inte kommer till skott är det väl lov att bli lite trött?!?
Publicerat Oktober 25, 200817 yr Författare Förbannade dretdjur som står och tuggar på fel åker När man ser 9 fina rådjur på en morgontur och inte kommer till skott är det väl lov att bli lite trött?!? som vanligt ungefär lätt hänt att bli lite trött
Publicerat Oktober 25, 200817 yr blev en bock idag. tappade hornen i skottet. sen tidigare skadad bock, betede sej konstigt innan jag skjöt. så jag skjöt han när han låg ner.
Publicerat Oktober 25, 200817 yr blev en bock idag. tappade hornen i skottet. sen tidigare skadad bock, betede sej konstigt innan jag skjöt. så jag skjöt han när han låg ner. Grattis!! Hittade du några konstigheter på han?
Publicerat Oktober 25, 200817 yr Förbannade dretdjur som står och tuggar på fel åker När man ser 9 fina rådjur på en morgontur och inte kommer till skott är det väl lov att bli lite trött?!? HEHE så hade jag det i Torsdag när jag var på "min" lilla mark det var bara sju plus att det kom en fin bock springnas över gärdet men den enda gången som den stog still så hade jag markägarens hus som kulfång Och ska vi fortsätta med eländet så var jag inbjuden till fina rådjursmarker på fredag och hunden har troligtvis noskvalster Men men det går nya tåg på båda markerna senare i höst
Publicerat Oktober 25, 200817 yr Grattis!! Hittade du några konstigheter på han? Ja. missfärgat kött, brun/blå aktig färg på det mesta kött på vänster sida. även vänsterbak ben hade en fraktur, som var delvis läkt. så jag mistänker att den har blivit på körd. men var också en rätt gammal bock.
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Ja. missfärgat kött, brun/blå aktig färg på det mesta kött på vänster sida. även vänsterbak ben hade en fraktur, som var delvis läkt. så jag mistänker att den har blivit på körd. men var också en rätt gammal bock. Okej, förmodligen en trafikolycka då. Bra gjort och grattis igen!
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Blev ett bockkid för mig oxå ikväll! Har precis komme in från "slakthuset" där det hänger nu, å nu ska jag sätta mig i bastun!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Den här dagen kan man lägga på hyllan Tysken kunde inte hålla koll på dom i dag i två hundra meter sen började det att hacka Hade nog fart på två rådjur men det blev bara piss drev Funderar på att ge hene en om gång med stronghold för så här uselt kan hon inte jaga för då vete fan Annars var det en fin dag synd bara att man inte är ledig för det började bli frost på bilen redan nu när jag for på jobbet
Publicerat November 2, 200817 yr Ja då äntligen fick jag fälla mitt första rådjur. Vet inte hur många skottchanser jag haft under mina ynka 3 år som jägare men många är dom.. Hade säkerligen blivit idiotförklarad av gubbarna i laget om dom sett vad jag sett i gluggen och trots detta inte avlossat ngt skott Vaknade självmant tiiidigt imorse trots ytterst lite sömn. Snabbt i med kaffe och ut i kylan. Måste erkänna att förhoppningarna inte var speciellt stora varje kliv jag tog måste ha hörts på ett par mils avstånd. Närmade mig så småningom "holmen" där jag observerat 9 djur ligga och gassat sig i solen dagen innan. Hade väl en 30 m kvar innan jag ens skulle få en glimt över platsen. Då tro på fan om det inte knastrar i snön på andra sidan en granplantering. Fullt övertygad om att dom hade hört mig komma gav jag mig fan på att jag skulle se dom innan dom ser mig. Smög sedan vidare rakt in bland granarna. Vek undan en grankvist och fick se en get med 2 kid stå å blänga storögt åt mitt håll. Tog stöd mot granstammen osäkrade, pang. Knall å fall och kidet gick i backen. Visserligen en lillen men känner på mig att detta bara är början..
Publicerat November 2, 200817 yr Man ångrar aldrig ett skott man nte avlossar, låter som en kliche men så är det Stort grattis! Det är en härlig känsla i hela kroppen första rådjuren somfälls. Dessutom brukar man bli mer frälst efter första fallit
Publicerat November 2, 200817 yr Tack! Det må låta som en kliché kanske men det absolut sista man vill ha är ett eftersök, speciellt på första djuret. Ja det får nog bli en tur även imorgon
Publicerat November 2, 200817 yr Smygjakt när den är som bäst Grattis, skönt att det gick bra. /Lasse
Publicerat November 2, 200817 yr En kompis skjøt første rådyr for dachsen min tirsdag 28.10, var en nokså kort los 10-15 før dyret kom på post. Dachsen min er 6 år nå, så det var jaggu på tide
Publicerat November 3, 200817 yr Grattis till premiären Sebbe!! Bra gjort! Och grattis till bra hundjobb Foxterrier!
Publicerat November 3, 200817 yr Ja då äntligen fick jag fälla mitt första rådjur.Vet inte hur många skottchanser jag haft under mina ynka 3 år som jägare men många är dom.. Hade säkerligen blivit idiotförklarad av gubbarna i laget om dom sett vad jag sett i gluggen och trots detta inte avlossat ngt skott Vaknade självmant tiiidigt imorse trots ytterst lite sömn. Snabbt i med kaffe och ut i kylan. Måste erkänna att förhoppningarna inte var speciellt stora varje kliv jag tog måste ha hörts på ett par mils avstånd. Närmade mig så småningom "holmen" där jag observerat 9 djur ligga och gassat sig i solen dagen innan. Hade väl en 30 m kvar innan jag ens skulle få en glimt över platsen. Då tro på fan om det inte knastrar i snön på andra sidan en granplantering. Fullt övertygad om att dom hade hört mig komma gav jag mig fan på att jag skulle se dom innan dom ser mig. Smög sedan vidare rakt in bland granarna. Vek undan en grankvist och fick se en get med 2 kid stå å blänga storögt åt mitt håll. Tog stöd mot granstammen osäkrade, pang. Knall å fall och kidet gick i backen. Visserligen en lillen men känner på mig att detta bara är början.. Stort grattis! Visst är det skönt när man spräcker nollan?
Publicerat November 4, 200817 yr En kompis skjøt første rådyr for dachsen min tirsdag 28.10, var en nokså kort los 10-15 før dyret kom på post.Dachsen min er 6 år nå, så det var jaggu på tide Grattis, roligt när det skjuts för hunden!