Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ni som gillar datorspel!

Featured Replies

Publicerat
och direkt blev jag anklagad för att hacka :D

;):D :D

• Svar 287
  • Visningar 33,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jaha vad har jag gjort nu?

Valde multiplayer och gick in på en server som hette något i stil med CoD4 något, den var förvalt så det var ju inte så svårt.. Massa krångel med obegripliga ord och funktioner men tja jag var igång iaf. Kutade runt bland i de olika miljöerna och konstaterade att jag var helt solo så jag drog väck..

Spelar man mot varandra eller mot datorn i såna här sammanhang?

Mvh!

Publicerat

Shit! Hel jävla vetenskap.. orkar inte plöja igenom allt och givet det så lär man ju bli mulad hyfsat fort pga okunskap om det skulle bli spela av :P

Mvh!

Publicerat

ok. i ett nötskall. multiplayer = mann gegen mann man mot man. ena laget vinner då antingen a. hela andra sidan är död. eller tills du sprängt om en bombplats eller stjält fiendens flagga. sen finns det free for all = vinnaren är han som dödat mest på en x bestämd tid.

enda roliga är . snd och tdm.

Publicerat

Kollade runt lite, har något som heter Punkbuster som inte fungerar, hindrade mej från att hoppa med på någon server ute i världen.. Ominstallera hela skiten eller?

Mvh!

Publicerat
Kollade runt lite, har något som heter Punkbuster som inte fungerar, hindrade mej från att hoppa med på någon server ute i världen.. Ominstallera hela skiten eller?

Mvh!

har du uppdaterat punkbuster ?. punkbuster är ett program som körs via nästan alla servrar detta program checkar att ingen använda hacks = fuskar.

detta program behövs för att kunna spela online. senast jag har probs med pnkbstr så instalerade jag hela spelet pånytt bara kanske lättast så :P

Publicerat

Men hur uppdaterar man detta? Har aldrig uppdaterat något, trodde inte man behövde det :P

Mvh!

Publicerat

Hittat ngt som jag håller på att ladda hem, ska visst vara ngn uppdatering.. Ska visst vara klart nu, fick ngt svinlångt felmeddelande.. hoppas det funkar ändå..

Mvh!

Publicerat

Jaha ja, funkade.. och precis som väntat så har man fått käka bly så det lär skramla i toan i morgon :P:) :)

Mvh!

Publicerat
Jaha ja, funkade.. och precis som väntat så har man fått käka bly så det lär skramla i toan i morgon :) :) :)

Mvh!

Punkbuster är en bra funktion, som tyvärr släpper igenom en hel del skit. Autoaim, eller aimbots vilket man snabbt genomskådar. Enklaste ominstallationen av punkbuster är tycker jag att

ladda ner senaste versionen och installera. I regel söker den nya punkbuster programvaran efter de spel man har installerade och sen är de bara att hoppa in i spelet och röja. Sämst resultat

har jag fått när jag försökt uppdatera via den version jag redan haft installerad. Extra bökigt har de varit om man som jag har Windows Vista som bas i datorn...

Om alla börjar få ordning på sina versioner kanske de är dags för sammandrabbning snart :P

Om inte alla ska ut i naturen tidigt på söndag morgon, kunde lördag natt kanske vara ett alternativ. Fru/sambo, samt eventuella barn är kanske i säng då varvid vi män kan visa vart skåpet ska stå!

Publicerat
Om inte alla ska ut i naturen tidigt på söndag morgon, kunde lördag natt kanske vara ett alternativ. Fru/sambo, samt eventuella barn är kanske i säng då varvid vi män kan visa vart skåpet ska stå!

:P:) :) :):P

Publicerat

Som det ser ut så ligger jag borta i helgen, ska jaga på en mark som ligger bortom pendlingsavstånd både lördag och söndag..

Mvh!

Publicerat
Som det ser ut så ligger jag borta i helgen, ska jaga på en mark som ligger bortom pendlingsavstånd både lördag och söndag..

Mvh!

och du kallar dig själv för datorspelare :lol:

hehe:P

vad har ni för jakt på programmet?<_<

Publicerat

tänkte spela lite ikväll, skulle ju vara skoj om vi kunde bli ett litet gäng?

;)

Publicerat

Hade mer än gärna gått ned och slagit på tröskverket och käkat lite bly men jag måste iväg och hämta en älgkalv som ska malas och frysas..

Mvh!

Publicerat

nåväl, det lär ju bli fler gånger ;)

Publicerat

Gissa vad jag ska göra om ca 10 min?

Japp, ska försöka lägga vantarna på CoD5.

Återkommer med rapport :angry:

Publicerat
Gissa vad jag ska göra om ca 10 min?

Japp, ska försöka lägga vantarna på CoD5.

Återkommer med rapport :D

Gissa vad jag i skrivande stund håller på att installera på HTPCn. CoD5 ska testas, fast jag är lite skeptisk men det beror mer på min utrustning. Blåtandsmus är ingen höjdare att spela med...

Cod4 var riktigt mäktigt att spela i HD-upplösning på tvn, 5:an lär nog inte vara mycket smäre :angry:

Publicerat

frågan är skall jag klincka ut och köpa cod 5 ellerinte. betan var inte riktigt min smak :/

Publicerat
frågan är skall jag klincka ut och köpa cod 5 ellerinte. betan var inte riktigt min smak :/

4:an duger gott, MEN call of duty har alltid varit mest 2:a världskrig i min bok. Mest rockar faktiskt CoD2. Förvisso lämnar jag inget omdöme vad gäller 5:an än då jag fortfarande stirrar på installationsförloppet...

Publicerat

Kul, Min dator måste lämnas in på service.

;)

så jädra typiskt

Publicerat
Kul, Min dator måste lämnas in på service.

;)

så jädra typiskt

vad för fel ?.

Publicerat
4:an duger gott, MEN call of duty har alltid varit mest 2:a världskrig i min bok. Mest rockar faktiskt CoD2. Förvisso lämnar jag inget omdöme vad gäller 5:an än då jag fortfarande stirrar på installationsförloppet...

Får se till att lämna en redig redogörelse när du kört några banor.

Publicerat

Cod 5 - Synnerligen intressant men en inte helt lätt uppföljare till succén Cod 4 Modern Warfare!

Är nog inte så ensam vad gäller att ha plöjt och slungat en hel del bly i Cod4. Spelet var svårt beroendeframkallande varför jag hitills i CoD 4 spenderat "17days 9 hours 07 minutes" online på diverse banor

världen över. Det rappa realistiska och framförallt att allt ser så djäkla bra ut i CoD 4 gjorde att man undrade hur efterföljaren skulle komma att se ut!

Första intrycken är att det är lika schysst utseendemässigt som föregångaren. Såvitt jag hittills noterat så baseras 5:an på samma spelmotor som 4:an vilket känns naturligt då den fungerar väldigt väl. Vad jag märkt kanske 5:an kräver lite mer hårdvara än vad 4:an gör fast jag har å andra sidan bara kastat in installationen och satt igång att plöja igenom singelspels delen. Har lite svårt att se att mitt nuvarande system inte skulle räcka till men så kan vara fallet.

Hårdvara: Zalman HTPC chassi, nätagg hiper ~850watt, AMD 3ghz x2 processor, 320mb Geforce grafikkort, 4 gb ram (CP- windows vista hanterar bara 3,75 gb ram), Monitor 40" Sony HD-tv.

Det rockar stenhårt att spela på så stor skärm, enda haken är väl att man vill köra mus och tangentbord trådlöst då man gärna ligger i soffan och spelar. Bluetooth på både mus och tangentbord är väl inte de snabbaste man kan hitta och förmodligen den enda begränsningen jag upplevt i CoD4. Just musen hänger inte riktigt med när det börjar hända grejer. Har käkat rätt så mycket bly då jag tappat reaktionstid på den slöa blåtandsmusen. Nog om förutsättningarna och åter till det roliga.

Cod5 innehåller en hel del coola filmsekvenser som blandar världskrigshistoria med spelmiljö och de uppdrag du som spelare ska genomföra. Pratar såklart om singelversionen av spelet då jag ännu inte vågat prova online-spelandet än. Risken är för stor att jag fastnar och det inverkar nog ytterst negativt på mina pågående studier i Jägarskolan. För dom som provat CoD4s 'campain' del vet att man får prova hur många gånger som helst, m.a.o. man har hur mycket liv som helst att göra av med. Misslyckas man får man börja om från senaste avklarade 'checkpointen'. Förvisso bra träning, och kanske nödvändigt då vissa avsnitt kan vara ganska mariga att klara av. Provade för skojs skull att ge mej på värstingvarianten direkt. Kanske lite osmart initialt vilket också visade sej vara mej övermäktigt. Fick snällt nedgradera mina försök till näst lättaste nivån på 'campain' delen. Väl där började det rocka. Första intrycket var att det inte går lika fort som i Cod4. Mest tror jag är då vapnen man kan nyttja helt enkelt inte upplevs som lika ösiga som de man härjar runt med i Cod4. Det ökar intrycket och kräver mer av spelaren. Det går helt enkelt inte att hoppa in i ett rum och blåsa på för allt vad tygen håller. Visst finns det kul automatvapen, men precis som i CoD4 så bestraffas man av vapnens tyngd och storlek varför man inte sprintar så snabbt med kulsprutor och liknande. Mauserliknande gevär laddas om betydligt långsammare än snipergevär och liknande i CoD4 vilket ökar känslan av att man står på ett slagfält under WW2. Miljöerna är ibland riktigt ruskigt snygga, leriga öppna fält med lite vegetation och stengärden växlas med skog och skyttegravar, eller ruiner i Sovjetunionen. Man kastas runt i de olika miljöerna som avhandlades under WW2. Ena uppdraget kan vara som prickskytt i Moskva, och nästa kan vara i djungeln i asien. Ganska sköna kontraster men de var när jag kom in i de hetaste bataljerna som jag märkte att mitt nuvarande system kanske inte hänger med riktigt. Får kanske se om nya grafikdrivrutiner kan avhjälpa vissa av problemen som jag upplever vid häftiga explosioner. Det är främst i stadsmiljöerna som man upplever mitt grafikproblem vilket är synd då man blev lätt bortskämd av de vackra explosionerna i CoD4.

Favoritbanan hitills är där man får i uppdrag att köra en stridsvagn, inget svårt uppdrag men det är galet snyggt. Speciellt när det börjar bli lite hett om öronen. Då upplever man verkligen att det sprutar kaskader med grus åt alla håll när motståndarnas projektiler slår ner i backen brevid dej. Mitt hemmabiosystem kommer nog snart att göra mej ytterst impopulär bland mina grannar. Det är liksom svårt att låta bli volymkontrollen när hela lägenheten skakar då bomber och granater briserar.

Summan av mina erfarenheter hitills är iallafall att uppföljaren är värd pengarna. Man kanske saknar farten lite från föregångaren CoD4 men som jag nämnde så har jag inte provat online-spelandet än. Det kanske går mer undan där. Spelet är lika snyggt som "Modern Warfare" och bjuder på en hel del överraskningar. Blev attackerad av ruskiga tyska schäfrar i en sekvens, dom fanns förvisso med i föregångaren men det festliga är att dom går att använda i sitt eget spel också. Man kommer nog i kontakt med dem när man spelar online. Schysst att spela hundförare ungefär :P

Nu återstår det att se om vi kan samla tillräckligt med jaktsnack medlemar för en kväll/ natt med röj! Sen om vi spelar CoD4, eller CoD5 beror snarare på hur många som investerar i CoD5.

Bör kanske tillägga att jag spelar i ganska hög upplösning med allt gottis påslaget. 1280x720 flyter på fint, men man vill ju helst utnyttja TVn till max så jag kör HD-upplösning och det är säkert därför jag upplever att grafiken hackar lite ibland. Ett nytt grafikkort för 6000kr råder säkert bot på detta, men det är ju pengar som egentligen lagts undan till första kikarsiktet på kulpangen som står högt upp på önskelistan. Prioriteringar, alltid dessa prioriteringar. Bengtadjävelen tycker jag ska köpa gammal pangare, och ny optik. Sist vi snackade mumlade han om ett belyst Zeiss. Lät dyrt...

Börjar horisonten ljusna är det för lite bly i luften...

/m