Publicerat November 17, 200817 yr *mållös* Grymt bra recension! Lär handla, tror detta blir min julklapp iår typ! Såg att MoH släppt något nytt, lurade på att skaffa det med, har inte fått kläm på skillnaderna riktigt. Har båda spelen och jag har för mej att MoH var rätt kul.. men skit samma! Detta ska jag ha! Ursäkta en kort OT fråga här men.. när man spelar online, måste man då fara runt som en idiot? Jag försöker ta det lugnt och hinna med att se runt hörn osv men torskar ofelbart! Klurigt som fan att spela tycker jag.. men galet kul! Synd att man inte har mer tid.. Min favvo från singelspelet CoD 4 är tveklöst Death from above.. riskfritt för mej som spelare men galet kul att ösa på med de där bössorna! Mvh!
Publicerat November 17, 200817 yr Spelande en hel del COD och COD2 för några år sedan... Nu blev man ju grymt sugen att testa det nya.. Frågan är hur datorn mäktar med.. Vad bör man ha för prestanda för 5:an? /Må
Publicerat November 17, 200817 yr Spelande en hel del COD och COD2 för några år sedan...Nu blev man ju grymt sugen att testa det nya.. Frågan är hur datorn mäktar med.. Vad bör man ha för prestanda för 5:an? /Må nånting jag hitta på nätet Processor: AMD 64 3200+/Intel Pentium 4 3.0GHz or better Memory: 8 GB free hard-drive space, 512MB RAM (XP)/1GB RAM (Vista) Graphics: Shader 3.0 or better, 256MB Nvidia GeForce 6600GT/ATI Radeon 1600XT or better men tror inte det är minimum rec. cod 5 har samma spel motor som cod 4 så om cod 4 fungerar på din dator fungerar cod 5. min gamla dator var ett skräp men klarade av cod 4 galant.
Publicerat November 17, 200817 yr *mållös*Grymt bra recension! Lär handla, tror detta blir min julklapp iår typ! Såg att MoH släppt något nytt, lurade på att skaffa det med, har inte fått kläm på skillnaderna riktigt. Har båda spelen och jag har för mej att MoH var rätt kul.. men skit samma! Detta ska jag ha! Ursäkta en kort OT fråga här men.. när man spelar online, måste man då fara runt som en idiot? Jag försöker ta det lugnt och hinna med att se runt hörn osv men torskar ofelbart! Klurigt som fan att spela tycker jag.. men galet kul! Synd att man inte har mer tid.. Min favvo från singelspelet CoD 4 är tveklöst Death from above.. riskfritt för mej som spelare men galet kul att ösa på med de där bössorna! Mvh! Kul att ni gillade recensionen, blev biten av spelet så recensionen forsade ur mej liksom! Din fråga "när man spelar online, måste man då fara runt som en idiot?". Nja, det är lite upp till var och en och det finns väl inget direkt svar. Har själv provat båda varianterna men har upptäckt att de helt beror på vilken bana man spelar. Min favoritbana 'creek' en av de banor som släpptes i en av de tunga uppdateringarna är en typisk 'smyg runt och kolla runt hörn' bana även om den är kuperad och utspelas i skogsterräng. Att spela den som sniper tycker jag är ultimat. Rätt utrustad kan man ha rejält med ball på den banan. Coolast är utan tvekan om man lyckas ta sej upp på taket i den högt placerade basen. Därifrån kan du bli en riktig nagel i ögat på dina fiender. Banorna som utspelas i stadsmiljö har jag funnit att de föga lönar sej att smyga, kika runt hörnen och liknande. Om man använder en av de "perks" som gör att man får något förbättrad hörsel så tycker jag det är lättast att nå resultat genom att låta bli att springa. Mer smyga sej fram till ett hörn och försöka lyssna om de händer någonting på andra sidan. Sen såklart exploderar men fram och blåser på för allt vad man är värd. Oftast åker man dit på att man stöter på andra stressade miffon som bara öser på. Majoriteten av de servrar jag spelat på är av typen hardcore, och där flyger det granater och flashbangs till höger och vänster samtidigt som alla rusar åt olika håll och vräker bly för allt vad dom är värda. M.a.o. det smäller som faen och inte sällan så ligger man där på rygg och sprattlar som en guppy brevid akvariet. Hade gärna sett att man stötte på fler spelare som dej Hipshot då spelet onekligen hade förts till en helt ny nivå. Gissa om det är svårt att märka killarna som sitter och smygkikar runt ett hörn. I CoDs fall så har tillverkaren lyckats väldigt bra att bygga banor som gör det svårt för "kids" att gömma sej för att bara ligga och leka sniper hela tiden. Har letat på många banor då jag tycker "smygjakten" är roligt, typ 'one shot, one kill' men det är inte så lätt att hitta. Det känns mer och mer som om vi måste styra upp en tid för lite blyutbyte! /m
Publicerat November 17, 200817 yr Det känns mer och mer som om vi måste styra upp en tid för lite blyutbyte! Ruskigt överens! Ringer du min chef och säger att Rikard ska ägna kvällen åt lite pubertalt köttande? Mvh!
Publicerat November 17, 200817 yr Ruskigt överens! Ringer du min chef och säger att Rikard ska ägna kvällen åt lite pubertalt köttande? Mvh! Trodde det var det du jobbade med...? Nu är jag förvirrad
Publicerat November 17, 200817 yr Ruskigt överens! Ringer du min chef och säger att Rikard ska ägna kvällen åt lite pubertalt köttande? Mvh! Rikspolischefen, eller någon mer lokal chef? Ge mej lite nummer så ska jag röra om lite i grytan. Pratade med min svåger, nybliven länsman på småmysiga Rosengård nere i malmö i helgen. Han tyckte jag skulle ringa hans chef för att få bort honom från skrivbordstjänsten. Han mumlade något om att konditionen började rasa, och att batongen börjat samla damm... Ett namn till man kan bocka från "to-do" listan Tänk dej den här konversationsinledningen. - "Tjena! *sätt in valfritt namn*, Ringer för att prata lite med dej om en av dina anställda vid namn 'Hipshot'. (Chef) blablablablablblablbalbalba... - Jo det ligger till såhär, han behöver skyffla lite bly. Kan du släppa några timmar på honom inatt, givetvis ska de skyfflas lönegrundande så några avdrag blir de inte tal om.... (Chef) Bllallablablabla mummel mummel ANDRA BULLAR... - Hmm, Jaså. Inte!!! (Chef) Mummel, babbel... Munkar med hallonsylt! - VAFALLS? Licensutredning??? Nja... (Chef) Mummel *brus* mummel... - Bra då säger vi så. Onsdag kl 18.... (Chef) Mjummewl blablabhhal blaha - ... nja. BATONGVÅLD, nja lite drastiskt kanske men säkert jättefestligt på nästa personalfest... (Chef) MuMMEMMELLE BLALAHHALA IDIOTI, busringare, ligister... ANNAT PÅ DE GAMLA GODA TIDEN!!! - Vajjert, då säger vi så! Tackar! Eller så blir det kanske inte så bra... CoD5 känns som en bra investering om du gillade 4:an, jag är inte besviken men kikarsiktet får kanske vänta någon månad till i affären för grafiken hemma hos mej behöver nog ses över /m
Publicerat November 17, 200817 yr Trodde det var det du jobbade med...? Nu är jag förvirrad På jobbet kan jag bara kötta bort dina off-topic inlägg , inte lira online.. öht inte spela någonting.. vilket iofs är helt i sin ordning dessvärre. Det sura är att jag jobbar 17-02 till och med torsdag, fredag natt kanske man kan lira lite, ska jaga lördag och söndag. Givet att man är borta dagtid så kan jag heller inte sätta mej och spela när jag kommer hem.. Fan dags att rodda till något här.. OM jakten skiter sig på lördag, inte helt klart bokat ännu, så lär jag nog kunna mula fredag natt.. Mvh!
Publicerat November 17, 200817 yr På jobbet kan jag bara kötta bort dina off-topic inlägg , inte lira online.. öht inte spela någonting.. vilket iofs är helt i sin ordning dessvärre.Det sura är att jag jobbar 17-02 till och med torsdag, fredag natt kanske man kan lira lite, ska jaga lördag och söndag. Givet att man är borta dagtid så kan jag heller inte sätta mej och spela när jag kommer hem.. Fan dags att rodda till något här.. OM jakten skiter sig på lördag, inte helt klart bokat ännu, så lär jag nog kunna mula fredag natt.. Mvh! Får nog ta mej i kragen lite, vill inte bli känd som off-topic kungen även om en snabb summering av mina bidrag på forumet på sånär något inlägg kan klassas in i off-topic högen Blir ju kanon för dej att blyförgifta oss andra stackare fredag natt. Du är ju inkörd på den dygnsrytmen då så pigg borde du vara. Kanske värre för oss andra när fredags ölen, och de obligatoriska efter maten GT:na glidit ner. Går det undan kan man lätt bli åksjuk av snabba spel. Fast då kanske du får ett litet handikapp i dina försök att ha ihjäl oss andra när vi irrar omkring och slirar runt halvpackade, vilt skjutandes på allt som rör sej ;P
Publicerat November 17, 200817 yr Hej att jag spelar mest Counter-Strike 1.6an och Counter-Strike Source. Jag plockade även fram plånboken och köpte ett pre-paid cart till World of Warcraft The Burning Crusade. Hmm funderar på att köpa de nya WoW spelet. Har någon av er testat det nya WoW spelet? //Mvh Jakttoffe
Publicerat November 18, 200817 yr Får nog ta mej i kragen lite, vill inte bli känd som off-topic kungen även om en snabb summering av mina bidrag på forumet på sånär något inlägg kan klassas in i off-topic högen Blir ju kanon för dej att blyförgifta oss andra stackare fredag natt. Du är ju inkörd på den dygnsrytmen då så pigg borde du vara. Kanske värre för oss andra när fredags ölen, och de obligatoriska efter maten GT:na glidit ner. Går det undan kan man lätt bli åksjuk av snabba spel. Fast då kanske du får ett litet handikapp i dina försök att ha ihjäl oss andra när vi irrar omkring och slirar runt halvpackade, vilt skjutandes på allt som rör sej ;P Hepp! Vart plötsligt en lucka sent lördag kväll även! Om det funkar så är risken att man är astrött men jakten lördag förmiddag vart inställd precis så jag har sovmorgon och då kan man ju busa lite online lördag natt en stund iaf kanske.. Vi får se.. Counter Strike har jag bara sett en kompis spela, räcker gott med CoD för min del iaf... Mvh!
Publicerat November 18, 200817 yr På jobbet kan jag bara kötta bort dina off-topic inlägg , inte lira online.. öht inte spela någonting.. vilket iofs är helt i sin ordning dessvärre.Det sura är att jag jobbar 17-02 till och med torsdag, fredag natt kanske man kan lira lite, ska jaga lördag och söndag. Givet att man är borta dagtid så kan jag heller inte sätta mej och spela när jag kommer hem.. Fan dags att rodda till något här.. OM jakten skiter sig på lördag, inte helt klart bokat ännu, så lär jag nog kunna mula fredag natt.. Mvh! Hrrr hrrrmm... titta lite i min tråd om bilens problem. Hittar du kanske lite off-topic diskussion där...? HERR MODERATOR Dessutom är mina off-topic-poster ack så charmiga..
Publicerat November 18, 200817 yr Har för mej att jag var delaktig i att köra den tråden ot och då är det ok Skämt osido, vill du på allvar ha hjälp att rensa så säg bara till.. Mvh!
Publicerat November 18, 200817 yr Har för mej att jag var delaktig i att köra den tråden ot och då är det ok Skämt osido, vill du på allvar ha hjälp att rensa så säg bara till.. Mvh! Nej då, ingen fara =) fick bra med svar på det jag behövde =) Nu lever gamla bettan ett tag till
Publicerat November 18, 200817 yr Då var man 4300 spänn fattigare då! Nytt grafikkort, det gamla hade gjort sitt, en sak är då jäkligt säker! Det blir då aldrig mer någon Dell dator för herr Pettersson. Killarna som monterade grafikkortet hade aldrig sett något värre *S* Tydligen var don nästan tvungna att slå med en hammare för att få dit det... Nåväl, får se hur länge det håller.
Publicerat November 18, 200817 yr Då var man 4300 spänn fattigare då!Nytt grafikkort, det gamla hade gjort sitt, en sak är då jäkligt säker! Det blir då aldrig mer någon Dell dator för herr Pettersson. Killarna som monterade grafikkortet hade aldrig sett något värre *S* Tydligen var don nästan tvungna att slå med en hammare för att få dit det... Nåväl, får se hur länge det håller. Äh.. anlita nån som kan sina grejer nästa gång =) Att grafikkortet var tungt att få i har knappast något med dell att göra? Skäll på moderkortstillverkaren istället du.. =)
Publicerat November 18, 200817 yr Äh.. anlita nån som kan sina grejer nästa gång =) Att grafikkortet var tungt att få i har knappast något med dell att göra? Skäll på moderkortstillverkaren istället du.. =) Killarna som jag lämnade in burken till har jobbat ihop i 16 år. En av dom har jobbat sedan 85 med datorer, så dom har ganska bra koll. När det gäller dell, så har det alltid varit problem med både mjukvaran och hårdvaran, Chassit är komplett värdelöst. klart att grejerna funkar, men dom har en förmåga att göra på sitt egna och speciella sätt
Publicerat November 18, 200817 yr Killarna som jag lämnade in burken till har jobbat ihop i 16 år.En av dom har jobbat sedan 85 med datorer, så dom har ganska bra koll. När det gäller dell, så har det alltid varit problem med både mjukvaran och hårdvaran, Chassit är komplett värdelöst. klart att grejerna funkar, men dom har en förmåga att göra på sitt egna och speciella sätt Att folk har jobbat med datorer sen 1985 brukar iofs vara en del av problemet Nja.. chassit är inte alls värdelös, det är ganska genomtänkt - men precis som du säger, de har sina egna sätt att göra saker på, och har man koll på dem brukar det gå lekande lätt =) Stod en kollega på firman här och försökte vålda ned ett grafikkort i just en dell-maskin för ett tag sen.. det gick lite lättare när jag visade honom spärren som sitter över där korten skruvas i chassit så du kanske ska kolla så inte spärren sitter kvar under kortet
Publicerat November 18, 200817 yr Då var man 4300 spänn fattigare då!Nytt grafikkort, det gamla hade gjort sitt, en sak är då jäkligt säker! Det blir då aldrig mer någon Dell dator för herr Pettersson. Killarna som monterade grafikkortet hade aldrig sett något värre *S* Tydligen var don nästan tvungna att slå med en hammare för att få dit det... Nåväl, får se hur länge det håller. alltså . vilket grafikkort pungade du den slanten för ? vilke prossessor och moderkort har du ?
Publicerat November 18, 200817 yr Ett bra tips för en snabbare maskin, förutom moderkort, processor, minnen och grafikkort =) Det är att lägga en slant på att skaffa en snabbare hårddisk. Många gånger är det faktiskt hårddisken det hänger på när spelen är sega =)
Publicerat November 18, 200817 yr Hann ut och lira lite innan jobbet, vet fan inte vilken server jag tassade in på, är helt kass på att veta vart jag hamnar när jag klickar i servernamn. Hur som så gick första banan asbra, tror jag hade först 3 "kills" i rad och i nästa sväng 5 faktiskt. Kändes förjävla bra, har ingen susning om varför det gick så bra.. Men så vann vi där och hamnade på ny bana, trasslade lite med min gubbe och så var man tillbaka till blyätandet! Finns det ingen server för uttalat newbees? Mvh!
Publicerat November 18, 200817 yr Hann ut och lira lite innan jobbet, vet fan inte vilken server jag tassade in på, är helt kass på att veta vart jag hamnar när jag klickar i servernamn. Hur som så gick första banan asbra, tror jag hade först 3 "kills" i rad och i nästa sväng 5 faktiskt. Kändes förjävla bra, har ingen susning om varför det gick så bra..Men så vann vi där och hamnade på ny bana, trasslade lite med min gubbe och så var man tillbaka till blyätandet! Finns det ingen server för uttalat newbees? Mvh! njae. det är just sådär. det kommer nästan bara vara mixat några elit som tär skiten ur alla ( som moi ) och sedan ett gäng med honör som springer omkring vilt . men ibland har man tur att hitta en lugn server. oftast brukar server med några spelare. 4-8 spelare vara lugna och inget GETSUM server .
Publicerat November 20, 200817 yr Nån som testat Fallout 3? Jag är i färd med att installera nu, det verkar HELT fantastiskt! Har tydligen tagit dem 4 år att bygga, ska vara megastort =)
Publicerat November 20, 200817 yr Nån som testat Fallout 3? Jag är i färd med att installera nu, det verkar HELT fantastiskt! Har tydligen tagit dem 4 år att bygga, ska vara megastort =) jag gilla inte alls vad jag såg i trailers eller rewievs :/ så jag köpte ny cod 5 istället :/
Publicerat November 20, 200817 yr jag gilla inte alls vad jag såg i trailers eller rewievs :/ så jag köpte ny cod 5 istället :/ Har testat lite nu.. helt suveränt =) Du kanske inte gillar det eftersom det är lite mer rollspel än first person shooter? Själv tycker jag det är klockrent med ett megastort spel där man inte behöver följa någon storyline utan man kan hitta på egentligen precis vad man vill, antingen följa storylinen eller helt enkelt gå dit k#ken pekar (som ett svenskt band en gång så fint lade fram det ) Dessutom tycker jag det är sjukt drygt att fastna i spel som man MÅSTE göra vissa saker för att komma vidare. =)